Ingen pasta?
 
raveper raveper skrev:
Carbonara är väl ändå vitlök, ägg, bacon och grädde.
Å så pasta såklart.
Vitlök, ägg, ost, fläskkött (i form av bacon, pancetta eller liknande), svartpeppar och pasta ska det vara. Ingen grädde i äkta carbonara.
 
  • Gilla
  • Haha
arkTecko och 5 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Har inte hört något om att de har uppträdanden på t ex äldreboenden, det hela verkar vara endast riktat mot barn. Är det för att barn är lättare att lura i konstiga saker eller kan det finnas några andra skäl?

Sen begriper jag inte varför biblioteken med sina knappa resurser måste hyra in externa personer för att kunna ha sagostund, på min tid så skötte de anställda på biblioteket sagostunderna och det var inget konstigt med det.
Än en gång, jag säger inte att de inte riktar sig mot barn, det jag ifrågasätter är användandet av ordet ”fixerade”.
Är de som gör lilla Sportspegeln fixerade vid att göra program för barn? Var Astrid Lindgren fixerad av att skriva böcker för barn?
Nej, de gör program/skrev böcker för barn. Att vara fixerad vid något är ett nästan sjukligt beteende och är inte applicerbart här. Att du personligen är emot det gör inte ordet mer rätt i sammanhanget.
Kan vi nu släppa det?
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 10 till
  • Laddar…
Som tur var polisen på plats, enligt artikeln och kunde omhänderta mannen.
 
  • Webbsida för Kristianstadsbladet, rubrik om gräsklippare som utsattes för oförskämdhet av berusad person.
  • Text om berusad man som betedde sig olämpligt och omhändertogs av polis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Hva1900 och 3 till
  • Laddar…
M Mrkroko skrev:
Som tur var polisen på plats, enligt artikeln och kunde omhänderta mannen.
Någon som skulle klippa sin 200 kvm radhusgräsmatta med motorgräsklippare en fredagkväll?
 
Litet hus omgivet av halvcirkelformad häck på öppen yta med humoristisk text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Alfredo och 8 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Har inte hört något om att de har uppträdanden på t ex äldreboenden, det hela verkar vara endast riktat mot barn. Är det för att barn är lättare att lura i konstiga saker eller kan det finnas några andra skäl?

Sen begriper jag inte varför biblioteken med sina knappa resurser måste hyra in externa personer för att kunna ha sagostund, på min tid så skötte de anställda på biblioteket sagostunderna och det var inget konstigt med det.
Fredrik Andersson fick till det (nästan jämt iofs. Han är fan bäst)

 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Röd trottoarpratare med luncherbjudande om schnitzel, rabatterat pris för pensionärer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sthlm1891 och 16 till
  • Laddar…
Pensionär som är så segt.
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Pensionär som är så segt.
Det är därför det är billigare
 
—Vad tycker du om Let’s Dance?
—Tja… tja… tja…
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Humoristisk illustration, evolutionstema, text på svenska, stiliserad människofigur med trött ansiktsuttryck, enkel teckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
hyggabus och 6 till
  • Laddar…
Klart som korvspad! ;)

Man använder dammsugare på stickat värk, kvinna frågar om nytt verktyg. Humoristisk, tecknad serie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dortmunder DAB och 32 till
  • Laddar…
Humoristisk bild av fordonspanel med många varningslampor, jämför känslan när man reser sig snabbt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 9 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Frågan är väl snarare varför de här vuxna karlarna är så fixerade vid att just ha barn som publik, men den frågan är väl fjant Jimmie för feg för att ställa.
Finns det något mer tacksamt att umgås med än ett barn? De är nyfikna, har inga fördomar, undrar de något.. frågar de och nöjer sig med svaret.. säger man åt dem och förklarar lyssnar de oftast (jag sa oftast..).

De är inte nedbrutna av livets erfarenheter än.. de lever i nuet...

Mig har man alltid hittat vid "te-bordet".. med vattenpistolerna.. spelar spel.. utklädd som häxa läsandes historier... osv medan de "vuxna" sitter och dricker o skrålar..

Jag själv älskade när man man klädde ut sig när jag var liten.. det var spännande både att göra det själv och med andra.. gödde fantasin.. och jag tycker fortfarande det är en perfekt miljö för barn!

Att det finns dåliga människor är en sak (de är dåliga oavsett vad de har för kläder / hur de ser ut - och ska inte vara i närheten av barn!).. men om vi nu ser till "drags" allmänt.. (som varit så omtalat på sistone).. så har de .. de perfekta fantasikläderna ever.. det är färgglatt, det är fjädrar.. det glittrar.. det är ju som en "tecknad värld".. jag skulle ha varit totalt golvad av att sitta o lyssna på sagor från sånt...

Det ska vara oskyldigt och roligt.. utan fördomar och utan sexuella anspelningar (för det hör inte hemma i ett barns värld)

Men det är inte fel att se annorlunda saker allmänt (oavsett om det är män, kvinnor eller barns som klär sig annorlunda).

Alla människor är inte dåliga människor (precis som alla människor inte är goda). Det gäller bara att man träffar på rätt..
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 32 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.