U Uffe A skrev:
Får mig att tänka på när några Lunda studenter för många år sedan "läckte" till pressen att parkförvaltningen i Lund spred det farliga giftet diväteoxid i stadens parker,
Väldigt många som blev upprörda :rofl:
Varför inte skriva på namninsamlingen? :rofl:
https://www.skrivunder.com/forbjuda_divateoxid
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Två personer i samtal. Skämt om fransmän och sniglar. Caption "Riken's Beard". Humoristisk bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
gerva252 och 8 till
  • Laddar…
M
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
Finns det inte något armband man kan ha som förhindrar sådana katastrofer?
 
  • Haha
Kirre2
  • Laddar…
M
I ivp skrev:
[bild]
Frågan är väl snarare varför de här vuxna karlarna är så fixerade vid att just ha barn som publik, men den frågan är väl fjant Jimmie för feg för att ställa.
 
M mnils skrev:
Frågan är väl snarare varför de här vuxna karlarna är så fixerade vid att just ha barn som publik, men den frågan är väl fjant Jimmie för feg för att ställa.
De är väl inte alls fixerade vid att ha barn som publik, du är nog välkommen du också ska du se. Generellt verkar barn vara mer intresserade av sagor än vad vuxna är, så det kanske inte är så konstigt att det pratas om att det är för barn...
 
  • Gilla
gaia och 7 till
  • Laddar…
G
tveksamt tveksamt skrev:
De är väl inte alls fixerade vid att ha barn som publik, du är nog välkommen du också ska du se. Generellt verkar barn vara mer intresserade av sagor än vad vuxna är, så det kanske inte är så konstigt att det pratas om att det är för barn...
Så om man väljer att läsa sagor så är det inte barn man vänder sig till?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Så om man väljer att läsa sagor så är det inte barn man vänder sig till?
Läs vad jag skriver.
De väljer att läsa sagor, de riktar sig ofta till barn. Det är inte samma sak som att man är fixerad vid att ha barn som publik. De väljer att göra något kul för barn, andra väljer att se problem med detta.
Om du som vuxen vill gå och lyssna på en sagoläsning är du nog också välkommen, kontakta valfritt bibliotek inför sagostunden så ska du se att du inte är portad även om det säkert lyfts ett ögonbryn eller två.
 
  • Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
G
tveksamt tveksamt skrev:
Läs vad jag skriver.
De väljer att läsa sagor, de riktar sig ofta till barn. Det är inte samma sak som att man är fixerad vid att ha barn som publik. De väljer att göra något kul för barn, andra väljer att se problem med detta.
Om du som vuxen vill gå och lyssna på en sagoläsning är du nog också välkommen, kontakta valfritt bibliotek inför sagostunden så ska du se att du inte är portad även om det säkert lyfts ett ögonbryn eller två.
Läs vad jag skriver! Jag skrev vänder sig till!
 
De är väl skattepengadiande, ryggradslösa mähän som större delen av den offentligt finansierade kultursfären. Ser inget skäl att misstänka dem för annat än att vilja åt våra skattepengar.

Det var en gång en tysk, en nors och en bellman i drag…
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Läs vad jag skriver! Jag skrev vänder sig till!
Det är ju det jag säger också, så varför klagar du på mitt inlägg?

Generellt verkar barn vara mer intresserade av sagor än vad vuxna är, så det kanske inte är så konstigt att det pratas om att det är för barn
 
Patrik440
Tecknad bild, kvinna dansar vid stång, man ligger och talar i telefon, skyltar pekar väderstreck "North Pole" hint.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
Staty med moderna inslag: andningsskydd, patronbälte. Konstverk som kombinerar klassisk pose med samtida attribut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kort stubin för en sådan kraftig laddning!
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Logotyp med berg, stjärnor och texten "Paranoid Pictures".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Fjärrkontroll ”El Manuele”!

Vattenrör går ovanpå strömbrytare, klumpig rörinstallation, risk för elektrisk fara, improviserad lösning, osäker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 13 till
  • Laddar…
Edvard Munch jobbade tydligen i trä också! :surprised:

Träplank med naturliga mönster som påminner om ett ansikte, nederdel målad som kostym och slips. Konstverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Luddis_1 och 26 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.