Köpte ett ödehus där trädgården är minst sagt lite övervuxen så en trimmer skulle underlätta! Enligt grannarna så var huset och trädgården som i en saga innan det övergavs så vi har lite att leva upp till.

Stödhjulet är till för kantklippning.
 
Denna hade passat perfekt, att kunna röja gräset på landet utan att skrämma alla skogens djur. Kanon.
Hjulet används vid kanttrimmning.
 
1, Hade blivit en perfekt vinst nu när mossan sakta men säkert blivit ersatt med gräs & det nästan är så man kan kalla det gräsmatta, denna räcker nog långt till våra 800m² & tänk att man även kan hålla kanten rak & fin, kanske bättre alternativ än dagens sätt att spola av gräs & ogräs från stenkanten längs gräsmattan med högtryckstvätt 1 gång om året.

2, hjulet är till för kantklippning
 
1. Min farsa har en exakt sådan trimmer som han skryter så gott om, det hade varit kul att vinna den och få slå han på näsan när han alltid ska vara värst när det kommer till prylar :cool:

2. Kantningsfunktion med integrerat stödhjul används så att man kan vrida hela nedre delen på trimmer 90 grader för att skära och trimma kanter snabbt och lätt!
 
1. Så här ser vår väg till skolbussen ut på våren, nu är det betydligt grönare och nässlorna frodas så att det knappt går att gå där. En trimmer från Husqvarna hade varit guld värd när förlängningskabeln inte räcker. Grabben med legoväskan älskar dessutom maskiner av alla de slag och hade säkert med glädje hjälpt mig att klippa.
Barn med ryggsäck går i solig, skogklädd miljö med löv på marken.
2. Hjulet är för att få stöd vid kanttrimning
 
B BjörnEng skrev:
1. Så här ser vår väg till skolbussen ut på våren, nu är det betydligt grönare och nässlorna frodas så att det knappt går att gå där. En trimmer från Husqvarna hade varit guld värd när förlängningskabeln inte räcker. Grabben med legoväskan älskar dessutom maskiner av alla de slag och hade säkert med glädje hjälpt mig att klippa.
[bild]
2. Hjulet är för att få stöd vid kanttrimning
En liten batteridriven maskin avsedd för mindre trädgårdar lär väl inte hjälpa mycket.....
 
1, Om vi fick möjlighet att vinna denna bad boy till trimmer hade vi även kunnat växla upp på en robotstyrd klippare och slå ett slag för miljön och skippa klippon!

2) Stödhjulet är för att på ett enkelt sätt få ett perfekt avstånd till marken när man använder kantskärarfunktionen för att kunna smeka kanten runt på gården!

Ser fram emot vinsten! Tack!
 
1. En fridfull trädgård kräver en maskinpark som inte väsnas onödigt mycket, att slippa stanken från fossilt bränsle är inte heller fel :) Jag kör redan med Husqvarnas Automower och njuter varje dag av tystnaden och den nyklippta gräsmattan, för att ge även kanterna en trimning skulle denna produkt passa perfekt!

2. Det smarta hjulet ser ut att vara en utmärkt lösning för att kunna kantskära med precision!
 
1. Vi har precis fixat gräsmattan runt huset samt fixat köksträdgården! Denna skulle vara perfekt för att se till attnallt fortsätter vara i ordning!
2. Kantklippning
 
1 då jag har fått diskbråck så skulle jag behöva en lättare maskin än min husqvarna 336fr för att kunna hålla
tomten snygg.

2 kantklippning
 
  1. 1. För att jag skall kunna klippa gräset fint kring kanterna på min frus land som snart tagit över hela gräsmattan.
    2. Det integrerade stödhjulet används vid kantklippning
 
1. Vi har precis flyttat till ett hus med stor trädgård invid ett naturreservat innehållandes Stockholms läns bästa fågelsjö. Om vi trimmar gräset med denna stör vi inte djurlivet i reservatet.
2. Som hjälp vid klippning mot kanter.
 
1.Blev dumpad av min sambo när jag blev kroniskt sjuk. Bor ensam kvar i villan på landet med stor tomt. Han lämnade kvar en bensindriven grästrimmer i garaget och hånflinade att den kunde jag använda. Jag har inte kraft att använda den då den är alldeles för tung för mig. Dessutom är den så svårstartad. Eller är jag för okunnig. Denna trimmern hade underlättat mitt liv och mina möjligheter att hålla gräsytorna fina. Det hade han inte gillat att jag hade fixat.
2. Det används när man ska kantskära/kantklippa.
 
Husqvarna 110iL är den perfekta batterigrästrimmern för mindre trädgårdar. Den har låg ljudnivå och låga vibrationer. Designad för att vara extremt enkel och rolig att använda. Tack vare dess många smarta funktioner levererar den ett suveränt arbetsresultat, även för den oerfarna användaren. Trimmern levereras med batteri och laddare(BLi10 & C80)! Batteriet är kompatibelt med flera andra maskiner och verktyg i Husqvarnas sortiment, bland annat häcksaxar.

Värde: 2590 kr

Tävla såhär:
  1. Motivera varför just du ska vinna.
  2. Besvara frågan: Vad fyller stödhjulet på 110iL för funktion?
Med stor tomt och lite ork behövs allt som gör livet lättare.
Hjulet underlättar trimning och att kantskära.
 
1. Är så trött på grannen som gladeligen lånar ut sina maskiner till mig. Vad jag än behöver så har han det. Om jag vinner är det i alla fall ett litet steg mot ett självständigt liv där jag slipper grannens givmildhet!
2. Stödhjulet använder man till kantningsfunktionen. Alltså när man kantklipper blir det stabilt och rakt. (Precis den funktion som grannen har på sin dyra maskin. Måtte jag slippa låna den av honom)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.