1. Som nybliven husägare är det mycket som behöver köpas in.
Och som nyligen ryggopererad hade denna vart toppen då jag skulle kunna kantklippa och trimma stående
2. Hjulet används vid kantklippning
 
1. Åh så skönt att slippa dra runt min gamla tunga med sladd och sladdvinda där strömmen bryts och sladden trasslar!
Husqvarna 110iL är perfekt batterigrästrimmer för min trädgård med låg ljudnivå som inte stör mina grannar. Enkel och rolig med smarta funktioner som tex -
2. kantningsfunktion
 
1 Min fru tycker om att klippa med trimmern men den gamla eltrimmern har gett upp. Bensintrimmern är för tung då hon skadade ryggen på jobbet för många år sedan så det behövs en smidig lättare maskin.
2 Hjulet används till kantskära/kantklippa
 
1. Med en tomt som består av kullar, många slänter, steniga partier, gräs med rötter som sticker upp så behövs en optimal trimmer!! Husqvarnas trimmer kommer göra min tomt vacker och min tennisarmbåge glad! :)
2. Kantningsfunktion med integrerat stödhjul hjälper mig att skära och trimma kanter snabbt och lätt! Jag kan vrida hela nedre delen på trimmern 90 grader för att skära och trimma snabbt och enkelt!
 
Skumpe
1. Jag bor i ett område med sköra människor som inte klarar av oljud av normalgraden (arga inlägg i lokala Facebookgruppen när jag klipper gräset). Det är bra att den här är eldriven. Jag tror att grannarna kommer acceptera den. Det kommer bli riktigt fint!

2. Stödhjulet används vid kantklippning/kantskärning.
 
1. Jag rullade ut 50kvm gräs på min lilla tomt för en vecka sen, om ett par veckor är det dags att börja klippa och jag äger inte ens en gräsklippare än. Det tar nog mer tid att trimma kanterna än att klippa resten av gräset, så därför hade en batteridriven trimmer från Husqvarna passat väldigt bra i i min trädgård

2. Stödhjulet används för kantklippning/kantbeskärning
 
Vi har en brant slänt med två supersnygga gjutna trappor med skiffersteg. Efter några veckor på sommaren syns dom knappt för allt gräs, som just nu klipps för hand (våran sladdtrimmer gick sönder för nåt år sen). Med en batteridriven Husqvarna 110iL skulle vi kunna klippa oftare och få se våra trappor hela tiden.
Stödhjulet är till kantningsfunktionen.
 
1. Hade varit härligt att få arbeta med en ny trimmer för en gångs skull, själv blir jag för snål och lagar hellre gamla slitna som ingen annan vill använda så de låter och vibrera oftast mer än de bör. Sen är jag bra sugen på att prova just funktionen med kantklippning som är svaret på fråga två.
2. Kantklippning
 
1Perfekt med en eltrimmer när man har ett litet barn hemma och smidigt med hjulet när jag ska trimma iordning rabattkanterna då kanske jag lyckas få dom lite rakare :sweat:
2 trimma kanter tex rabatter
 
Har en lång bred slänt på tomten, perfekt som pulkabacke, som tyvärr lämnar en del inövning att önska för sommaren. Det är lite för brant och knöligt att gå med gräsklipparen och lie har jag ingen. Så en trimmer för att ta hand om det området och snygga upp gräsmattan i största allmänhet vore trevligt!

Hjulet är ett stöd vid kantklippning exempelvis.
 
Vår 15 år gamla trimmer gav precis upp, så denna tävling kom lägligt. Denna trimmer kommer fungera i perfekt harmoni tillsammans med vår nya robotklippare, även den från Husqvarna.

Stödhjulet används för att göra fina skarpa kanter på gräsmattan.
 
1: hade varit underbart att slippa gå på ogräset här hemma med gasolbrännaren, så man slipper lukta som en rökad korv och spar lite på lungorna. Dessutom är det ju ingen brandrisk!

2: Kantningsfunktion med integrerat stödhjul för att skära och trimma kanter snabbt och lätt!
 
1. Ser ut som en smidig trimmer, passar perfekt i ett villaområde och till vårt nya trädäck och plattsättning (när det blir klart).

2. Man kan vrida hela nedre delen på trimmer 90 grader för att skära och trimma kanter snabbt och lätt med det integrerade stödhjulet!
 
Redigerat:
1. När jag idag gick ut för att klippa gräset för första gången denna säsong startade motorgräsklipparen perfekt. En timmes lugn promenad senare var det dags att trimma kanterna, ganska långa och många kanter till och med. Då blev jag varse om att någon (Jag!) hade låtit laddare sitta i hela vintern till min batteridrivna trimmer av stämmer modell. Batteriet var stendött! Så nu står jag här, med en klippt gräsmatta men med gräs och ogräs som växer runt mina kanter.
Fick till och med ta fram det gamla hederliga rensjärnet kombinerat med blåsor i händerna för att hjälpligt snygga till några kanter. Men behovet är stort av en ny batteridriven trimmer, det skulle verkligen göra mig väldigt glad! Då slipper jag fundera på om ett nytt batteri eller en helt ny trimmer är vad jag behöver investera i, har aldrig varit riktigt nöjd med den trimmer jag har haft.

Ett extra plus att batteriet i Husqvarna fungerar till häcksaxar, då vet jag vad som hamnar högst upp på min ”villhöver” lista. Då kan jag slänga sladden till alla mina trädgårdsmaskiner.

2. Stödhjulet är till för att skära och trimma kanter snabbt och lätt”
 
Kantskärning/kantstötta
En villatomt som har invaderats av kirskål kan denna trimmer hjälpa mig att övervinna detta ogräs lätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.