W
andersmc skrev:
Det jag funderar över när jag ser sådana här interiörbilder är: har rika människor inga prylar? Jag, och de flesta människor jag umgås med, har hus fulla med grejor. Problemet är var man ska göra av allting. Men det är kanske så det är att vara rik? Man behöver inte spara på nånting. Kommer man på att man vill ha någonting är det bara att köpa det igen. Det behövs inget städskåp; städpersonalen får ha med sig utrustning. Man behöver inte ha hyllor fulla med pärmar med gamla räkningar, eftersom man har en revisor som sköter privatekonomin.
Homestyling inför försäljning är ett helt nytt begrepp för dig eller? ;)
Finns ju inte ett hus på hemnet som det ser ut som någon bor i.
 
Är det bara jag som tycker att tex Pål Ross är ganska tacky? Det är lyx utan något som helst inslag av jordnära eller självdistans. Det ekar så kallt i många av de nya lyxiga husen, var är närvaron och känslan, undrar jag. Det är som att bo på hotell där man stör designen genom att slå sig ner i en soffa!
 
Wester skrev:
Homestyling inför försäljning är ett helt nytt begrepp för dig eller? ;)
Finns ju inte ett hus på hemnet som det ser ut som någon bor i.
Jag kollade på länken innan jag skrev mitt inlägg. Därför vet jag att huset i fråga inte är till försäljning, och det låg inte ute på hemnet, utan bilderna var från ett reportage i Ystads Allehanda.

Naturligtvis har den skattesubventionerade personalen städat huset inför fotograferandet, men det ger inte intryck av nystädat, det ger intryck av TOMT.
 
Jag tycker nog inte heller att det där Pål Ross-huset var vidare snyggt. Såg mest ut som om de förlagt alla raka linjaler och kört kurvmallar på allt istället.
 
Jag tyckte att Pål Ross saknade färg och värme lite för stelt för min smak. Men visst är husen pampiga men det saknar det där jordnära som mino skrev. /Linda
 
Håller med om att detta hus känns kalt, kallt och offentligt.
Men jag tycker ändå att det kan passa under benämningen coolt.
 
Faktiskt är jag själv heltänd på Baron House's tomhet och 'ödslighet'. Kan kanske bero på att jag är en urbota bohem som har det sååå jobbigt med att hålla undan mina pryttlar. Jag har jobbat stenhårt (och jobbar fortfarande) på att eliminera tillhörigheterna till ett minimum.

Rosska huset tycker jag är höjden av smaklöshet - det lyser bara pengar/pengar/pengar om det. Dessutom har man inte ens försökt fullfölja arkitekturen med någon vettig inredning och det borde man kunna ha råd med om man har råd att bygga ett sådant vräkigt hus.

Nä, jag blir kanske mer och mer extrem ju äldre jag blir. Jag har dock insett att jag endast kommer kunna medtaga mina hundar till himlen en dag - alltför många av dessa har dragit dit före mig.
 
W
andersmc skrev:
Jag kollade på länken innan jag skrev mitt inlägg. Därför vet jag att huset i fråga inte är till försäljning, och det låg inte ute på hemnet, utan bilderna var från ett reportage i Ystads Allehanda.

Naturligtvis har den skattesubventionerade personalen städat huset inför fotograferandet, men det ger inte intryck av nystädat, det ger intryck av TOMT.
Då får jag väll ändra mig. Homestyling för fotografering. Ser nog inte ut så om man kommer dit en lördag kväll tex. Eller så e det enbart byggt på spekulation eller som sommarhus. Tycker inte det stämmer med "dyra" hus = kalt. Inte de jag har varit inne i direkt och de ligger minst i den prisklassen,

Däremot tycker jag ross huset borde skaffa lite bättreinredning. Huset kräver det.
 
Wester skrev:
... Eller så e det enbart byggt på spekulation eller som sommarhus. Tycker inte det stämmer med "dyra" hus = kalt. Inte de jag har varit inne i direkt och de ligger minst i den prisklassen,
Baron House är byggt som sommarvistelse för utlandssvenskar. Jag tror inte det är ett spekulationsbygge.
 
Smaken är som baken... Personligen gillar jag Pål Ross-husen eftersom de inte ser ut som alla andra hus - vanliga eller lyxkåkar. Jag kommer säkert aldrig att ha råd med ett, men jag är inte avundssjuk för det. Och vad är "bättre inredning" egentligen, det är väl upp till var och en att avgöra. Själv så går jag mer och mer mot det minimalistiska, ivrigt motarbetad av barnen i familjen...

Gillar verkligen den här tråden, min favorit hittills är det första huset.
 
W
ylven skrev:
Själv blev jag alldeles såld när jag såg det här huset!

[länk]
Mycket fin utsida men insidan var sådär. Grannhuset (nästan i vilket fall) är nu tillsalu. Det har fin inredning (den äldre delen) men inte så super fin utsida. Dock fin trädgård etc. Lite dyrt dock, tror de begär 23 för det. V gurra hängde där förr i tiden.
http://www.hemnet.se/search/maklaru...//www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/
 
Synd - har redan försvunnit från hemnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.