Går att lossa handbromsmotorn och skruva tillbaka också, men dom skruvarna kan iof sitta ordentligt.

Plockade isär mina ok helt, blästrade målade och bytte tätningar.
Skakar lite vid bromsnså ev måste oken fram isär med
 
nino nino skrev:
Går att lossa handbromsmotorn och skruva tillbaka också, men dom skruvarna kan iof sitta ordentligt.

Plockade isär mina ok helt, blästrade målade och bytte tätningar.
Skakar lite vid bromsnså ev måste oken fram isär med
På min kunde man inte skruva tillbaka (fanns ingen skruv på motorn) men fungerade kanon med batteriet.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Man måste alltså plocka bort motorn från oket, då kommer man åt en insex eller torx som man kan skruva på. Det är den motorn skruvar.

Men det är nog enklare med batteri, tror jag köpte en kontakt på Jula/Biltema/Kjell/Clas
Enda är ju så man får den åt rätt håll, vet att jag skruvade ut först men det är ju bara att byta poler
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Sitter o tittar på "Vi hade iallafall tur med vädret" o får plötsligt se ett bilmärke jag helt glömt bort att det fanns : Simca
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Sitter o tittar på "Vi hade iallafall tur med vädret" o får plötsligt se ett bilmärke jag helt glömt bort att det fanns : Simca
Jag saknar en Simca med svansmotor till min svansmotorsamling :) Men! Visst var det en 1100 med motorn fran i den här filmen?
 
Jag hade två Simcor: en 1100 med svansmotor som jag köpte av grannen för 50 DMark, Han var fet och frun med och det fanns risk för igenombrytning genom golvet. Golvet var helruttet. Jag hade den några veckor innan vidareförsäljning.
Sedan en Simca 1500 sedan, en härlig stor familjebil som tog oss till Cote d' Azur och där vi kunde sova i. Hur rymlig som helst och ingen stor mittkonsol som tog en himla plats.
Nej, det var en Simca 1100 skåpbil också senare som jag har manualen till.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Grannfrun hade en 1500 för många år sedan som jag fick laga ofta. Har för mig att det var ofta det elektriska som krånglade.
 
K Kurtivan skrev:
Jag saknar en Simca med svansmotor till min svansmotorsamling :) Men! Visst var det en 1100 med motorn fran i den här filmen?
Jag vet inte ens om det var en Simca men minnet av bilmärket kom till mig då.:cool:
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Hade också en simca när jag var typ 12år, tror det var en kombi med ruta i bakluckan som gick att veva ner, borde ha fällts neråt? Kan det stämma?
 
Min första bil innan jag hade körkort var en Simca 1501 GLS -68, lite lyxigare sedan mot den vanligare 1500.
Enda bil jag krockat med, en björk råkade stå i vägen när vi tjuvåkte lite en kväll.
Sålde bilen till en kompis som fick körkort före mig.
Precis som på alla andra Simca skramlade motorn.
Min far hade senare 2 st Simca som firmabil, en Fixaren och en Matra Rangeo, även dessa hade skramlande motor trots att de var nya.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
hsd
K Keld skrev:
Sitter o tittar på "Vi hade iallafall tur med vädret" o får plötsligt se ett bilmärke jag helt glömt bort att det fanns : Simca
Jaja, min första bil var en simca aronde :cool:
 
hsd hsd skrev:
Jaja, min första bil var en simca aronde :cool:
kultbil
 
Simca — Stuck In My Car Again
 
galento
Raggar Simca Vedette med v8 :D
Blå klassisk bil, parkerad, tvåfärgad, vintage design, kromade detaljer, vita däcksidor, registreringsskylt fram, i grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Jag kanske borde göra ett inlägg i GAAAH!!! tråden istället, men jag är mest förundrad över hur folk tänker.

Grannen har grävt lite på tomten och samlat schaktmassorna i BigBags. Det är runt en 1 m3 i varje säck.

Först kom det en lätt lastbil som får lasta 710kg på flaket. Han tog 4 säckar med sig varje runda, två rundor. 6000kg ungefär

Nu kom en nästan likadan bil (Ford transit-liknande) som är lastbilsreggad och tar, antar jag, resten. Trots att den får lasta 3000kg på flaket kommer det bli mer än dubbelt överlass även på denna bil..... 6 säckar, 9ish ton.

Polisen tar ju körkortet direkt om man ser detta. Hur vågar man när man är beroende av körkortet för att kunna jobba?
 
  • Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.