Efter en lång vinter var det äntligen dags att väcka poolen ur sin dvala. Jag tog tillfället i akt fördjupa mina poolkunskaper ytterligare och följde, med stor entusiasm, processen som lägger grunden för ännu en härlig badsäsong.

Du kan läsa blogginlägget här: Poolöppning steg för steg - så gjorde vi
 
  • Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
F
Tack för guiden, kommer väl till pass! Dock väntar vi nog månad till, var frost inatt.
 
  • Gilla
Linjs1
  • Laddar…
Pool måste ju vara ett straffarbete, för att inte tala om att de troligen kommer bli förbjudet att fylla dem med bristande vatten på sommarn
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
M
Vart går gränsen mellan pool och badkar:D
 
R Rolle85 skrev:
Pool måste ju vara ett straffarbete, för att inte tala om att de troligen kommer bli förbjudet att fylla dem med bristande vatten på sommarn
Men jösses. Kan inte de som inte vill ha ( eller har råd med) pool och inte kan ett dugg om det hålla sig borta från pooltrådar. Nej, det är inte mycket jobb och eftersom man inte fyller en pool mer än en gång är det där med att ”fylla poolen på sommaren” bara okunskap.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Pool måste ju vara ett straffarbete, för att inte tala om att de troligen kommer bli förbjudet att fylla dem med bristande vatten på sommarn
Några timmars jobb för att kunna bada hemma, ja verkligen straffarbete...
Vart är det brist på vatten? Där jag bor är det akut brist på kapacitet i reningsverken så av den anledningen är det många kampanjer att spara på vattnet.
 
  • Gilla
Fideliox och 1 till
  • Laddar…
M
Tänk om "människan på gatan" hade fått reda på hur stor del av dricksvattnet som försvinner i form av läckor i ett kommunalt ledningsnät. Då ter sig resonemanget "ingen kan göra allt men alla kan göra nått" som lite torftigt i sammanhanget:D
Godhetsknarkare som spyr galla på poolägare pga. vattenförbrukning bör nog hitta något annat att klaga på:D
 
  • Gilla
Plutus och 6 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Pool måste ju vara ett straffarbete, för att inte tala om att de troligen kommer bli förbjudet att fylla dem med bristande vatten på sommarn
Fylla poolen?? I min pool på totalt 43 kubik går det knappt 5 kubik för att få rätt nivå. Man tömmer aldrig hela poolen. Jag tror att jag gör av med mindre vatten än dom som vattnar sina gräsmattor.
Dessutom fyller jag min i april när det inte är vattenbrist. Enfagången en pool fylls är när
M Markarbetaren skrev:
Tänk om "människan på gatan" hade fått reda på hur stor del av dricksvattnet som försvinner i form av läckor i ett kommunalt ledningsnät. Då ter sig resonemanget "ingen kan göra allt men alla kan göra nått" som lite torftigt i sammanhanget:D
Godhetsknarkare som spyr galla på poolägare pga. vattenförbrukning bör nog hitta något annat att klaga på:D
Svensken har väl inte gjort sig känd som någon som ägnar sig åt frågor som verkligen påverkar våra liv. Att matpriser och elpriser har rusat till ohemula höjder pips det väldigt lite om eller grönt stål t.ex.
Det är ju enklare att gnägga om intefrågor. Det är väl avundsjukan som tränger på.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Tack för guiden, kommer väl till pass! Dock väntar vi nog månad till, var frost inatt.
Jag tycker att hon ska skippa kloret och köra aktivt syre istället. Det är snällt mot kropp och pool. Inget svid i ögonen och ingen blekning på samma sätt som klor. Det är dyrare men jag tycker att det är värt det. Jag har aldrig haft problem med vattnet och det är kristallklart när man öppnar på våren.
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
Efter en lång vinter var det äntligen dags att väcka poolen ur sin dvala. Jag tog tillfället i akt fördjupa mina poolkunskaper ytterligare och följde, med stor entusiasm, processen som lägger grunden för ännu en härlig badsäsong.

Du kan läsa blogginlägget här: Poolöppning steg för steg - så gjorde vi
 
Ni som har pool rekommenderar jag att köpa era kemikalier m.m. hos Poolklubben i Malmö. Bra produkter, bra priser och snabba leveranser.
Jag är jättenöjd med dom. Dessutom svarar dom snabbt på mail om man har frågor.
 
F
G Guzzen1 skrev:
Jag tycker att hon ska skippa kloret och köra aktivt syre istället. Det är snällt mot kropp och pool. Inget svid i ögonen och ingen blekning på samma sätt som klor. Det är dyrare men jag tycker att det är värt det. Jag har aldrig haft problem med vattnet och det är kristallklart när man öppnar på våren.
Jag är helt ny poolägare så blir att spana in. (y)
 
F
G Guzzen1 skrev:
Ni som har pool rekommenderar jag att köpa era kemikalier m.m. hos Poolklubben i Malmö. Bra produkter, bra priser och snabba leveranser.
Jag är jättenöjd med dom. Dessutom svarar dom snabbt på mail om man har frågor.

Har använt uteslutande Swim&Fun som finns överallt på jem&fix,citygross etc. Praktiskt att ha det nära när det börjar ta slut.
 
M
G Guzzen1 skrev:
Ni som har pool rekommenderar jag att köpa era kemikalier m.m. hos Poolklubben i Malmö. Bra produkter, bra priser och snabba leveranser.
Jag är jättenöjd med dom. Dessutom svarar dom snabbt på mail om man har frågor.
Ja Christer är bra att handla av! Snabba leveranser.
 
M
G Guzzen1 skrev:
Jag tycker att hon ska skippa kloret och köra aktivt syre istället. Det är snällt mot kropp och pool. Inget svid i ögonen och ingen blekning på samma sätt som klor. Det är dyrare men jag tycker att det är värt det. Jag har aldrig haft problem med vattnet och det är kristallklart när man öppnar på våren.
Jag kör med saltvatten och klorinator. Använder i princip aldrig kemikalier öht., endast salt (ungefär samma halt som i Bottenviken). En regnig sommar kan jag behöva justera PH vid nått enstaka tillfälle, annars sköter poolens rening sig helt själv med sondstyrning. Inne på 9'e säsongen nu. Kristallklart vatten, aldrig klorlukt, i princip noll underhåll, supernöjd! Poolen är 7x4m och håller 31-32gr under säsongen maj-sep.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.