PatWest skrev:
Enligt vår besiktningsman så är spindlar ett bra tecken för en torr grund, spindlar gillar inte fukt.
Stämmer inte. I Skansens lilla bok om fukt och mögel kan man läsa att många spindlar tyder på fukt i huset. Själv har jag ett hus som uppvisar alla tecken på att vara fuktigt, mycket riktigt har huset ett rikt djurliv, vilket gör att spindlarna har mycket mat och blir stora o tjocka.... ;)
 
snysop skrev:
I USA finns en annan trevlig spindel (brown recluse spider) vars bett gör att huden/köttet ruttnar och man får stoora kratrar som ej läker.. :/

Äckliga bilder: brown recluse bite - Google Image Search
Den gynnaren är ju på väg hit!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article295295.ab

... tacka vet jag hus i stockholmstrakten där vi kan få minus 25 ibland så de dör bort lite...

Själv har jag ingen spindelfobi - och huggormarna har botat mig från ormfobin - 8 bett i sommar!
 
Angelven skrev:
8 bett i sommar!
Hur bar du dig åt för att fixa det? Jag har aldrig fått något ormbett, fast jag är ju sällan i skogen iofs... :)
 
Angelven skrev:
Den gynnaren är ju på väg hit!

[länk]

... tacka vet jag hus i stockholmstrakten där vi kan få minus 25 ibland så de dör bort lite...

Själv har jag ingen spindelfobi - och huggormarna har botat mig från ormfobin - 8 bett i sommar!
Himla trevligt................................................................ :S
 
Jag vet nog vad du menar.Såg nämligen en film igår och där sköt di dessa monster med hagelgevär.Usch o fy säger jag.Släng ner lite kotletter o halva grisar så håller di sig lugna ska du se.
Det är nog denna arten du har i din källare.Jag säger bara....gör processen kort med dissa bestar :0)http://www.alltomtv.se/showthread.php?t=46982

Lycka till:0)
Lasse
 
Ahh bilden fanns ju innan.Escuse me very mucho:0)
Lasse
 
Härlig läsning... Kul humor! Nästan lika roligt som denna LÄNK om elendet att få spindlar i båten. Troligtvis hittad på något båt-forum!
 
galento skrev:
Tur inte det finns såna här i huset iallafall !!!!
Åh, fy f*n! Visste när jag såg rubriken att jag inte borde börja läsa men så kan man ju inte låta bli... Tack och lov för att vi "bara" har gigantiska husspindlar hemma och inga såna här!
 
Den dog nog senast 2007.. :)
 
Och förhoppningsvis finns det inga ättlingar efter den kvar... :cool:
 
haddirajan haddirajan skrev:
Ja, det vet vi redan sedan besiktningen vi gjorde med fuktmätare och hela paketet.
Jag har dock hört att spindlar inte räds lite fukt, de brur sig nog inte...

Men det är klart att de är inhemska, de bor ju i källaren! :)
Det är bara de hemska som bor inne...kallas inhemska...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.