D Bubblebubb skrev:
Bump bums...

Funderar på en Seat Leon kombi, några åsikter?

Vad är den jämförbar med för bilar avseende på storlek?
Skoda Octavia och Golf kombi är ju halvsyskon.
 
O
D Bubblebubb skrev:
Bump bums...

Funderar på en Seat Leon kombi, några åsikter?

Vad är den jämförbar med för bilar avseende på storlek?
golf, octavia (samma plattform). Googla ”golfklassen” så får du fler i liknande storlek.
 
D Bubblebubb skrev:
Bump bums...

Funderar på en Seat Leon kombi, några åsikter?

Vad är den jämförbar med för bilar avseende på storlek?
VAG har haft mycket Kina-delar i sina bilar under en del år nu med bristande kvalitet som följd.
Min -03 har haft ytterst lite problem under sina 31 000 mil och min -12 har redan fått nya fjädrar fram under 11 000mil, båda VW.
 
D Bubblebubb skrev:
Bump bums...

Funderar på en Seat Leon kombi, några åsikter?

Vad är den jämförbar med för bilar avseende på storlek?
Den är i princip identisk med Golv och Octavia, och även väldigt lik A4.

Bilar samma storleksklass:
Seat Leon
Skoda Octavia
VW Golf
Ford Focus
Volvo V60
BMW 3 serie
Mercedes C klass
Saab 93
Peugeot 308 SW
Opel Astra
Kia Ceed SW
 
  • Gilla
din granne
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
VAG har haft mycket Kina-delar i sina bilar under en del år nu med bristande kvalitet som följd.
Min -03 har haft ytterst lite problem under sina 31 000 mil och min -12 har redan fått nya fjädrar fram under 11 000mil, båda VW.
VW va väl som sämst just runt 2012, nu är dom ungefär som medelbilen. Dåliga fjädrar lider även Volvo V60 av, och då är det även svenska fjädrar som inte håller måttet.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
VW va väl som sämst just runt 2012, nu är dom ungefär som medelbilen. Dåliga fjädrar lider även Volvo V60 av, och då är det även svenska fjädrar som inte håller måttet.
Vi har en -03 , en -12 och en -13, 12 och 13 är båda Mügelwagen.
 
D
M maxmsm skrev:
Vi har en -03 , en -12 och en -13, 12 och 13 är båda Mügelwagen.
En 2018 då?
 
D Bubblebubb skrev:
En 2018 då?
När jag läser på ett forum om VW-bilar så verkar det inte ha blivit någon större förbättring de senaste åren heller, mycket problem som VAG-handlarna tyvärr gärna låter kunden ta smällen för.
Vi har en bil av årsmodell -22, det är ingen VAG.
 
D Bubblebubb skrev:
En 2018 då?
Generellt i alla undersökningar ligger VAG (VW, Seat, Cupra, Skoda, Audi) runt medel eller strax över i tillförlitlighet.
 
D
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Generellt i alla undersökningar ligger VAG (VW, Seat, Cupra, Skoda, Audi) runt medel eller strax över i tillförlitlighet.
Vilka är över och under ?
 
F
D Bubblebubb skrev:
Vilka är över och under ?
Lexus, Toyota, Porsche, Kia, Honda ligger väl alltid i topp på de där listorna. Vår Kia 2020-21 drar tjuvström, har varit inne för felsökning 3 ggr. Nu idag på morgonen var den död igen med en spänning på 8,4V.

Sen får man vara försiktig och göra skillnad på driftsäkerhet och kundnöjdhet. Om man jämför tex folkvagn och Audi så är det liknande fel och med samma frekvens men Audikunderna är nöjdare för de behandlas som människor av återförsäljare och verkstad, dom hal liksom betalat för den servicen.
 
D
Jag tror snarare jag behöver en bil i samma storlek som passat. Vad finns det för modeller och märken som alternativ?
 
D Bubblebubb skrev:
Jag tror snarare jag behöver en bil i samma storlek som passat. Vad finns det för modeller och märken som alternativ?
Passat är väldigt rymlig, egentligen bara Superb som slår den i utrymme. Tänk att en Golf Kombi är extremt rymlig för sin storlek. Golf kombi är rymligare än Audi A6.

Passat
Superb
E-class
508sw
5 serie

Eller så går man på SUV typ Skoda Kodiaq
 
  • Gilla
din granne
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Jag tror snarare jag behöver en bil i samma storlek som passat. Vad finns det för modeller och märken som alternativ?
Volvo V90CC D4 med awd, bra komfort om man rullar på 18".;)
 
  • Gilla
din granne
  • Laddar…
D
A AndersS skrev:
Volvo V90CC D4 med awd, bra komfort om man rullar på 18".;)
Diesel går bort men en bensinare är ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.