Keiller Keiller skrev:
Ett klassiskt plagg på landsbygden. Helly Hansen fiberpälströja. Väldigt populärt på 70-80-talet bland ungdomar, jordbrukare och annat fint folk på mindre orter. Jag har kvar min :D
[bild]
Jag hade(har) en sån, fast mörkgrön. Gillade aldrig den orangea, eller brandgul som jag säger :)
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
A
Om man var riktigt fräsig hade man långhårigt sadelöverdrag på moppen i samma orangea färg.
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
När jag såg bilden på fallskärmshopparna ovan kom jag att tänka på en dykare jag hade och lekte med i badkaret när jag var liten. Den var gul och av plast och hade lufttub på ryggen som man stoppade nån tablett i, om jag inte missminner mig.
Sent 60-tal.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Höghusets ytterdörr kallas väl för port? ;) Eller entrédörr :D

Men det är klart, för några inlägg sedan så kallade @AndersMalmgren utrymmet där han tar av sig ytterrocken och hatten för entrén, så det är ganska olika hur man har lärt sig vilka benämningar man använder sig av.
Eller hallen. Beror på :p I mitt smarta hem app heter utrymmet hallen faktiskt,
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
[bild]
Klassiskt skivomslag. Dock har di vänt lurvet åt fel håll, det ska ju vara utåt!

Fiberpälsen är både en klassmarkör och en markör för rural livsstil. Själv hade jag fiberpälsen både till och från jobbet idag, dock fegvarianten i mörkblått.
Ja vem kommer inte ihåg Jonas Birgersson med denna klassiskt orangea päls.
 
  • Gilla
Bassrunner och 1 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Om man var riktigt fräsig hade man långhårigt sadelöverdrag på moppen i samma orangea färg.
Fårskinn på moppen var ett givet tillbehör. Lika viktigt som trimdelar :D

Motorcykel med orangefärgat sadelskydd parkerad på snötäckt väg vid skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Fårskinn på moppen var ett givet tillbehör. Lika viktigt som trimdelar :D

[bild]
Snygg moppe!

hmm, är det en Zundapp? Eller Gilera?
 
Redigerat:
Noramasen Noramasen skrev:
Ja vem kommer inte ihåg Jonas Birgersson med denna klassiskt orangea päls.
"Torsbykavaj!" ;) (Naturligtvis inget ont om Torsby eller de som bor där. :))

Och man kunde ha den med valfri sida ut. Icke-lurviga var bra i tätare skog, det fastnade inte lika mycket skräp då.
 
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Snygg moppe!

hmm, är det en Zundapp? Eller Gilera?
Ahh, jag tror jag hittade den, det är en Crescent F50!!
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
"Torsbykavaj!" ;) (Naturligtvis inget ont om Torsby eller de som bor där. :))

Och man kunde ha den med valfri sida ut. Icke-lurviga var bra i tätare skog, det fastnade inte lika mycket skräp då.
Eller i lagården, där kan HH-tröjan få rejält med bös och smyll på lurvet om det är utåt, det har du rätt i.
Noterar att du använder imperfekt, finns det alltså inte längre en eller flera fiberpälsar på din 3-tumsspik i köksfarstun?
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Eller i lagården, där kan HH-tröjan få rejält med bös och smyll på lurvet om det är utåt, det har du rätt i.
Noterar att du använder imperfekt, finns det alltså inte längre en eller flera fiberpälsar på din 3-tumsspik i köksfarstun?
Nej, tyvärr. De åkte för många år sedan, och jag har inte hittat någon ny. :worried:

Och sätter jag en på önskelistan så tror jag tomten lägger kol i säcken innan jag får någon ny Torsbykavaj. ;)
 
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Eller hallen. Beror på :p I mitt smarta hem app heter utrymmet hallen faktiskt,
Jag trodde du bara pratade våningar och inte lägenheter. Portgång, port. Men de hade väl ett eget trapphus för tjänstefolket?

Nå.

Jag har för mig du kallar balkongen för ballen också. Men jag tror ingen glömt "Hellre en back i hallen än ett hack i ballen". Och nu börjar jag fundera om jag missförstått innebörden i denna?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Jag har nytillverkad HH i Orange och går in via tvättstugan, så är väl inte lika fin som andra här inne :D
 
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har nytillverkad HH i Orange och går in via tvättstugan, så är väl inte lika fin som andra här inne :D
Jag har tyvärr ingen farstu och går därför in via källaren.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har nytillverkad HH i Orange och går in via tvättstugan, så är väl inte lika fin som andra här inne :D
Finns de att tillgå nu igen?
De hade ju slutat tillverkas hörde jag. Det var stort missnöje i byn och närapå krismöte när nyheten nådde oss.
 
  • Haha
  • Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.