Är det värt att köpa borstlös gräsklippare? Det skiljer rätt rejält i pris om man ska välja en borstlös maskin

Två olika Makita gräsklippare utan batteri, med priser och kundbetyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska komplettera åkgräsklipparen i stugan med något smidigt, tänker att en vanlig maskin kanske räcker?
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Ramlade på detta när jag sökte annat:
[länk]

Någon som har koll om det är "legit"? Vad är det för batterier? Eller är det någon typ av Pirat?
EAN-koden ger bara laddaren, men bild på 4 batterier och en Macpakväska?

/Jocce
Det är bara bilden som är fel.
Texten och art.nr. säger endast att det är batteriladdare för två batteri.
Alltså inga batteri eller väska.
 
T TCG skrev:
Det är bara bilden som är fel.
Texten och art.nr. säger endast att det är batteriladdare för två batteri.
Alltså inga batteri eller väska.
Misstänkte det..to good to be true...


/Jocce
 
P pfb skrev:
Är det värt att köpa borstlös gräsklippare? Det skiljer rätt rejält i pris om man ska välja en borstlös maskin

[bild]
Ska komplettera åkgräsklipparen i stugan med något smidigt, tänker att en vanlig maskin kanske räcker?
Det är inte (enbart) motorn som skiljer här. Den större har alu.chassi och större hjul mm, dvs betydligt stadigare än den billigare i plast. Jag tror inte ens den billigare har kullagrade hjul.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
B bjorsi skrev:
Sjukt många olika modeller det finns.
Såg att Dur193 kostar 2-300kr mer, men svårt att hitta vad skillnaden är på dem.
Går man upp till 1500 får man en Dur192 (den verkar mer robust vad jag kan se).
Men om man inte ska ha klinga på kanske det inte spelar någon roll.
Lägger en beställning på dur193. 200kr mer än dur 181, men bättre ergonomi, lägre ljudnivå och kolborstfri motor
 
  • Gilla
Skogsmusen och 2 till
  • Laddar…
B bjorsi skrev:
Lägger en beställning på dur193. 200kr mer än dur 181, men bättre ergonomi, lägre ljudnivå och kolborstfri motor
Jag som
Blandade ihop 193 och 192, 192 har kolborstfri motor. Inte 193 (jäkla djungel ). Frågan är om det värt med 600 mer för en kolborstfri motor?
 
K
Själv fläskade jag på med en DUR 368lz.:love:
Den kommer med hemleverans nästa vecka.
 
  • Gilla
bjorsi
  • Laddar…
K K. L skrev:
Själv fläskade jag på med en DUR 368lz.:love:
Den kommer med hemleverans nästa vecka.
Har man behov av röjsåg så förstår jag det
 
  • Gilla
K. L
  • Laddar…
vaklagärdan
T Ejmelie skrev:
Jag kommer nog köra på DUR194. Den känns smidigare och jag har bara behov av klinga egentligen och inte mer kraft.

Hej.
Körde du på en dur194? Blev du nöjd? Jag är också inne på att köpa en sån nu så det skulle vara intressant att höra dina erfarenheter.
Mvh J
 
B bjorsi skrev:
Jag som
Blandade ihop 193 och 192, 192 har kolborstfri motor. Inte 193 (jäkla djungel ). Frågan är om det värt med 600 mer för en kolborstfri motor?
ställde frågan till verktygsvaruhuset vilken av dessa tre man ska satsa på, de skrev
Hallå!

DUR192 med dubbeltrådigt spole !!
Jäkla beslutsångest
 
K
Är lite köpsugen på en Makita ddf486z och jag har nu flera gånger försökt beställa den på några företag via Idealo.de.
Men är det någon som vet varför det inte fungerar, är det så att man inte kan beställa till Sverige genom Idealo.de.:thinking:
 
K K. L skrev:
Är lite köpsugen på en Makita ddf486z och jag har nu flera gånger försökt beställa den på några företag via Idealo.de.
Men är det någon som vet varför det inte fungerar, är det så att man inte kan beställa till Sverige genom Idealo.de.:thinking:
idealo är som prisjakt eller liknande. så länkar bara vidare. nog lite olika mellan olika butiker om de skickar utomlands eller inte och det kan ju vara värt att söka lite här ang butiker och rekomendationer vem som är ok att skicka. jag hade kanske tur när jag provklickade, men denna verkade funka. har dock ingen info on ifall de är ok eller ej, så kolla först och leta lite referenser
https://se-shop24.de/akku-werkzeuge...486z-akku-bohrschrauber-18v?sPartner=idealode

notera att momsen ändras när du byter land, så denna gick upp från 144.44 till 151,72... så det är värt att skicka och du inte hittar bättre i sverige
 
  • Gilla
K. L
  • Laddar…
K
Tack för tipset men där har jag redan försökt,
men det är nog så att inte alla företag som ploppar upp via Idealo skickar till Sverige.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.