T tunellm skrev:
Haha det var påhittigt, inga konstigheter att göra detta även om man har ett svenskt konto redan?
Jag hade inget svenskt så ingen aning. Men står i texten att det gäller hela EU. Är bara att man får krångla med den där sidan :)
 
Hej hopp!

någon som hört något om en kommande batteridriven stomspikare?

det har väl florerat en del rykten…?

/G
 
T
T TriNitro skrev:
Jag hade inget svenskt så ingen aning. Men står i texten att det gäller hela EU. Är bara att man får krångla med den där sidan :)
Se där, ska kolla på det nu på förmiddagen, stort tack för tipset!
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
Det blev 18V istället för att utöka 12V.
Vilken modell ska man satsa på av grästrimmer , behöver inte kunna sätta klinga på den (vad jag vet)?
Behöver även en lövblås, vilken ska man satsa på där? (Tomt på 1000 kvm med en gigantisk ek, grannarna har också ekar)
En Makita-cordless combo kit-låda i ett bilbagage. Verktygslådan inkluderar borr, såg och andra verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LoweW och 3 till
  • Laddar…
B bjorsi skrev:
Det blev 18V istället för att utöka 12V.
Vilken modell ska man satsa på av grästrimmer , behöver inte kunna sätta klinga på den (vad jag vet)?
Behöver även en lövblås, vilken ska man satsa på där? (Tomt på 1000 kvm med en gigantisk ek, grannarna har också ekar)
[bild]
Dur181 bör räcka bra till en liten tomt.
 
  • Gilla
bjorsi
  • Laddar…
B bjorsi skrev:
Det blev 18V istället för att utöka 12V.
Vilken modell ska man satsa på av grästrimmer , behöver inte kunna sätta klinga på den (vad jag vet)?
Behöver även en lövblås, vilken ska man satsa på där? (Tomt på 1000 kvm med en gigantisk ek, grannarna har också ekar)
[bild]
Gällande lövblås så satsade vi på en DUB362 och ångrar inte det valet. Sen tar batterierna slut rätt fort men det problemet har alla, det är nog det mest använda verktyget jag har förutom gräsklipparen.
 
Makitajunkie i mitten av april..

Den här uppsättningen gör det mycket roligare.
Makita borrmaskin, batteri, låda, borrbitar, flexibel förbindelse, på betongyta. Verktygsuppsättning för borrning och skruvdragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 14 till
  • Laddar…
T tpsoft skrev:
Gällande lövblås så satsade vi på en DUB362 och ångrar inte det valet. Sen tar batterierna slut rätt fort men det problemet har alla, det är nog det mest använda verktyget jag har förutom gräsklipparen.
Har samma och bara vår trädgård är på 10000m2 och ruskigt många stora (100+ år) lindar, ekar och annat. Hade väl kunnat ha större lövblås, men tycker den gör jobbet bra. Kör 2x5Ah i den och drar ner styrkan då det inte behövs fullt ös för det mesta. Gillar smidigheten i den, lätt att ta fram och bara köra när man har några minuter över.
 
  • Gilla
tpsoft och 1 till
  • Laddar…
T TriNitro skrev:
Kika på toolnation.de om du inte har ngt emot att beställa utomlands ifrån. Kampanj där man får ett 5ah batteri om man reggar köpet på makitas nederländska sida. Lite Google translate men kan det vara värt. Gick på lite drygt 4200 med frakt och sen kom batteri från makita en vecka senare.
Och så slant man än en gång på köpknappen:crysmile:
Tackar för tipset, men blev ett köp från Toolnation.nl.
3220 + frakt (330:) och ett 5 ah batteri utan kostnad som är på väg.:D
Elektrisk sticksåg i en blå förvaringslåda, med vinkeljustering och batterilåsning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
så efter 2 års svärande att jag skulle köpt en längre skena till min sänksåg så slog jag äntligen till på en 3 meters så med min existerande 1.5 och skarvkittet jag köpte så blir det 4.5m. nu måste jag bara lista ut hur jag ska kunna förvara den. blir nog att snickra till ngt ovanför garageporten.
Lång, smal objekt med blå vita ränder, Makita-logotyp, ligger på golv, skyddsplast, delvis uppackad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kingen101 och 8 till
  • Laddar…
K
P Peter_Bromma skrev:
så efter 2 års svärande att jag skulle köpt en längre skena till min sänksåg så slog jag äntligen till på en 3 meters så med min existerande 1.5 och skarvkittet jag köpte så blir det 4.5m. nu måste jag bara lista ut hur jag ska kunna förvara den. blir nog att snickra till ngt ovanför garageporten.
[bild]
Vart köpte du den och vad kosta den? Är också ute efter en längre då
 
K kniv skrev:
Vart köpte du den och vad kosta den? Är också ute efter en längre då
jag handlade lokalt här i Tjeckien.. tror inte transporten på en sån är värt det, men jag gav ca 1600 sek för den så rätt bra pris ändå. www.fepro.cz om du vill kolla. kommer i en rätt tung makita trälåda dock.
 
"Peter_Bromma", "en bit söder om smygehuk" och "här i Tjeckien". Det väcker en del frågor.

1600 är billigt, men för oss andra är det lite långt bort. 2000 hos Duab nu får väl anses som ok. Annars säljer Amazon denna "järnväg" för 7500 spänn.
 
  • Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
K
P Peter_Bromma skrev:
så efter 2 års svärande att jag skulle köpt en längre skena till min sänksåg så slog jag äntligen till på en 3 meters så med min existerande 1.5 och skarvkittet jag köpte så blir det 4.5m. nu måste jag bara lista ut hur jag ska kunna förvara den. blir nog att snickra till ngt ovanför garageporten.
[bild]
Hittade samma skena hos K-rauta i deras reahög. Inget emballage eller kartong, och utan skador faktiskt! En tusenlapp skulle dom ha så tog den snabbare än snabbast!
Lång, smal metallstång med Makita-logotyp på betonggolv, trä och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Dur181 bör räcka bra till en liten tomt.
Sjukt många olika modeller det finns.
Såg att Dur193 kostar 2-300kr mer, men svårt att hitta vad skillnaden är på dem.
Går man upp till 1500 får man en Dur192 (den verkar mer robust vad jag kan se).
Men om man inte ska ha klinga på kanske det inte spelar någon roll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.