Jag ställde in diskmaskinen i badrummet under köksrenoveringen.
Slapp all form av handdisk typ.
Sparade även de flesta skåp och bänkskivor som förvaring och tillfälligt kök under byggtiden.
 
  • Gilla
Citrona och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Du verkar inte ha varit utan diskmaskin i alla fall… :thinking:

Jag skulle åka på stryk av min fru om jag sa så där.:rolleyes:
Han sa BÄTTRE HÄLFT iaf .. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Är det entrén/hallen som oxå har matchande luckor (sista bild)?

om ni nu inte fyllt skåpen än.. så får du öppna upp nån skåpdörr nästa gång o visa vald inredning (y) lådor, utdragbara enheter, hyllor, om ni gjort nån egen fiffig lösning osv :)

Skafferilösningar is da shit :cool: nu finns fler möjligheter än ”då” (när vi gjort .. hm.. ja nått kök hehe)

Ah det var veckor, inte dagar kvar till bänken (y) ja..jo bänk är bra och ha, men samtidigt bra att den kommer på sluttampen så man inte riskerar att märka den för livet redan i byggstadiet… (hm kanske bara är sånt som händer mig haha)
Så här ser vårt skafferi och städskåp ut nu när allt är klart i dem. Belysning i alla lådor i hela köket.

Öppet vitt skåp med flera tomma hyllor, en kabel och en låda i kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit skåp med öppna lådor, en med matlåda, minimalistisk design, köksinredning, skymtar av golv och vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen vit garderob eller hyllsektion med skruvdragare och måttband, verktyg för montering eller justering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av kökslådor, verktyg och byggmaterial på en arbetsbänk, kaklad vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael.S och 25 till
  • Laddar…
Alla lådor på plats
Spisfläkt på plats
De flesta lister på plats
Lucka på diskmaskin fixad

Imorgon byts elmätare och efter det flyttar vi in kyl och frys.

Det som är kvar är fönstersmygar och sockel under köket. Efter det fortsätter jag med det sista i vardagsrummet och börja måtta för bänkskivan i burspråket
 
  • Modernt kök med mönstrade kakel, grå skåp, trägolv och diskbänk framför fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett modernt kök med grå skåp, mönstrad kakelvägg, rostfri fläkt, och en matplats i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksskåp, grått, mönstrad kakelvägg, arbetsyta, kaffebryggare, diskbänk, modernt, inredningsdetaljer, ren design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostfri diskho och köksblandare med utdragsmunstycke, marmorbänkskiva, under construction, utsikt genom fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Mikael.S och 46 till
  • Laddar…
Ser jättefint ut. Bra jobbat :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Snyggt! Varför inte plattor som smyg runt hela fönstret?
 
A atomlab skrev:
Snyggt! Varför inte plattor som smyg runt hela fönstret?
Från början hade jag tänkt att ha en djupare fönsterbräda nedåt och planhyvlat runt om. Men sen kom jag på att köksblandaren är i vägen och sen ville frugan att vi skulle ha kakel i botten istället, så det ändrades kvällen innan plattsättaren kom. Så jag hade helt enkelt inte tid att gipsa smygen utan vi bestämde oss för detta lite i sista sekunden. Men jag tror det blir bra med en vit fönstersmyg för att bryta av mönstret lite :)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Absolut! Båda blir kanon. Det verkar dock ha vart en plattsättare utav rang som kunde fått till mönsterpassningen även på sidan. Lätt det bli pannkaka med mönster om det bara smackas dit. Men ditt vart väldigt propert!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Absolut! Båda blir kanon. Det verkar dock ha vart en plattsättare utav rang som kunde fått till mönsterpassningen även på sidan. Lätt det bli pannkaka med mönster om det bara smackas dit. Men ditt vart väldigt propert!
Ska man vara petig så skulle han nog ha kapat av lite på plattan för jolly-listen så mönsterpassningen blivit helt exakt, men det blev bra nog tycker jag. Jag hade inte gjort det bättre själv, och det hade tagit någon/några veckor extra :)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Ni har ett kööööökkkk… :D:D(y)(y)
(Jaja.. lite småfix kvar, men mer kök än ni haft på länge..)

:cool: Hann inte riktigt till påsk, men nu kan ni börja flytta in grejer i skåp och lådor!.. och bli av med dem från andra ockuperade områden!

Serjättefint ut!
Gillar färgvalen :giggle:
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Från början hade jag tänkt att ha en djupare fönsterbräda nedåt och planhyvlat runt om. Men sen kom jag på att köksblandaren är i vägen och sen ville frugan att vi skulle ha kakel i botten istället, så det ändrades kvällen innan plattsättaren kom. Så jag hade helt enkelt inte tid att gipsa smygen utan vi bestämde oss för detta lite i sista sekunden. Men jag tror det blir bra med en vit fönstersmyg för att bryta av mönstret lite :)
Jag tycker ni absolut skall ha vitt runt om. Annars kommer det bli badrumskänsla! Helt rätt som det är nu.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
T Trollskidan skrev:
Hoppas du skaffat denna ren dröm för sopskåpet

UTRUSTA Tryck-och-öppna-beslag, elektriskt - IKEA
Fiffigt.. då slipper man tafsa med kladdiga händer :)
 
  • Gilla
Trollskidan och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Fiffigt.. då slipper man tafsa med kladdiga händer :)
Men om man gillar att tafsa med kladdiga händer? :cool:
 
  • Haha
  • Älska
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Alla lådor på plats
Spisfläkt på plats
De flesta lister på plats
Lucka på diskmaskin fixad

Imorgon byts elmätare och efter det flyttar vi in kyl och frys.

Det som är kvar är fönstersmygar och sockel under köket. Efter det fortsätter jag med det sista i vardagsrummet och börja måtta för bänkskivan i burspråket
Det blev ju kanon fint
Härligt med kök(y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.