H hhallen skrev:
Och apropå manualer... minns ni de roliga manualerna på taiwanesisk engelska man fick med diverse elektroniska småprylar? Författade av skribenter med så rudimentära kunskaper i engelska att det ibland blev stor komik. Såna ser man aldrig numera. Översättningsprogrammen har väl blivit för bra.
Jag har bott och jobbat i Australien sedan 1983 så jag har inte mycket erfarenhet av översättningar till svenska men på 80-talet så jobbade jag i Sydney med att installera video porttelefoner tillverkade i Taiwan och angående kameran så fanns det ett avsnitt där det stod "for the shooting of the visitor".
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Jag har bott och jobbat i Australien sedan 1983 så jag har inte mycket erfarenhet av översättningar till svenska men på 80-talet så jobbade jag i Sydney med att installera video porttelefoner tillverkade i Taiwan och angående kameran så fanns det ett avsnitt där det stod "for the shooting of the visitor".
En sån porttelefon skulle man ha :rofl::rofl:
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
På tal om hamburgare, kommer ni ihåg Clock?
Iofs inte jättelängese'n de försvann
De har återuppstått! https://clock.se/hitta-hit/

En karta över Härnösand med Clocks restaurangläge, menyvalsalternativ, adress och öppettider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
D dibb skrev:
Alltså, han är på ett forum som heter "byggahus", men han bor i lägenhet.......
Det är vi nog rätt många som gör. ;)
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Artikeln skriver om en lösning för vanliga människor, inte IT-nerdar där funktion går före form:geek:
Nu vet jag inte om du skämtar men är man nörd om man tycker att en routers funktion är viktigare än dess utseende så är jag definitivt en nörd! Och kommer att så förbli! ;)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Kalle Anka kex! Minns att jag gillade dom back then
David Wallin David Wallin skrev:
Var det inte egentligen den lilla fula plastfiguren man ville åt? :rofl:
Absolut. Jag gjorde till och med en tennavgjutning av Kalle Anka och den finns kvar än idag.

Metallfigur, karaktär, tecknad, står, grå, slät yta, nostalgi, leksak, saknar ansiktsdrag, hatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Nalleman64 och 7 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Tex röker folk på film inomhus vilket väl inte förekommit sen 70-talet.
Du måste ha levt ett skyddat liv. ;) Exempelvis rökrum på arbetsplatser var i alla fall vanligt långt in på detta millennium och jag vet flera som röker i sitt eget hem än idag.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Du måste ha levt ett skyddat liv. ;) Exempelvis rökrum på arbetsplatser var i alla fall vanligt långt in på detta millennium och jag vet flera som röker i sitt eget hem än idag.
Vet inte om det finns kvar, men mellantinget med ”rökbås” såg jag senast för en tio år sedan när jag konsultade på en myndighet här i landet. Stod i ett trapphus där folk kunde gå in och blossa på.
 
tensiden tensiden skrev:
Vet inte om det finns kvar, men mellantinget med ”rökbås” såg jag senast för en tio år sedan
Tänker du på "plexiglasburarna" som finns på exempelvis Arlanda?

Personer i ett väntrum eller reception, två samtalar vid disk, en sitter, modern kontorsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag är faktiskt lite förvånad att dessa fortfarande finns kvar med tanke på hur många internationella storflygplatser som numera är helt rökfria.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
De har återuppstått! [länk]

[bild]
Då måste jag ta mig till Härnösand för att få mig en Clockburgare! :)

Hmm, dom har kanske utkörning? :rofl:
 
  • Wow
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Då måste jag ta mig till Härnösand för att få mig en Clockburgare! :)
Sundsvall kanske är (något) närmare?

Artikel om planerad öppning av hamburgerkedja i Sundsvall, bygglov nämns, lokal företagare citeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fast du får inte vara alltför hungrig för såvitt jag vet är de enda tecknen på en restaurang i Sundsvall hittills artikeln i lokalblaskan. :(
 
  • Haha
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du måste ha levt ett skyddat liv. ;) Exempelvis rökrum på arbetsplatser var i alla fall vanligt långt in på detta millennium och jag vet flera som röker i sitt eget hem än idag.
För några veckor sedan hade vi ett brandlarm på jobbet, inne på en toalett tillhörande omklädningsrum, det var en rökdetektor som larmade, inga duschar i angränsande rum.

Med anledning av vilka som använder det omklädningsrummet så misstänker jag att det var någon som (tjuv)rökte. Jag ser ingen annan förklaring.
Fyra av de rökdetekorer som satt i angränsande rum (tre toaletter & gemensamt rum med tvättställ) gav förhöjda värden.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Med anledning av vilka som använder det omklädningsrummet så misstänker jag att det var någon som (tjuv)rökte. Jag ser ingen annan förklaring.
Om det inte kändes lukt av tobaksrök sätter jag pengarna på en dålig deckare fast det förutsätter givetvis att någon var där och sniffade i någorlunda närtid men uppemot en timma efter larmet tycker jag nog en normalkänslig näsa borde kunna känna spår av tjuvrökare.
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Hmm, dom har kanske utkörning? :rofl:
Absolut, var bor du? För mig verkar det skita sig... :(

Matleveransapp, restaurang för långt bort, uppmanar att se andra restauranger, erbjuder fri leverans.
 
Demmpa Demmpa skrev:
För några veckor sedan hade vi ett brandlarm på jobbet, inne på en toalett tillhörande omklädningsrum, det var en rökdetektor som larmade, inga duschar i angränsande rum.

Med anledning av vilka som använder det omklädningsrummet så misstänker jag att det var någon som (tjuv)rökte. Jag ser ingen annan förklaring.
Fyra av de rökdetekorer som satt i angränsande rum (tre toaletter & gemensamt rum med tvättställ) gav förhöjda värden.
På mitt jobb hade vi också ett brandlarm som gick, under liknande omständigheter, det visade sig att en tjej gått loss med hårsprayen där inne... Hade inte trott att det kunde leda till falsklarm, men jag var först där inne och kände lukten.. det gick knappt att andas där inne...
 
  • Wow
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.