• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
inga seriösa företag har blocket annonser dom seriösa behöver inte det. och med alla varningssignaler och fortfarande gåt vidare med dom låter ju helt skumt enligt mig och den låga summan skulle skrämma mig direkt med
 
  • Gilla
johan sköld
  • Laddar…
boschkenta
De ligger ofta först i sökresultaten på Google också (betald placering) när man söker på attefallare osv. Har själv vart inne och kikat, mest för att få ett hum om priser, innan detta uppdagades. Tråkigt hur folk håller på.
 
  • Gilla
sturnus och 1 till
  • Laddar…
I artikeln är en sak väldigt oklar. "Företaget" hävdar att den där "säljaren" Jussi Hirvonen är en skojare och använder deras namn för att begå brott. Längre ner i artikeln står att "företagets" "säljare" har hört av sig och meddelat att man håller på och reder ut kundernas problem.
Vem är denna säljare som återkommit tillredaktionen!? Är det skojaren Jussi eller en helt annan person!?
 
  • Gilla
sturnus och 2 till
  • Laddar…
Men en sak jag inte riktigt förstår här. Inbetalningarna, vart har de gått? Direkt till bedragaren personligen? Eller har betalningarna kommit in till företaget som hävdar att de inte har något med detta att göra?

I så fall borde det ju inte vara så svårt att få tillbaka pengarna.

Sedan, det där med att någon är svartlistad som mäklare, är ju en rätt häftig varningssignal tycker jag, även om det är 10 år sedan. OK, om det hade funnits gott om goda referenser från senare år, så kanske det skulle uppvägt den informationen.
 
  • Gilla
sturnus och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
M maria01 skrev:
inga seriösa företag har blocket annonser dom seriösa behöver inte det.
Det finns gott om företag som är seriösa som har annonser på blocket. Både större kända och mindre.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det finns gott om företag som är seriösa som har annonser på blocket. Både större kända och mindre.
ncc säljer Attefalls på blocket nu hahaha

jag har både släktingar och flera vänner med byggföretag ingen gör reklam på blocket ska vi vara ärlig så har dom ingen reklam alls nånstans inte ens deras bilar har reklam
 
  • Gilla
sturnus
  • Laddar…
Priset för en Attefallsbyggnad från Attefallsfabriken var orimligt lågt jämfört med övriga företag på marknaden.

Bedragaren annonserade ut husen för drygt 500 tkr helt nyckelfärdiga vilket är ca hälften av vad motsvarande Attefallshus kostar.

Det är en klassisk scam som många går på då de undersökt prisläget tidigare hos andra och vill göra en bra affär.

Kanske kan tilläggas i ”redaktionstexten” så att andra blir mer kritiska vid erbjudande med alldeles för låga priser.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
specielt när ts själv är "Jag är själv byggare" borde han ju vett om det själv kan man ju tycka
 
  • Gilla
craftsboy
  • Laddar…
Vi byggde ett attefallshus förra hösten. Kollade på en massa olika leverantörer med prefab. Kollade även alla årsredovisningar på allabolag.se och blev inte imponerad. Var i kontakt med ett företag som skulle ha förskottsbetalning och då ringde varningsklockorna. Har nu byggt ett superfint attefallshus i lösvirke. Lokala hantverkare och superkvalitet. Fullt utrustat kök, helkaklat badrum med golvvärme, ett sovrum samt ett rymligt loft. Allt på gjuten betongplatta. Blev billigare än de andra skeptiska företagen och vi betalade inte en krona i förskott. Dessutom helt enligt mina önskemål. Jämför innan ni funderar på prefab.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
inga seriösa företag har blocket annonser dom seriösa behöver inte det. och med alla varningssignaler och fortfarande gåt vidare med dom låter ju helt skumt enligt mig och den låga summan skulle skrämma mig direkt med
Stämmer inte!
Blocket är bra plats att marknadsföra även för företagare!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
L Lassiter skrev:
Stämmer inte!
Blocket är bra plats att marknadsföra även för företagare!
ja det säkert perfekt när man ska blåsa folk

men åter igen en seriös byggfirma behöver inte göra reklam alls inte ens på blocket

vad heter dit företag ?
 
  • Gilla
sturnus
  • Laddar…
Gagnefs VVS-Service ab
Har ca 10 annonser ute på Blocket
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Alexandra59 och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
ja det säkert perfekt när man ska blåsa folk

men åter igen en seriös byggfirma behöver inte göra reklam alls inte ens på blocket

vad heter dit företag ?
Seriös firma kan annonsera tex. En viss produkt o sälja till hela Sverige istället för bara lokalt det gör jag säljer värmepumpar till hela Sverige men jobbar som rörmokare lokalt.
Behöver inte annonsera för att få jobb dock.
 
L Lassiter skrev:
Seriös firma kan annonsera tex. En viss produkt o sälja till hela Sverige istället för bara lokalt det gör jag säljer värmepumpar till hela Sverige men jobbar som rörmokare lokalt.
Behöver inte annonsera för att få jobb dock.
exakt vad jag menar om man säljer en vara som en väremepump eller bilar vad som då är det perfekt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.