Sittställning Forlowt skrev:
Dessa funkar faktiskt inte lika bra och är svåra att få in i en dosa, styrning via mobil går ej.
Användarna av vanlig timer uppskattar enkelheten. De allra flesta vill inte ha någon komplicerad lösning med mobiltelefon. Det är bara en liten klick ungdomar som tror att styrning via mobilen kommer att slå. Och aktien går som tåget. En gång för några år sen skrev också en av timer-tillverkarna en pressrelease där de skrev att de någon gång i framtiden ska ta fram nån produkt som är asgrym. Med andra ord så är dessa timers framtiden.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Patrik_Hed och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Bra, jag har faktiskt varit noga med att inte säga något om att jag skulle veta hur framttiden ser ut.
Det har du inte lyckats särskitl väl med med tanke på att du i trehundra inlägg läxat upp oss andra om just framtiden, där du tvärsäkert uttalar dig om folks behov och önskemål och framtidens lösningar.

Apropå framtiden så har du fortfarande inte svarat på min enkla fråga. Hur länge kan man hänvisa till produkter som inte finns och använda dessa produkter som argument innan man framstår som lite, ja du vet?

Vi skulle också kunna vända på det och sjunka till din låga nivå och hänvisa till drömmar och reklamblad med produkter som inte finns när vi argumenterar. Skulle du ta våra argument på allvar om vi i ett års skryter om funktionalitet och skickar med en länk som visar att funktionaliteten vi skryter om inte finns?
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 3 till
  • Laddar…
Nissens
J Jonte Karlsson skrev:
Det har du inte lyckats särskitl väl med med tanke på att du i trehundra inlägg läxat upp oss andra om just framtiden, där du tvärsäkert uttalar dig om folks behov och önskemål och framtidens lösningar.

Apropå framtiden så har du fortfarande inte svarat på min enkla fråga. Hur länge kan man hänvisa till produkter som inte finns och använder dessa produkter som argument innan man framstår som lite, ja du vet?

Vi skulle också kunna vända på det och sjunka till din låga nivå och hänvisa till drömmar och reklamblad med produkter som inte finns när vi argumenterar. Skulle du ta våra argument på allvar om vi i ett års skryter om funktionalitet och skickar med en länk som visar att funktionaliteten vi skryter om inte finns?
Du är rolig du, det jag har sagt är att ni tror att ni vet hur framtiden ser ut och målar upp fantasier kring det. Det jag sagt hela tiden är att ni inte vet ett kviddevitt om det. Om du inte förstått det efter ”300” inlägg så säger det en del också…

Jag har ALDRIG sagt att jag vet hur framtiden ser ut, jag har bara opponerat mig mot er som tror att ni vet…
 
Redigerat:
  • Wow
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Nissens
J Jonte Karlsson skrev:
Användarna av vanlig timer uppskattar enkelheten. De allra flesta vill inte ha någon komplicerad lösning med mobiltelefon. Det är bara en liten klick ungdomar som tror att styrning via mobilen kommer att slå. Och aktien går som tåget. En gång för några år sen skrev också en av timer-tillverkarna en pressrelease där de skrev att de någon gång i framtiden ska ta fram nån produkt som är asgrym. Med andra ord så är dessa timers framtiden.
Hoppas att den kan bevaka snigelposten också, den funktionen vill alla ha. :rolleyes:
 
  • Älska
David Wallin
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, har man ett utbyggt Plejdsystem så kommer det inte behövas speciellt många fler enheter framöver,
Sa han som också påstår att han inte uttalar sig om framtiden.

Inser du att ditt resonnemang är lite som att säga att 640 kB kommer räcka till alla för all framtid? Det är vad som händer när man har ett extremt tunnelseende som gör att man inte kan tänka utanför sin lilla box.

Vilka andra tekniska system var så pass perfekta för 10 år sen att de idag ser exakt likadana ut? Är Plejd alltså det första tekniska systemet i världshistorien som är så perfekt att det inte kommer behöva ändras? Det låter väldigt imponerande!

Det är fascinerande att tänka sig att nu när AI snart går om människans tankeförmåga så kommer vi fortfarande sitta här med våra tekniska hjälpmedel och inte har några som helst andra behov än att tända och släcka lampor. Skarpsynt av dig och Plejd att förutse att teknikutvecklingen skulle avstanna. Nu behöver ni bara invänta att övriga världen kommer till samma insikt.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har ALDRIG sagt att jag vet hur framtiden ser ut, jag har bara opponerat mig mot er som tror att ni vet…
Nja, vi andra säger att vi inte vet. Därför är vi nyfikna, har ett öppet sinne och vill lära oss mer.
Du har däremot en väldigt bestämd uppfattning om framtidens system och vilka behov människan kommer ha (dvs tända och släcka lampor, that's it).

Psst, du svarade inte på min fråga.
Om jag i ett års tid postade en länk till produkter som inte finns och använde det som argument för att mitt system är bättre än ditt system, skulle du ta det på allvar?
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Den är knappt vär namnet hemautomation, men väldigt praktiskt att den är nåbar var man än befinner sig.
Du har nog inte riktigt förstått varför så många skrattade åt din lösning med värmepumpen. Visserligen var lösningen fjantig på alla sätt men det vi skrattade mest åt var att du använde den som nåt slags showcase för att Plejd var the shit. När man vill argumentera för något och dra upp ett exempel för att visa att man kan backa upp sina argument så brukar man vanligtvis lyfta fram något som folk blir imponerade av, inte något som folk skrattar åt.
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Du hittar deras årsredovisning på deras hemsida. Den tillväxten de haft hittills kan de flesta företag bara drömma om. Från en omsättning på 79MSEK 2019 till 431MSEK 2022 med god vinstmarginal och endast organisk tillväxt, och nu inne på marknaden i 13 länder. Blir utvecklingen likadan i de övriga länderna som den varit i Sverige och Norge så är det världens köpläge nu.

Det går ju emot alla dina fantasier om Plejd, men detta är fakta. :)

Enligt dina åsikter och profetior så borde inte ens det som hänt kunna ha hänt. :rofl:
Det är jättefina siffror såklart, sen är det självklart lättare att växa procentuellt mycket när man är liten men oaktat detta så har de utvecklat bolaget fint. Det är väl också lite förklaringen till att det tar tid för dem att utveckla saker och svårt att hålla jämna steg med marknaden, att vara liten och växa snabbt innebär ju massor av saker att lösa.

Om resan i aktiekurs fortsätter och isf hur länge vill jag inte ens spekulera i.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
R
Sittställning Forlowt skrev:
Jag gav upp när ingen ville bemöta mina tankar eller frågor med riktiga svar, dom är än obesvarade faktiskt.
Så när ingen svarat på en fråga (på ett dygn) så anser du att det är lika bra att "skita ner" igen?

Jag hade nog sakligt påpekat att frågan är obesvarad istället, och upprepat den. Det brukar man få göra i plejd-trådar.

Jag tror att det tagit ungefär ett halvårs upprepande för att få svaret att man bör ha en låda plejdenheter hemma för att inte sitta i skiten om plejd ändrar protokoll eller går i konkurs.

Så ge inte upp nu, kämpa på.
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
R
D djac skrev:
Om resan i aktiekurs fortsätter och isf hur länge vill jag inte ens spekulera i.
Den resan har varit slut ett bra tag nu. Det är väl därför det hänvisas till årsrapport och organisk tillväxt istället.

Bara så ingen missförstår nu så anser jag att allt det är ointressant i dessa trådar. Jag har fått uppfattningen att TS är intresserad av användarupplevelsen som ägare av produkterna, inte aktien.
 
  • Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Sittställning
R RoAd skrev:
Så när ingen svarat på en fråga (på ett dygn) så anser du att det är lika bra att "skita ner" igen?

Jag hade nog sakligt påpekat att frågan är obesvarad istället, och upprepat den. Det brukar man få göra i plejd-trådar.

Jag tror att det tagit ungefär ett halvårs upprepande för att få svaret att man bör ha en låda plejdenheter hemma för att inte sitta i skiten om plejd ändrar protokoll eller går i konkurs.

Så ge inte upp nu, kämpa på.
Tror du på fullaste allvar att mina enheter kommer sluta fungera om dom kursar ?

Om du lever ditt liv med dom tankarna fattar jag att du e lite bitter :p
 
Sittställning Forlowt skrev:
Ja.
Hur då?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
R
Sittställning Forlowt skrev:
Tror du på fullaste allvar att mina enheter kommer sluta fungera om dom kursar ?
Nej, och det skrev jag inte heller.

Frågan var hur man ska göra om Plejd inte längre säljer kompatibla enheter och man vill utöka sitt befintliga system eller ersätta en trasig enhet.

Sittställning Forlowt skrev:
Om du lever ditt liv med dom tankarna fattar jag att du e lite bitter :p
Och så kunde du inte hålla dig från att "skita ner" lite till.
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
R RoAd skrev:
Nej, och det skrev jag inte heller.

Frågan var hur man ska göra om Plejd inte längre säljer kompatibla enheter och man vill utöka sitt befintliga system eller ersätta en trasig enhet.



Och så kunde du inte hålla dig från att "skita ner" lite till.
Nä.. liksom jag bytar ut andra åldriga produkter i mitt hem kommer också det systemet behöva bytas en dag. Jag finner inte det det minsta konstigt.
Tror du att andra märke är mer framtidssäkra på ett sätt som _faktiskt_ är relevant
 
R
Sittställning Forlowt skrev:
Nä.. liksom jag bytar ut andra åldriga produkter i mitt hem kommer också det systemet behöva bytas en dag. Jag finner inte det det minsta konstigt.
Så om en puck går sönder så byter du gladeligen ut hela systemet istället för att ersätta den? Trots att den nya gör samma sak och du var nöjd med det? Om du vill kunna styra belysningen från ett ställe till så byter du lika gärna hela systemet istället för att bara lägga till en ny brytare?

Ja, då är vi verkligen olika.

Sittställning Forlowt skrev:
Tror du att andra märke är mer framtidssäkra på ett sätt som _faktiskt_ är relevant
Jag tror faktiskt inte, jag vet. Om en av mina enheter går sönder så kan jag byta ut den mot en med samma funktion från en annan tillverkare. Jag har som sagt redan idag enheter från flera tillverkare.
 
  • Gilla
MultiMan och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.