Nissens Nissens skrev:
Vad snackar du om? Jag har inte sagt ett smack om Plejds framtid. Jag bara konstaterar hur det ser ut nu, och vad som hänt tidigare.
Öh. Jo. Typ hela tiden. Plejd kommer att fortsätta att gå som tåget eftersom 99.8% av alla även i fortsättningen kommer att vara helt ointresserade av andra funktioner än vad Plejd levererar. Men, jag kan ha fattat fel, typ 200 ggr...

Nissens Nissens skrev:
Jag har många gånger skrivit att INGEN vet vad som händer i framtiden,
Ja det har du skrivit. Ofta i samband med att du själv förutspått framtiden. Men, jag kan ha fattat fel, typ 200 ggr...
 
  • Älska
RoAd
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Du får väl läsa i tråden, du kan ju inte begära att man skall sammanfatta den åt dig. Det finns några få som verar vara i Plejdtrådarna enbart för att beskriva hur uselt plejd är och måla upp svarta framtidsscenarion. Det är lätt att hitta deras inlägg. :)
Det är synd att du inte kan ta in det du läser, jag tror inte jag läst några sådana inlägg i denna tråden alls utan alla, förutom dina och några få andras, handlar om funktionalitet, som trots att det är enkla basala fakta inte får nämnas för dig.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja, lite årsredovisning samt Plejds kundnöjdhet som svar på min fråga hur du backar upp dina påståenden att det bara är någon promille som vill göra mer än att tända lampor (hemautomation) samt att alla trådar/forum om hemautomation svämmar över av folk som har jätteproblem. Det tar bara 10 millisekunder att hitta det!
Well played, du duckade för frågorna igen.
Och du raljerar och tar upp rena lögner. Det är precis tvärtom, jag säger att många Plejdanvändare använder Plejd till mer än att styra belysning.

Att hemautomatisera allt ifrån frugan till kanariepippin och ungarna och brevlådan är det inte många som är intresserade av. Det är inget fel i att ha sådana hobbies, men det blir lite fel när ni förväntar er att ”alla” har samma intresse.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och du raljerar och tar upp rena lögner. Det är precis tvärtom, jag säger att många Plejdanvändare använder Plejd till mer än att styra belysning.

Att hemautomatisera allt ifrån frugan till kanariepippin och ungarna och brevlådan är det inte många som är intresserade av. Det är inget fel i att ha sådana hobbies, men det blir lite fel när ni förväntar er att ”alla” har samma intresse.
Och du gör det igen! All heder åt ditt duckande!
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
Öh. Jo. Typ hela tiden. Plejd kommer att fortsätta att gå som tåget eftersom 99.8% av alla även i fortsättningen kommer att vara helt ointresserade av andra funktioner än vad Plejd levererar. Men, jag kan ha fattat fel, typ 200 ggr...



Ja det har du skrivit. Ofta i samband med att du själv förutspått framtiden. Men, jag kan ha fattat fel, typ 200 ggr...
Ja, du har fattat fel, för jag är noga med att inte måla upp någon framtidsbild. Helt enkelt för att jag inte vet något om den.

Så, ja då har du uppenbarligen fattat fel ”200ggr” (enligt dig själv).
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Och du gör det igen! All heder åt ditt duckande!
Fram med beläggen du har för dina profetior nu, inte något har du visat som stöder de fantasierna.
 
Redigerat:
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Fram med beläggen du har för dina profetior nu, inte något har du visat om de fantasierna.
Vilka profetior har jag skrivit?
 
Nissens Nissens skrev:
Så, ja då har du uppenbarligen fattat fel ”200ggr” (enligt dig själv).
OK! Då ska jag läsa noggrannare nästa gång. (y)
 
Sittställning
99.9% av er som är aktiva i tråden är inte intresserade av hemautomation. Ni är uppenbarligen intresserade av att diskutera och diskreditera varandra.

Plejd är framtiden :heart: avancerade funktioner på ett simpelt sätt = recept för lycka.
 
  • Haha
  • Gilla
P-KAR och 5 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Vad snackar du om? Jag har inte sagt ett smack om Plejds framtid. Jag bara konstaterar hur det ser ut nu, och vad som hänt tidigare.

Jag har många gånger skrivit att INGEN vet vad som händer i framtiden, det är du och ett par till som fantiserar om den. Helt utan uppbackning förstås, eftersom det är omöjligt.
Jag tillhör de som också missuppfattat dig och trott att du uttalat dig om hur framtiden ser ut (eller inte ser ut). Men fine, då säger vi att INGA av oss vet hur framtiden ser ut.

Vad händer om Plejd går i konkurs (eller läggs ner av annan anledning), eller byter till ett annat inkompatibelt protokoll i sina nya produkter? Då måste ju Plejdägarna byta alla installerade enheter i systemet eftersom det inte finns några nya att köpa. Det är ju knappast bra?

Vore det då inte bra att kunna köpa enheter från andra tillverkare?
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du får väl läsa i tråden
Du behöver inte sammanfatta något. Det räcker med ett enda exempel.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Sittställning
Skulle vilja påstå att 99.9 av alla Plejd köpare vill styra sin belysning.

Dom 0.1% som blir kvar är sur för att Plejd är fördyrt eller för avancerat.
 
  • Wow
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
J
Sittställning Forlowt skrev:
Skulle vilja påstå att 99.9 av alla Plejd köpare vill styra sin belysning.

Dom 0.1% som blir kvar är sur för att Plejd är fördyrt eller för avancerat.
Nissens styr ju sin värmepump med Plejd. Förlåt, sin timer visade det sig. Är han ett undantag? Promilleklubben alltså. Inte helt oväntat heller.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Har någon av er vunnit diskussionen ännu?
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
Sittställning
J JockeHX skrev:
Har någon av er vunnit diskussionen ännu?
Ja, alla dom som äger Plejd på ett eller annat sätt ;))
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.