BTW, någon som själv installerat Arlo-kameror i larmet?
 
  • Gilla
rinzler
  • Laddar…
M MakeoverMicke skrev:
Det som inte framgår där, eller någon annanstans vad jag har annat hitta, är hur appen/mina sidor funkar efter uppsägning. Och vad det ska behöva kosta för att få loss dem. Larmutrustningen i sig är ju annars värdelös. :)
Fick också till mig att det skulle kosta 1500kr att köpa "loss" appen.
Har sagt upp verisure nu, men funderar på appen ...
Och som du säger, det funkar väl inte utan appen?
Så om man har kvar alla funktioner så kan det väl vara värt 1500kr.
 
Perrob Perrob skrev:
Fick också till mig att det skulle kosta 1500kr att köpa "loss" appen.
Har sagt upp verisure nu, men funderar på appen ...
Och som du säger, det funkar väl inte utan appen?
Så om man har kvar alla funktioner så kan det väl vara värt 1500kr.
Dessa 1500kr låter som nya nyheter men visst är det så att man kan "köpa loss" appen först efter uppsägningstiden?
 
Paulinak Paulinak skrev:
Hej! Har någon sagt upp sitt avtal? Har ringt idag och fick höra att man kan köpa tillgång till appen gör 1500kr, om man har larmet som är äldre än 5 år behöver man köpa löss den annars behåller man den.
Kashew Kashew skrev:
Dessa 1500kr låter som nya nyheter men visst är det så att man kan "köpa loss" appen först efter uppsägningstiden?
Köper du inte loss INNAN uppsägningstiden går ut kan så är produkterna förverkade. Det vill säga Verisure avregistrerar inte produkterna från sitt system och dom är låsta.
https://www.verisure.se/frikop
Läs på botten av sidan
 
J
Ringde för att avsluta Verisure i höstas.

Fick erbjudande om 6 gratismånader och därefter pris på 200kr per månad iställetför 400kr.

De lyckades ha kvar mig på kroken.
 
  • Gilla
Kashew
  • Laddar…
K Kvackatore skrev:
Köper du inte loss INNAN uppsägningstiden går ut kan så är produkterna förverkade. Det vill säga Verisure avregistrerar inte produkterna från sitt system och dom är låsta.
[länk]
Läs på botten av sidan
Wow, tack för upplysningen!

"För att du ska kunna friköpa larmlösningen och/eller komponenter krävs det att du har anmält friköpet innan avtalstiden löper ut och att du inte är sen med några betalningar. När ditt avtal väl har gått ut har du tyvärr ingen rätt till friköp längre. "
 
  • Gilla
Kvackatore
  • Laddar…
F
Vi har haft vår Verisure sedan 2015. Bytt batterier en gång i kamerorna. Våra två rökvarnare anses idag ha mindre än 6 mån batterikapacitet kvar så de har alltså hittills gått i 8 år. Men Verisure anser att de rökvarnarna är så gamla så bör bytas ut. Det får jag göra själv, men Verisure vill ha 1900:- i mtrlkostnad för båda och de påstår att det är ett "erbjudande" för de skulle egentligen kosta 1900:- per styck. Låter som solklart bondfångeriförsök i mina öron. Jag trodde att mtrl var deras och att jag hyrt det av dem..
 
  • Gilla
Kashew
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Wow, tack för upplysningen!

"För att du ska kunna friköpa larmlösningen och/eller komponenter krävs det att du har anmält friköpet innan avtalstiden löper ut och att du inte är sen med några betalningar. När ditt avtal väl har gått ut har du tyvärr ingen rätt till friköp längre. "
Detta låter helt bisarrt i mina öron.

Närmast självklart att man äger anläggningen med alla div komponenter efter den tid som angivits för detta, är det fem år?

Kolla. upp detta noga för det verkar oerhört skumt.

Jag pressade Verisure hårt för ett halvår sedan, mitt meddelande var att ”vi har nu prenumererat på er tjänst i fem år och jag ser att vi nu får se anläggningen som avbetald, att vi äger den”.

Meddelade till dem att vi inte accepterar de årliga höjningarna utan att vi vill avsluta, och att vi behåller anläggningen.

De gav mig ett motbud: en enormt reducerad månadskostnad, tror vi ligger på ca 100 kr mån istf 600 kr mån om vi bara fortsatt som tidigare med deras årliga saftiga höjningar.

Men: oklart om jag får behålla alla larmkomponenterna om jag fullföljer vad jag hotade med, ett totalt avbryt från Verisures tjänster.

Nuvarande avgift till Verisure känns ok absolut, det är exakt samma tjänst som tidigare men till ett mycket rimlligare pris, Dessutom har de steppat upp en hel del vad gäller underhållet: de olika komponenterna i larmsystemet övervakas av Verisure, och de skickar nya batterier automatiskt och kostnadsfritt när det behövs - enkla videos för hur man genomför bytet, mycket snyggt där. Fixade ett byte i veckan på en sensor, en baggis med denna instruktionsvideo.

Så för mig: Verisure gör bra saker men driv på med avtalen som verkar vara minst sagt förhandlingsbara,
 
Inser nu att jag postat i fel tråd. Jag har inte avslutat Verisure, utan fått fram en en ny affärsförbindelse som gynnar båda parter.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Detta låter helt bisarrt i mina öron.

Närmast självklart att man äger anläggningen med alla div komponenter efter den tid som angivits för detta, är det fem år?

Kolla. upp detta noga för det verkar oerhört skumt.

Jag pressade Verisure hårt för ett halvår sedan, mitt meddelande var att ”vi har nu prenumererat på er tjänst i fem år och jag ser att vi nu får se anläggningen som avbetald, att vi äger den”.

Meddelade till dem att vi inte accepterar de årliga höjningarna utan att vi vill avsluta, och att vi behåller anläggningen.

De gav mig ett motbud: en enormt reducerad månadskostnad, tror vi ligger på ca 100 kr mån istf 600 kr mån om vi bara fortsatt som tidigare med deras årliga saftiga höjningar.

Men: oklart om jag får behålla alla larmkomponenterna om jag fullföljer vad jag hotade med, ett totalt avbryt från Verisures tjänster.

Nuvarande avgift till Verisure känns ok absolut, det är exakt samma tjänst som tidigare men till ett mycket rimlligare pris, Dessutom har de steppat upp en hel del vad gäller underhållet: de olika komponenterna i larmsystemet övervakas av Verisure, och de skickar nya batterier automatiskt och kostnadsfritt när det behövs - enkla videos för hur man genomför bytet, mycket snyggt där. Fixade ett byte i veckan på en sensor, en baggis med denna instruktionsvideo.

Så för mig: Verisure gör bra saker men driv på med avtalen som verkar vara minst sagt förhandlingsbara,
kan du kolla upp ditt pris exakt? Jag vill friköpa mitt och borde ju då få samma pris på ett abonnemang.
 
Kristian Renström Kristian Renström skrev:
kan du kolla upp ditt pris exakt? Jag vill friköpa mitt och borde ju då få samma pris på ett abonnemang.
F frasen_36 skrev:
Vi har haft vår Verisure sedan 2015. Bytt batterier en gång i kamerorna. Våra två rökvarnare anses idag ha mindre än 6 mån batterikapacitet kvar så de har alltså hittills gått i 8 år. Men Verisure anser att de rökvarnarna är så gamla så bör bytas ut. Det får jag göra själv, men Verisure vill ha 1900:- i mtrlkostnad för båda och de påstår att det är ett "erbjudande" för de skulle egentligen kosta 1900:- per styck. Låter som solklart bondfångeriförsök i mina öron. Jag trodde att mtrl var deras och att jag hyrt det av dem..
Jag ringde 31/3 och ville säga upp. Slutade med att de byter ut alla komponenter (9-10 år) till nya och justerar månadskostnaden till 299.

* Sju rökdeckare
* Ny huvudenhet
* Fyra nya kameror
* Nio (eller tio, minns ej) vib-sensorer
…och lite annat.

Fullt medveten om att mina fem år börjar om. Men för 299/mån kändes det rimligt med framförallt uppkopplat brandlarm.

Allt ”gratis” förutom installationskostnad på ca 1500. Försökte få den nollad också, men det gick inte…
 
Redigerat:
Jag tog mig i kragen och ringde i veckan. Vi har två anläggningar och deras motbud var att sänka fritidshuset från 215kr till 199kr och huset från 459 till 339kr i månaden. Jag gick med på att behålla fritidshuset för 240kr och säga upp huset. Fritidshuset gick upp i pris pga rabatten för 2 anläggningar.

Nu är jag iaf 460kr rikare i månaden från och med juli då husets abonnemang går ut. Komponenterna får jag en faktura på 2000kr för och appen köper jag loss för 1500kr (engångskostnad).

Säger de åt mig att köpa loss appen igen när jag säger upp fritidshuset kommer jag att då spel.
 
Kashew Kashew skrev:
Jag tog mig i kragen och ringde i veckan. Vi har två anläggningar och deras motbud var att sänka fritidshuset från 215kr till 199kr och huset från 459 till 339kr i månaden. Jag gick med på att behålla fritidshuset för 240kr och säga upp huset. Fritidshuset gick upp i pris pga rabatten för 2 anläggningar

Nu är jag iaf 460kr rikare i månaden från och med juli då husets abonnemang går ut. Komponenterna får jag en faktura på 2000kr för och appen köper jag loss för 1500kr (engångskostnad).

Säger de åt mig att köpa loss appen igen när jag säger upp fritidshuset kommer jag att då spel.
köpa appen? Den är väl gratis ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.