galento
nino nino skrev:
Har du bokat nån frakt? Tung del?


Edit:
Du skrev ju att han skickat delen
Killen på bilforumet i us ordnade allt , vi hade mailkontakt förut när han var på USPS kontoret så jag skickade pengarna till honom. Han fotade fraktsedel och fraktkvitto och mailade. Fläktring original .
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Är det nån som kan tolka vad detta betyder, ur registerutdraget på en gammal bil jag kollar upp från senaste besiktningen. Är det nåt fel på bromsen sm gör bilen baktung eller wtf?

Textdokument, troligen rapport från fordonsprovning, listar brister: bromsar, bakvikt, icke godkänd, allvarlighetsgrad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Är det nån som kan tolka vad detta betyder, ur registerutdraget på en gammal bil jag kollar upp från senaste besiktningen. Är det nåt fel på bromsen sm gör bilen baktung eller wtf?

[bild]
Finns väl bromsvåg för lastvikt på tex pickisar har jag sett på gamla Chevor (om jag fattade rätt). De hade även ABS enbart bak
 
Detta var en gammal Datsun från 84, vet inte mycket om den annat än den verkar ha vanliga trumbromsar där bak.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Detta var en gammal Datsun från 84, vet inte mycket om den annat än den verkar ha vanliga trumbromsar där bak.
Precis, manuella bilar har oftast haft 70/30 bromsfördelning där merparten är på framaxeln. Automatbilar har legat runt 60/40 för att historiskt har automatbilar ej haft lika kraftig motorbroms som man kan ha med hjälp av den manuella lådan.
 
galento
galento galento skrev:
Det är inte allt från Rockauto som är bra.
Generatorn köpt i januari -21. Gissa om
Rockauto fått videon också :cool::cool:

[video]
Man är nog lite arbetsskadad när det gäller olika ljud så idag åkte denna isär . Men tyckte allt såg bra och fräscht ut , lagret bakom remskivan ok . Lite svårare att bedöma det inre nållagret men inga glapp vad man kan känna :thinking: i med lite nytt fett och så får vi köra lite igen :cool: :rofl:
Nedmonterade delar av en elektrisk motor på ett arbetsbord, inklusive rotor, stator, och hölje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Jag har ett klonkande ljud från fram eller bakvagn på Fiestan, som gått igenom två besiktningar..
Precis raka motsatsen på mig alltså.. :crysmile:
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Bokade service på Firmabilen igår till den 28/4, klistermärket verkstaden satte på vindrutan senast säger att jag ska serva senast 4/5 el 7630 mil.
Idag har bilen gått 7487 mil, och när jag stängde av den hemma kom "Låg oljenivån, fyll på 1 liter"
Känns lite lågt att köpa olja som ska hällas ut om 3 veckor, särskilt när motorn rymmer 9,5 liter.
 
Fyll på 3 dl så blir den nöjd fram till service om den inte dricker olja som ett vrak.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Fyll på 3 dl så blir den nöjd fram till service om den inte dricker olja som ett vrak.
Nä, inte fyllt på nått sen förra servicen vid dryg 3.300 mil.
 
Frågan är väl hur mycket olja det fattas egentligen? Jag antar att "fyll på en liter" inte betyder att det behövs 1 liter till full nivå?
 
useless useless skrev:
Frågan är väl hur mycket olja det fattas egentligen? Jag antar att "fyll på en liter" inte betyder att det behövs 1 liter till full nivå?
jo det är nog exakt vad det betyder. 1 liter mellan min och Max. Men det räcker ju med ett par deciliter för att lämna min-nivån….
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Hmmm, nu hittade jag i samma by som jag bor i dessutom, en Mitsubishi L200 '89 4x4 2.5l diesel med 323,000 km på mätaren för 1600€. Besiktad, behöver nytt stödlager till kardanen, nytt lager kommer med bilen. Hmm, för bra för å va sant eller? Känns som ett bra pris för en sån bil och sånt miltal.

7WK7evk.png
 
Bara att åka och kolla på den om den finns i samma stad.


Det är bättre att ångra sig att man köpte bilen än att ångra sig att man inte köpte bilen.:cool:
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Är den inte helt sönderrostad så låter det väl som ett bra pris...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.