GAAAAHHHH!!!
Ligger på garagegolvet under en bil, har plockat ur fickorna. Hör på radio att klockan är 20.40, affären stänger 21 och jag har inget kaffe hemma=katastrof. Går ut ur garaget, stänger porten med knappen på väggen, det regnar och jag bestämmer mig för att ta bilen. Inga nycklar !!! de ligger i garaget. Knackar på hos grannen för att hämta reservnycklarna till ytterdörren, hämtar reservfjärren till garaget.....den är död :(
Klockan har gått så jag får springa till affären, kaffe har de, men inga batterier till fjärren (nödöppningsnyckeln till porten sitter på knippan i garaget) Går hem och knackar på hos grannen igen för att låna bilen så jag kan åka till stora byn 2,2 mil för att köpa batterier.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
  • Haha
klaskarlsson och 12 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Ligger på garagegolvet under en bil, har plockat ur fickorna. Hör på radio att klockan är 20.40, affären stänger 21 och jag har inget kaffe hemma=katastrof. Går ut ur garaget, stänger porten med knappen på väggen, det regnar och jag bestämmer mig för att ta bilen. Inga nycklar !!! de ligger i garaget. Knackar på hos grannen för att hämta reservnycklarna till ytterdörren, hämtar reservfjärren till garaget.....den är död :(
Klockan har gått så jag får springa till affären, kaffe har de, men inga batterier till fjärren (nödöppningsnyckeln till porten sitter på knippan i garaget) Går hem och knackar på hos grannen igen för att låna bilen så jag kan åka till stora byn 2,2 mil för att köpa batterier.
Katastrof!
 
M Myckling skrev:
Ett litet gaaaaaahhhh kombinerat med en fundering. Är för tillfället i kungliga hufvudstaden och nyttjar gatuparkering. Nu har det ju kommit lite snö här och gatan jag parkerar på är trång i vanliga fall och nu ännu trängre pga plogkanten från de plogade trottoarerna. Gatan har ju städdag en gång per vecka och jag ha fått uppfattningen att det är då snöröjning ska ske eftersom gatan då är tom på fordon. Men icke, snön ligger kvar och det är lika trångt som tidigare. Brukar inte snön röjas bort de nätter det är städdag? Nu är det ju en vecka till nästa möjlighet till snöröjning och det som ligger blir ännu knöligare och hårdare. Så nattens chans till åtgärd är ju borta men den stackaren som glömt att flytta sin bil såg jag hade blivit belönade med en gul lapp.

Jag har full respekt för att det måste vara väldigt krångligt att snöröja i innerstan men varför inte använde de möjligheter som finns?
Ne nejj, du har missförstått, det är för att effektivt minska antalet tillgängliga p-platser så att p-vakterna ska kunna bötfälla fler.
Det fanns en period på 90-talet då man slapp böterna om ingen städning/snöröjning förekom, var väl ordkonstnären Annika Billström som låg bakom det om jag inte minns helt fel.
 
  • Gilla
JuggeH och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAHHHHH! IGEN!
Vaknar och hör att det låter som att det är fart i vattenrören, drar på varmvatten och då låter det än värre. Nåt är uppenbarligen fel med vattnet så stänger av inkommande vatten och strax därefter slår jordfelsbrytaren ifrån.
Jorå, varmvattenberedaren har pajat och läcker men då blir jag iaf lite glad att man preppat och har vattendunkar redo.
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
GAAAAAHHHHH!

BAUHAUS!
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
AXS
ricebridge ricebridge skrev:
Ta dän den tills du får tid att sätta fast den.
Sådär!
Svart plastskydd eller panel, kanske från bil, smutsig och ligger på asfalt och tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gaaahhh! Till magsjuka samtidigt som sambo åker på konferens, kul att få barnen till förskola/skola.
 
  • Wow
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Drick MASSOR när du är magsjuk, det är vätskeförlusten du blir slak av. Avslagen Coca-Cola t ex är ett tips, dock icke apelsinjuice.
 
  • Älska
AXS
  • Laddar…
GAAAAHHHHHH när mottagare svarar till alla i en distributionslista istället för bara avsändaren. Och ett till för att det inte hjälper att stänga av e-post notifikationerna heller för att slippa plingade
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
A
GAAAHH , vafan är det frågan om? Mailkorgen storknar snart av alla svar i T-shirtutskicket.
 
  • Gilla
  • Haha
Solvskaftet och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
GAAAAHHHHHH när mottagare svarar till alla i en distributionslista istället för bara avsändaren. Och ett till för att det inte hjälper att stänga av e-post notifikationerna heller för att slippa plingade
och ett tredje då det inte hjälpte att lämna chatten, får mejl för varje svar fortfarande utan att ens se chatten :mad:
 
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
A
TeroM TeroM skrev:
och ett tredje då det inte hjälpte att lämna chatten, får mejl för varje svar fortfarande utan att ens se chatten :mad:
Tack, har noterat detsamma:mad:
 
TeroM TeroM skrev:
GAAAAHHHHHH när mottagare svarar till alla i en distributionslista istället för bara avsändaren. Och ett till för att det inte hjälper att stänga av e-post notifikationerna heller för att slippa plingade
Vi jobbar på det febrilt. Vi försöker stänga av notiser på just denna konversationen (vi gjorde ett misstag) eller försöker lösa så att man inte får flera notiser, pling eller mail från samma konversation (eller tråd) direkt efter varandra. @cnils
 
  • Gilla
  • Älska
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Det står ju ingenstans i utskicket att man ska svara. Varför kan inte folk bara följa instruktionerna... :geek:
De som svarade blir utan tröja eller får en med jättelånga ärmar.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det står ju ingenstans i utskicket att man ska svara. Varför kan inte folk bara följa instruktionerna... :geek:
De som svarade blir utan tröja eller får en med jättelånga armar.
Gaaaahhhhh
Trodde det var allmänt hyfs att tacka för presenter:oops:
Men tar gärna en med långa armar :love:
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.