AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hyrde bil på OKQ8 i Säter.Så kan jag lämna tillbaka den när jag hämtar bilen. Smidigt
Har de RR där för uthyrning? Och klarade din chaufför att köra den nya bilen?
 
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Har de RR där för uthyrning? Och klarade din chaufför att köra den nya bilen?
Peugeot 3008, fina grejer :crysmile:
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Ett litet gaaaaaahhhh kombinerat med en fundering. Är för tillfället i kungliga hufvudstaden och nyttjar gatuparkering. Nu har det ju kommit lite snö här och gatan jag parkerar på är trång i vanliga fall och nu ännu trängre pga plogkanten från de plogade trottoarerna. Gatan har ju städdag en gång per vecka och jag ha fått uppfattningen att det är då snöröjning ska ske eftersom gatan då är tom på fordon. Men icke, snön ligger kvar och det är lika trångt som tidigare. Brukar inte snön röjas bort de nätter det är städdag? Nu är det ju en vecka till nästa möjlighet till snöröjning och det som ligger blir ännu knöligare och hårdare. Så nattens chans till åtgärd är ju borta men den stackaren som glömt att flytta sin bil såg jag hade blivit belönade med en gul lapp.

Jag har full respekt för att det måste vara väldigt krångligt att snöröja i innerstan men varför inte använde de möjligheter som finns?
 
  • Gilla
Kirre2
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Ett litet gaaaaaahhhh kombinerat med en fundering. Är för tillfället i kungliga hufvudstaden och nyttjar gatuparkering. Nu har det ju kommit lite snö här och gatan jag parkerar på är trång i vanliga fall och nu ännu trängre pga plogkanten från de plogade trottoarerna. Gatan har ju städdag en gång per vecka och jag ha fått uppfattningen att det är då snöröjning ska ske eftersom gatan då är tom på fordon. Men icke, snön ligger kvar och det är lika trångt som tidigare. Brukar inte snön röjas bort de nätter det är städdag? Nu är det ju en vecka till nästa möjlighet till snöröjning och det som ligger blir ännu knöligare och hårdare. Så nattens chans till åtgärd är ju borta men den stackaren som glömt att flytta sin bil såg jag hade blivit belönade med en gul lapp.

Jag har full respekt för att det måste vara väldigt krångligt att snöröja i innerstan men varför inte använde de möjligheter som finns?
Gissar på det kommit för mycket snö för att de ska kunna lösa sitt jobb. Det är några gator i stockholm trots allt. Men med tanke på vilka sjuka skatter man betalar kan man tycka det borde fungera bättre
 
  • Gilla
gone_fishing och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bara atom som utnyttjar sin rätt till svensk avundsjuka. Det gör han i alla trådar man skriver i:crysmile:
Självklart. En weekend i Romme med en volvo triggar ett otroligt avund
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Självklart. En weekend i Romme med en volvo triggar ett otroligt avund
Det är något med nouveau riche-folk och bilar. Har en gammal kollega som inte kommer från gamla pengar och han måste alltid ha en fet bil. Nu har en fullsmetad Audi E-tron tex. Lite komiskt det där.

Romme är ju asnice för att lära kidsen åka skidor. Ska till Chamonix om några veckor med gubbarna, blir nice.
edit:; sambon jobbar när ungarna är på fritids förvörigt
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gissar på det kommit för mycket snö för att de ska kunna lösa sitt jobb. Det är några gator i stockholm trots allt. Men med tanke på vilka sjuka skatter man betalar kan man tycka det borde fungera bättre
Nåja allt är relativt. Stockholm stad har ju en förhållandevis låg skattesats.;)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Nåja allt är relativt. Stockholm stad har ju en förhållandevis låg skattesats.;)
Allt är relativt som sagt :crysmile:

:cry:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vanligaste märket i adelskalendern faktist :crysmile:
Inte konstigt med tanke på hur mycket sossar det finns inom adeln ;) (T.ex. Olof Palme var adlig har jag för mig)
 
L lbgu skrev:
Inte konstigt med tanke på hur mycket sossar det finns inom adeln ;) (T.ex. Olof Palme var adlig har jag för mig)
Exempel på rika sossar är Jan Emanuel, så vet du skillnaden :crysmile:
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Ett litet gaaaaaahhhh kombinerat med en fundering. Är för tillfället i kungliga hufvudstaden och nyttjar gatuparkering. Nu har det ju kommit lite snö här och gatan jag parkerar på är trång i vanliga fall och nu ännu trängre pga plogkanten från de plogade trottoarerna. Gatan har ju städdag en gång per vecka och jag ha fått uppfattningen att det är då snöröjning ska ske eftersom gatan då är tom på fordon. Men icke, snön ligger kvar och det är lika trångt som tidigare. Brukar inte snön röjas bort de nätter det är städdag? Nu är det ju en vecka till nästa möjlighet till snöröjning och det som ligger blir ännu knöligare och hårdare. Så nattens chans till åtgärd är ju borta men den stackaren som glömt att flytta sin bil såg jag hade blivit belönade med en gul lapp.

Jag har full respekt för att det måste vara väldigt krångligt att snöröja i innerstan men varför inte använde de möjligheter som finns?
Nej, i Stockholm fungerar snöröjningen som så att någon upphandlad entreprenör åker ut och plogar när det fallit sisådär 5-8 centimeter (beroende på kravställningen i upphandlingen). Sen återkommer de aldrig för något efterarbete (som att ta bort plogvallar eller snöhögar) förrän det återigen snöar 5-8 cm.
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nej, i Stockholm fungerar snöröjningen som så att någon upphandlad entreprenör åker ut och plogar när det fallit sisådär 5-8 centimeter (beroende på kravställningen i upphandlingen). Sen återkommer de aldrig för något efterarbete (som att ta bort plogvallar eller snöhögar) förrän det återigen snöar 5-8 cm.
Men det är mycket billigare för entreprenören att ta bort plogvallar och snöhögar innan de skapades. Om de ska tas bort efter plogningen kan man ta extra betalt.
 
Det roligaste är om det snöar 4 cm. Då åker ju ingen ut och plogar. Några dagar senare snöar det återigen 4 cm. Inte mycket nog för att ploga. Och så vidare i några veckors tid...
 
ricebridge ricebridge skrev:
När lödstationen ger upp precis som man äntligen satt sig för att jobba med Drömprojektet. När kassan inte tillåter inköp av en vettig ersättare just nu.
Man måste planera sånt!
Lödstationer och ett lödkit på en arbetsbänk. Kablar, svamp och hållare synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Välkomne till svensk sjukvård....
Såsom varandes en som behövt sjukvård AKUT(på riktigt, inte kluvna hårtoppar) 2ggr, så är jag oerhört tacksam över hur bra den funkar!
 
  • Gilla
BiFuel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.