D Daniel 109 skrev:
ag trodde att jag förklarade i mitt förra inlägg
Du har missat att SD & M hotar med att dra in flerbarnstillägget (eftersom de som nte fattat att även de i Danderyd avlar flera barn).
 
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Det räcker ju att Danderydslönen ökar för 60 till 62.4k för att höginkomsttagaren skall ha betalat sitt eget barnbidrag (för förstabarnet)...
Och vilka betalar mest skatt i % efter avdrag?
För att citera gamle företagsdoktorn Ulf af Trolle, "höga skatter, det är inget som rör mig, jag tjänar så mycket att jag drar av det"

Men, jo jag vet att de brun/blå tycker att det är en j.vla skillnad på bidrag & bidrag
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
L lat skrev:
Enligt mig behöver inte folk med god lön (typ +700" ) några bidrag, och det inkluderar barnbidrag.
Det kan de behöva när vi skickar på dem marginalskatten som gör att de måste fundera vad de gjort för fel när de får ge iväg drygt hälften av lönen.
Sen finns det de som har en skattesats som storleksmässigt påminner om bokmomsen som i samma sekund de skjuter till några kronor i statskassan samtidigt tar ut mångdubbelt.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
L lat skrev:
Enligt mig behöver inte folk med god lön (typ +700" ) några bidrag, och det inkluderar barnbidrag.
Varför blandar du ihop återbetalning av trängselavgifter för el med sociala bidrag?
 
  • Gilla
ansgar46 och 4 till
  • Laddar…
Det är bara att vänta och se, blir det ytterligare så får vi veta förutsättningar.
Först ska det redan beslutade elstödet för nov-december betalas ut.
Det ger inget att älta tyckande av Sveriges orättvisor.;)
 
Logad Logad skrev:
Varför blandar du ihop återbetalning av trängselavgifter för el med sociala bidrag?
Mig veterligen så benämns det ELSTÖD?
Annars kan vi ju hävda att det mesta av bidrag bara är återbetalning av tidigare/framtida inbetalda skatter.
 
P Pligg85 skrev:
Det kan de behöva när vi skickar på dem marginalskatten som gör att de måste fundera vad de gjort för fel när de får ge iväg drygt hälften av lönen.
Det är fruktansvärt synd om dem som knappt kan överleva med en marginalskatt på 50-75%,.

Men de där överbetalda ungdomarna/nyanlända som kräver ingångslöner brutto per månad på samman nivå som vissas netto timlöner??? Hur kan detta tillåtas? Vi måste genast sänka den så att de får nån drivkraft att jobba.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Självklart har inte skulden i kronor och ören minskat, men onekligen blev lånet mindre och mindre i förhållande till inkomst på 70-talet. Hur det ser ut har jag inte kommenterat. Dvs, inflationen jag anser inte att hög inflation är bra, men köpte man en fastighet på 70-talet när inflationen var hög och löneökningarna likaså var det bra i just den aspekten.
Lånade man 100' för att köpa huset på 70-talet så hade man kunnat nöja sig med att bara betala av räntor fram till säg 2010 och sen börjat amortera en 1000-lapp i månaden och skryta med att man är duktig som inte har några lån.
Köpte man istället huset 2010 för 2 miljoner så är man en usel människa som inte betalat av sitt lån, om man tänker som leifa.k
Nu får du väl förfaan ge dig Fairlane! Du är förmodligen inte som jag uppväxt med föräldrar som flytt från Karelen under WW2, föds i en bostad i Sverige, föräldrarna får jobb i FDinnskogarna i Värmland där jag föds i hyggarhyttorna. Morsan som inte tycker om att laga mat blir anställd som kokerska till huggarlaget..

Du tycker att jag skriver skit, tyvärr så måste jag meddela dig att du är skitskrivaren, visst, lev över era tillgångar genom att ta lån istället för att spara till det ni vill köpa, exempel handpenning till bostad.
Fairlane, sluta ljuga om mig!
 
G Ganescha skrev:
Okej, lägst tillväxt i Europa de 3 senaste åren, folk blir arbetslösa, pensionen sämst i Europa, människor blir sjuka under en lång tid osv osv uppe på det en elräkning på 10 000-tals kronor på en månad trotts Sverige är störst på exporten av EL… jaja, folk får skylla sig själva!!! Även om dom inte har något lån så sätter elkostnaderna folk i en ekonomisk kris! Jävla spånhuvud! Glömde citera puckots inlägg i ren ilska.
[länk]
Bara för att jag och min fru som arbetat sedan skolåldern, har betalat av våra lån och är i princip skuldfria, så blir vi, jag, kallad jävla spånhuvud.
Ganescha, du har nu kallat mig för en massa negativt bara för att jag har skött mitt! Du har kallat mig för väldigt illa, Ge mig ditt namn o adress så får vi se om du är så kartig längre..
 
G Ganescha skrev:
För du verkar vara så puckad och inte förstår att alla sitter inte i samma situation som dig!
Du må tycka att jag är puckad. Jag förstår att du tycker det. Det du inte ser är att jag varit i inte en så gynnsam sits alla tider, det är bara min beslutsamhet till förändring som gjort att jag sitter där jag gör i dag.
 
R Rkarlsson skrev:
Det var -92.
Ingen betalade 500% och 500% höll i 3 dagar. Bolånen gick upp till 20%.
Bankomaterna var stängda och ingen fick ta bolån just då.

Tänk vad google kan förklara att ingen betalade 500%

Hittade till och med ett stycke som sa att gränsen för toppen låg på 4000%

Sen ska du kanske inte vara så dum, det finns olika livssituationer.
Dum? Kan inte låta bli att svara rakt på en del saker. Kan upplevas dumt i mångas ögon. Kanske inte ser det själv..Men , visst. Låt folk med familjer bete sig hur somhelst ekonomiskt. Skuldfällan..
 
L leifa.k skrev:
Dum
Skärp dig, din monolog med dig själv är oerhört tröttande, ditt självbelåtna empatilösa jidder tillför ingenting.

Du är inte ensam om att vara skuldfri.

Jag har villa och flera fastigheter utomlands, bil & båt och flera årslöner på banken men inte f*n slår jag mig själv på bröstet för det och tycker alla andra är idioter som inte lyckats göra detsamma.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Mmm, blir jag inte ansatt så svarar jag inte i denna tråd.
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
L leifa.k skrev:
Mmm, blir jag inte ansatt så svarar jag inte i denna tråd.
Troll!
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Troll!
Nej, en sann finlandssvensk bitter timmerman, utrotningshotad art! Hittas även i en roman av Artoo Passilinna, kippis!
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.