Förberett för det nya mätarskåpet. Trädgård med stängsel, slangen och kabelrulle på marken, planteringskärl med vissnade växter, höstlöv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
E
Eklanda6 Eklanda6 skrev:
Förberett för det nya mätarskåpet.[bild]
Verkar varit för berett länge sett till färgen.
 
  • Haha
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
S
Pysslat med köket.
 
  • Köksskåp, lådor i grått, mörkt trä, handtag, uttag, bänkskiva, soligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Förra helgen målade jag väggarna vita och idag la jag nytt golv. Aldrig gjort förr så det var kul. Ber om ursäkt på förhand till vurmare av gammal parkett, men den väcker inget inom mig :) Den ligger åtminstone kvar under om man ångrar sig.

Renovering av rum, nytt mörkt golv läggs, verktyg på golvet, tom flaska på fönsterbrädan, dagtid, vinter utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade såklart förstklassig hjälp, dom har varit väldigt griniga över att favoritplatsen varit otillgänglig

Två hundar vilar på fluffiga hundsängar i ett rum med trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en före/efter-bild

Ett hemmakontor med datorarbetsplats, soffa och liggande hund på hundsäng. Ljust rum med fönster och gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmakontor med datorskärm, skrivbord, kontorsstol och två sovande hundar på en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänker mig en ny bänkskiva i trä och lite mer på väggarna för att få bort sjukhuskänslan på kvällen :crysmile:
 
  • Gilla
  • Ledsen
B4kken och 10 till
  • Laddar…
Barnfritt ett par dagar, så då fick det bli en liten hylla... Skruvlimmad, så kommer ryssen är det bara att hoppas på att man står på rätt sida
Stor bokhylla med TV, sparsamt dekorerad, vid ett fönster, ljus inredning, vardagsrum, ledningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Bonzo2000 och 10 till
  • Laddar…
Smart tippskydd för tvn.
 
  • Gilla
  • Haha
TechChad och 16 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Förra helgen målade jag väggarna vita och idag la jag nytt golv. Aldrig gjort förr så det var kul. Ber om ursäkt på förhand till vurmare av gammal parkett, men den väcker inget inom mig :) Den ligger åtminstone kvar under om man ångrar sig.

[bild]

Hade såklart förstklassig hjälp, dom har varit väldigt griniga över att favoritplatsen varit otillgänglig

[bild]

Och en före/efter-bild

[bild]

[bild]

Tänker mig en ny bänkskiva i trä och lite mer på väggarna för att få bort sjukhuskänslan på kvällen :crysmile:
Bra jobbat, men måste fråga. Har du lagt golvet utanpå golvlisten? Med glipa mellan golv och list?
 
  • Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Storsockret
G gripnil skrev:
Bra jobbat, men måste fråga. Har du lagt golvet utanpå golvlisten? Med glipa mellan golv och list?
Ja, jag gjorde det lätt för mig och istället för att ta bort golvlisterna så la jag golvet och kompletterade med kvartslist utanpå befintlig.
 
  • Gilla
gripnil
  • Laddar…
L lingonlingon skrev:
Barnfritt ett par dagar, så då fick det bli en liten hylla... Skruvlimmad, så kommer ryssen är det bara att hoppas på att man står på rätt sida
[bild]
Den där får du gärna berätta mer om och visa fler bilder? Jag går och våndas över att jag i ett svagt ögonblick sagt: Ja, en sån fixar jag.
 
  • Gilla
lingonlingon
  • Laddar…
Grävt hål.
Grävd grop, jordhög, verktyg, kabel, soligt, utomhusarbete, trädgård, staket, vit grind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd grop, arbetsskor syns, gul slang, staket, spade, utomhusarbete, grus och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En blå behållare, slangar och kablar i en grävd grop bredvid en jordhög, utomhus vid ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
S
Kökspyssel varje dag.

Lister under ugnarna och takanslutning på plats.

Köksmiljö med kyl och ugn, orange säkerhetstejp fastsatt, ombyggnad eller skydd, oordning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor grå garderob, öppet avdelat utrymme, pågående renovering, verktyg, osorterade föremål, byggmaterial, bostadsinteriör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Dagens "försköning" av redan sunkigt kök.
Vårt kyl och frysskåp har länge varit väl litet för familjen. Nu när svärföräldrarna köpt ny lägenhet så kunde jag komma över kyl och frys för ingen peng alls. Så därför revs en del av städskåpet för att göra plats för frysen. Kylen kommer stå där kyl/frys står idag.
Nu återstår att fixa skåp och galler i hålrummet bara.
Längtar till att tid och pengar finns för en ordentlig köksrenovering.

Ett solbelyst vardagsrum med dörr, fönster, katt äter, TV på hylla, matbord, och olika föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering; tom garderobsutrymme, byggnadsavfall, verktyg, nivå, gammal tapet, träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med vitvaror, två katter äter, trästolar, bord, svarta gardiner och vit inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Monterat in en IKEA:s "Knycklan" diskmaskinavstängning, fast jag har satt den som avstängning för vattnet till ismaskinen och det kylda vattnet från kyl/frysen.
Diskmaskinen stänger jag från köksarmaturen, den här vill jag ha för att säkerställa eventuella läckage från filtret till vatten/ismaskin.
Rör och sladdar under diskbänk, komplex installation, synligt avlopp, vit vägg, oordning, VVS-arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag byggde om köket för 2 år sedan gjorde jag våtrumsstandard på hela golvet och väggen bakom diskbänken, samt ett litet avlopp av 25 mm elrör som går ner i pannrummet under köket från en liten "inramad" yta under diskbänken där jag lagt sensorn som stänger vattnet vid eventuella läckage.

Ett arbetsområde under konstruktion med synliga rör och kablar genom en öppning i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elen till ventilen kunde jag lätt ta från ett uttag bakom ett köksskåp.

Tom kylskåpsinteriör med demonterade hyllor, synliga kablar och monteringsbeslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Fick plocka undan avloppet för att komma åt att konstruera om vattenanslutningen för att få plats med magnetventilen.
Efter att allt var klart slog jag på vattnet och konstaterade att allt var tätt, och vad gör idioten sen då?
Spolar vatten naturligtvis för att kolla och har inte monterat avloppet igen...
Ridå!

Fick torka upp en del vatten som kommit lite överallt, en halv liter vatten är mycket där det inte skall vara.
Funderade på att ringa nödslakten så att gubbfan togs omhand på rätt sätt, men kanske hustrun blivit ledsen då, så avstod.

Resultatet blev bra till slut, skåpen och golvet blev torkat också:crysmile:
 
  • Gilla
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Föll för trenden med akustikpanel. Men blev faktiskt rätt bra. Var bara ute efter det estetiska. Knöligt material att jobba i. Ska bara hitta ett par gångjärn med stor öppningsvinkel så dörren flyttas ut lite eller så får det bli någon annan specialare
Modernt trapphus med trätrappsteg, mörkbruna träribbor som räcke och vitmålade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätrappa med vertikala svarta spjälor som räcke, inomhus, modern design, bostadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinuslinus och 14 till
  • Laddar…
Skottade snö för hand hemma, men fick igång slungan (brytpinne av) till grannen. Bortrest utan att säga nåt ‍♂️
 
  • Ett snötäckt bostadshus och bil, klar himmel, vinterdag, snöskottad uppfart.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.