B Byggahus48 skrev:
▪️ Hej! Oroa dig inte pengarna kommer om du har rätt till dem.

▪️ Logga in på dina sidor på ditt elbolag. Där borde du se informationen. Det stod att de flesta skulle ha fått sina pengar första halvan av mars.

▪️ I mitt fall har jag avtal och får elen från Vattenfall och nätet ägs av EON.

▪️ Jag loggade in på EON och mina sidor. Där hittade jag information om hur mycket jag skulle få tillbaka och ungefär vilket datum. Se bifogad bild nedan, så såg det ut för mig på EON.

▪️ Vet inte om det räknas som du har ett företag, då kan det kanske dröja längre, men sök på nätet så hittar du informationen. Här gissar folk ganska mycket och det skapar mycket mer oro, än om du letar lite själv.
Lycka till :heart::heart::heart::heart:
Tack, Byggahus48! :heart:

Jag är bara en privatperson med ett stort småhus.

Jag ska kolla eons hemsida som du föreslog.
 
  • Tyvärr verkar det inte finnas någon bild i din förfrågan. Vänligen ladda upp en bild så att jag kan beskriva den åt dig.
Minnie Mesola
J jaronsso skrev:
Var investerar de pengarna under dessa få dagar menar du?
Eller får de ränta från sig själva i sin egen bank för att de sitter på pengarna 2-3 dagar? :)
Låter spännande.
De håller avsiktligt i pengarna ett tag för att få ett gratislån av oss. Hade de velat, skulle det gå i ett nafs, men det vill de inte.

Minnie
 
  • Arg
hansan
  • Laddar…
B
arosenman arosenman skrev:
Tack, Byggahus48! :heart:

Jag är bara en privatperson med ett stort småhus.

Jag ska kolla eons hemsida som du föreslog.
Tittar man på FKs hemsida under ”elstöd” så står det att de flesta ska ha fått ditt stöd till den 7 mars 2023. Om det dröjer längre kan det bero på att de har problem med ditt konto hos FK. Logga in där också och kolla om dina uppgifter är uppdaterade. Ta det lugnt. Har du rätt till elstöd, kommer pengarna också. Läggdags nu. Sov gott
 
  • Gilla
hansan
  • Laddar…
TRJBerg
Fick elstödet 1/3. Elområde 3.
 
eller så använder man statens tjänst som heter min myndighetspost


P paralun skrev:
Så att man slipper en massa snigelpost!
[länk]
Har man inte Kivra så kommer det snigelpost från F-kassan för "sjukelbidraget".
 
Fick förra veckan, elområde 3
 
M
M Gizzmo123 skrev:
eller så använder man statens tjänst som heter min myndighetspost
Som är en klart sämre lösning då den bara hanterar post från myndigheter.
Kivra tar det mesta som kreditupplysningar, årsbesked från vissa banker och hanterar även betalning av räkningar, får elnät och fjärrvärmeräkningen dit. Du har även kvitton från ett flertal butiker där.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Har du bott under en grotta dom senaste tio åren?? :crysmile::rofl::crysmile::rofl::crysmile::rofl:
Tack för morgonens första skratt.

Är du ett konstprojekt?
 
  • Haha
  • Gilla
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
Äntligen!

På grund av det höga beloppet var man tvungen att dela upp det i två utbetalningar för att inte äventyra bankens likviditet.


Tabell med två banktransaktioner, datum, beskrivning "ELSTÖD", belopp i SEK, insättningar från annan bank.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Helmersson och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Äntligen!

På grund av det höga beloppet var man tvungen att dela upp det i två utbetalningar för att inte äventyra bankens likviditet.


[bild]
Har du inte två abonnemang? Verkar konstigt att dom delat upp betalningen. Jag har fem olika abonnemang och fick fem olika betalningar. Ett abonnemang är enskild firma. Enskilda firman fick över 40000 kronor på ett bräde. Dom kanske gjorde fel när dom betalade ut till enskilda firman.
 
Ja, det är två hus.
 
Fick mina utbetalningar igår och idag, några dagar efter respektive besked kom från Försäkringskassan. Två olika fastigheter...
 
Fick mitt idag. Utan förvarning via Kivra etc. Vattenfall SE3.
 
Fortfarande inte ett knyst här, SE4. Man kan ju undra vad det är som tar sån evig tid, ett besked kunde de väl åtminstone ha skickat ut. Ska pengarna ha kommit innan den 7:e får de nog rappa på lite, då det snart är helg.
 
N
Besked från Försäkringskassan på Kivra igår och redan idag fanns pengarna på kontot. Trodde det skulle ta några dagar från meddelande tills pengarna fanns på kontot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.