M
Kom in 5 472kr idag men å andra sidan så betalade jag in 115 000 som fyllnadsinbetalning till skatteverket i Januari så jag vet inte om jag skall jubla!
 
  • Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
mowatom skrev:
Om vi leker med tanken att du skulle bry dig om ngn annan än dig själv, så kan du ju åtminstone försöka föreställa dig att ngn faktiskt är i behov av stödet omgående?
Så du menar på fullt allvar att en vecka gör skillnad? Då har man nog större problem än när elstödet betalas ut :thinking:
 
  • Gilla
  • Älska
lidhem och 1 till
  • Laddar…
A
Mats-S Mats-S skrev:
Så du menar på fullt allvar att en vecka gör skillnad? Då har man nog större problem än när elstödet betalas ut :thinking:
För de flesta, ink mig själv, spelar det ingen roll alls. Men jag är övertygad om att det finns de som är i akut behov av stödet. Och ja, de har säkert större problem, men om man har absolut 0kr, ingen att låna av, inkasso som ska till fogden etc, hur kan det inte hjälpa?
 
  • Gilla
TechChad och 2 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
Mats-S Mats-S skrev:
Bryr mig inte, vad spelar det för roll om det kommer idag eller om 2 veckor?
Totalt upphaussad ickefråga.
För dig och mig, ja. Får jag ingen återbäring alls, spelar det ingen roll överhuvudtaget. Annat var det på åttiotalet, då hade en tusenlapp gjort en djäkla skillnad. Varför är det så. När man behöver penar som mest, har man lite. När man behöver dem som minst, har man mycket.

Minnie
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Det är nog ganska många som vänder på slantarna i slutet på januari och februari, så att få pengarna den 26/2 istället för 2/3 kan göra skillnad.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Så du menar på fullt allvar att en vecka gör skillnad? Då har man nog större problem än när elstödet betalas ut :thinking:
Sedan när måste det vara en fråga om liv och lem för att det ska bli en intressant fråga på forumet?
Tycker att det är ganska många diskussioner som är av typen ”varm luft som cirkulerar” och det kan vara nog så underhållande tidvis.
 
Fick mitt elstöd in på bankkontot idag.
1590 kr, bor i bostadsrättslägenhet, så det är bara för hushållsel,
ej uppvärmning och varmvatten t.ex.
 
Mats-S Mats-S skrev:
Så du menar på fullt allvar att en vecka gör skillnad? Då har man nog större problem än när elstödet betalas ut :thinking:
Var en som skrev om hjälp senast i förrgår för att hyran skulle in senast den siste och den fick inget innan siste.
Personen hade blivit av med jobbet också så det tröt med pengarna.

Så om personen inte fick hjälp att få in penningarna till hyresvärden igår så sitter den hos inkasso idag då det kommunala hyresbolaget skickar räkningen omgående dit utan påminnelse eller uppskov.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Och idag kom beskedet från F-kassan. Stödet räckte till januari månads elräkning samt ca en tredjedel av december.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Besked precis nu i Kivra.
 
om man ska vara positiv så.fick jag 6700:- Det innebär att jag inte haft så blodig förbrukning..
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja dom borde ha fixat allt direkt , kanske en månad eller två efter dom tillträtt va?
De lovade ju snabba åtgärder under valrörelsen, då skulle ju allt ordnas inom några månader efter de hade tillträtt.
Men vallöften är ju som nyårslöften (är till för att brytas) :thinking:
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
De lovade ju snabba åtgärder under valrörelsen, då skulle ju allt ordnas inom några månader efter de hade tillträtt.
Men vallöften är ju som nyårslöften (är till för att brytas) :thinking:
Han pajasen i L sa väl ungefär så här: "Vallöften är ju inget man tänker uppfylla, utan de ges bara för att vinna röster"
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Han pajasen i L sa väl ungefär så här: "Vallöften är ju inget man tänker uppfylla, utan de ges bara för att vinna röster"
Så är det tyvärr.
De flesta politiker, oavsett parti har den inställningen.
Det tråkiga är att väljarna inte insett det.
Det är samma sak varje valår.

Undrar när folk ska lära sig det

"If you fool me once, shame on You.
If You fool me twice, shame on me" :confused:
 
  • Gilla
Blodsoppen och 3 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
De lovade ju snabba åtgärder under valrörelsen, då skulle ju allt ordnas inom några månader efter de hade tillträtt.
Men vallöften är ju som nyårslöften (är till för att brytas) :thinking:
Det är ju några månader efter deras tillträde så det stämmer väl.... de sa dock inte efter hur många;).
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.