E
Anna_H Anna_H skrev:
Fuskbygge? Är det fuskbygge att vara så ansvarsfull att man lägger en brandvarnare uppe i taket när man bygger om? Bränder i byggen som uppstått av gnistor på något sätt är ju ändå rätt vanligt. Att man sedan glömmer tt ta bort den när man fixar det sista kan jag inte heller se som fusk, eller ens slarv när det är ens eget hus. Så lätt att glömma en sådan detalj i ivern att bli klar.
Om den som bygger inner taket inte ser detta då vet jag ej vad dom ser.
 
E El-Löken66 skrev:
Om den som bygger inner taket inte ser detta då vet jag ej vad dom ser.
Lägg av.
Alla kan glömma något. TS ville garanterat ha den där så länge som möjligt under byggnationen och glömde sedan av den.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Om den som bygger inner taket inte ser detta då vet jag ej vad dom ser.
Och fusket består mer exakt i vad?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Om den som bygger inner taket inte ser detta då vet jag ej vad dom ser.
Internet alltså :rofl::geek:
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Om den som bygger inner taket inte ser detta då vet jag ej vad dom ser.
Det är samma person som lagt dit brandvarnaren och som satt på innertaket. Förstår fortfarande inte vad det är som är byggfusk i att glömma ta bort den tillfälligt placerade brandvarnaren?
 
H hakan_975 skrev:
Halloj.
Vet någon hur länge en brandvarnare blippar när batteriet håller på att ta slut ??
Vi byggde om för 3 år sedan och då har jag tydligen lämnat min byggvarnare på en regel och nu blippar den 1 gång i minuten.
Gissa om vi har letat....
Och tur att jag har som vana att fotografera under mina renoveringar så jag slipper fundera var den /&%"¤ är.
H hakan_975 skrev:
Halloj.
Vet någon hur länge en brandvarnare blippar när batteriet håller på att ta slut ??
Vi byggde om för 3 år sedan och då har jag tydligen lämnat min byggvarnare på en regel och nu blippar den 1 gång i minuten.
Gissa om vi har letat....
Och tur att jag har som vana att fotografera under mina renoveringar så jag slipper fundera var den /&%"¤ är.
bryt strömmen lossa lampan och takuttaget borra genom takdosan (inte i nån kabel bara) då borrar du sönder brandlarmet då det ser ut sitta rakt över takuttaget
 
E
Anna_H Anna_H skrev:
Det är samma person som lagt dit brandvarnaren och som satt på innertaket. Förstår fortfarande inte vad det är som är byggfusk i att glömma ta bort den tillfälligt placerade brandvarnaren?
Den som monterar taket bör väl upp märk samma detta? Tänk om det vore en bebis som byggare monterade en vägg runt?
 
  • Haha
hakan_975 och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Den som monterar taket bör väl upp märk samma detta? Tänk om det vore en bebis som byggare monterade en vägg runt?
Inga problem. En bebis håller inte på och piper flera månader inne i väggen.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 13 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Den som monterar taket bör väl upp märk samma detta? Tänk om det vore en bebis som byggare monterade en vägg runt?
Så för att man glömmer kvar en sak är det ett fuskbygge?
Ge dig.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
E
FredrikR FredrikR skrev:
Så för att man glömmer kvar en sak är det ett fuskbygge?
Ge dig.
Det är ingen som glömt inget.
Man ville spela tuff och med be rått mod låta plast detaljerna sitta kvar för att slippa åka till återvinningen. Nu slog det till baka.
 
E El-Löken66 skrev:
Det är ingen som glömt inget.
Man ville spela tuff och med be rått mod låta plast detaljerna sitta kvar för att slippa åka till återvinningen. Nu slog det till baka.
Det där var väldigt obegripligt på så många sätt.
 
  • Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det är ingen som glömt inget.
Man ville spela tuff och med be rått mod låta plast detaljerna sitta kvar för att slippa åka till återvinningen. Nu slog det till baka.
Vad svamlar du om????
Det är ju hans eget tak!
Tror du att han ljuger för oss om att han glömt en tillfällig brandvarnare i sitt eget tak?
Eller har du missuppfattat hela tråden och tror att det är hemma hos någon annan han gjort detta?
Vad generad du ska bli när du inser att du är ute och cyklar.

Angående att råka bygga in en bebis ovanför undertaket så undrar jag verkligen hur den skulle komma dit?
Katter är dock inte alls ovanligt att bygga in. Det ligger i katters natur.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
E
Okej då Anna, inte ska vi väl argu mentera om en sådan sak. Kanske har du rätt. Man parade i telefon och missade eller något annat. Vatten under broarna. Pis.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Vad svamlar du om????
Det är ju hans eget tak!
Tror du att han ljuger för oss om att han glömt en tillfällig brandvarnare i sitt eget tak?
Eller har du missuppfattat hela tråden och tror att det är hemma hos någon annan han gjort detta?
Vad generad du ska bli när du inser att du är ute och cyklar.

Angående att råka bygga in en bebis ovanför undertaket så undrar jag verkligen hur den skulle komma dit?
Katter är dock inte alls ovanligt att bygga in. Det ligger i katters natur.
Skärmdump av forumtråd med kommentarer och "Ignorera användare"-pop-up markerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Millox och 8 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det är ingen som glömt inget.
Man ville spela tuff och med be rått mod låta plast detaljerna sitta kvar för att slippa åka till återvinningen. Nu slog det till baka.
Åka till återvinningen, snälla var får du allt ifrån?
En fungerande brandvarnare gör sig väl bättre uppsatt, på rätt sida det nya taket.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.