Fairlane
Det ser ut som att kunder till Ellevio har fått pengar. Hur är det med kunder till Vattenfall?
Är det så att Vattenfall är långsamma även på detta område och skickade in uppgifter till Försäkringskassan sist?
 
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Det ser ut som att kunder till Ellevio har fått pengar. Hur är det med kunder till Vattenfall?
Är det så att Vattenfall är långsamma även på detta område och skickade in uppgifter till Försäkringskassan sist?
Skicka ditt bidrag till dom som behöver det. Ukraina Maldovien. Där finns ens ingen el.
Men nu ska gälla ut hammmm.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det ser ut som att kunder till Ellevio har fått pengar. Hur är det med kunder till Vattenfall?
Är det så att Vattenfall är långsamma även på detta område och skickade in uppgifter till Försäkringskassan sist?
Elbolagen skickade in uppgifterna fram till och med 10/2. I vilken ordning dom rapporterat in spelar ingen roll för utbetalningsordningen.
 
E El-Löken66 skrev:
Men nu ska gälla ut hammmm.
??????
Skriv gärna så att man förstår vad du menar eller hoppa över.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 10 till
  • Laddar…
wildeside
E El-Löken66 skrev:
Skicka ditt bidrag till dom som behöver det. Ukraina Maldovien. Där finns ens ingen el.
Men nu ska gälla ut hammmm.
Vad ska dom med elpengen till då om dom inte kan köpa el?:thinking:
Kanske är en idé att hjälpa dom här i Sverige som inte har pengar till sitt uppehälle och får gå från hus och hem pga kriget, inflationen, elpriser och drivmedelspriser.
 
Redigerat:
  • Gilla
lidhem och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
useless useless skrev:
Elbolagen skickade in uppgifterna fram till och med 10/2. I vilken ordning dom rapporterat in spelar ingen roll för utbetalningsordningen.
Nej så är det kanske. Någon ordning måste ändå finnas. Jag har reagerat på att ingen jag känner med Vattenfall som leverantör har fått, medan flera som har Ellevio har fått.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Nej så är det kanske. Någon ordning måste ändå finnas. Jag har reagerat på att ingen jag känner med Vattenfall som leverantör har fått, medan flera som har Ellevio har fått.
Jag har Eon.
Fick mitt idag.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Unikt namn
Jag fick mitt elbidrag den 23.
 
Upptäckte nu att jag inte hade mitt konto i Swedbank registrerat hos Försäkringskassan för utbetalning av elstödet.

Jag trodde det räckte med att jag sen flera år tillbaka har mitt Swedbankkonto registrerat hos Försäkringskassan för utbetalningar av sjukpenning.
 
J jowik88 skrev:
Jag har gjort allt jag skulle för att få mitt elstöd.

Jag trodde det skulle komma 20e, sen när jag läste på lite bättre förstod jag att det skulle komma 23/2. Men jag har inte fått elstöd ännu, inte har någon annan jag känner heller. Hur många har egentligen fått elstöd? Jag tänkte denna tråden kunde vara en slags fattigmans SIFO undersökning.

Bor i elområde 1
Du ska nog se att transaktionskontot hos banken först ska se till att tjäna pengar på alla pengar som ska igenom banksystemet. Blev meddelad att elstödet skulle betalats ut redan den 23 februari, idag 28 februari i skrivande stund inga pengar på mitt konto. Kommer nog ta till mitten av mars innan man får dem så bankerna kan köpa och sälja värdepapper med dem under flera dagar och göra fler stora vinster, trots miljardvinster redan nu.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
N Nordsjö skrev:
Du ska nog se att transaktionskontot hos banken först ska se till att tjäna pengar på alla pengar som ska igenom banksystemet. Blev meddelad att elstödet skulle betalats ut redan den 23 februari, idag 28 februari i skrivande stund inga pengar på mitt konto. Kommer nog ta till mitten av mars innan man får dem så bankerna kan köpa och sälja värdepapper med dem under flera dagar och göra fler stora vinster, trots miljardvinster redan nu.
Ja verkligen, banken använder sina aktievinster och köper ladd och skumpa till sin fest dom har varje fredag efter Kl 15. Och om du missat får folket i område 1 & 2 inte en pesetas denna gång…
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Upptäckte nu att jag inte hade mitt konto i Swedbank registrerat hos Försäkringskassan för utbetalning av elstödet.

Jag trodde det räckte med att jag sen flera år tillbaka har mitt Swedbankkonto registrerat hos Försäkringskassan för utbetalningar av sjukpenning.
Jag kan bra lägga in ett konto hos försäkringskassan.
 
Ja, jag vet exakt hur det fungerar. Det var Kieller som sa att man skulle registera flera konton hos FK.
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, jag vet exakt hur det fungerar. Det var Kieller som sa att man skulle registera flera konton hos FK.
Jo det är ju alldeles galet och sjukelbidraget går sin egen väg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.