Brandvarnaren sitter väl precis på motsatt sida som dosan till taklampan?
Ta en lång smal borr och borra upp i botten på eldosan och in i brandvarnaren. Vinkla om borren och kör fram och tillbaks tills du träffar något viktigt och brandvarnaren blir tyst.
 
  • Gilla
  • Haha
redep och 2 till
  • Laddar…
Huntonittak?.. bör ju gå smidigt att demontera en smula, ner med lister, några skruv och pangbomtjof så är du färdig.. ja och tillbaka med tak och lister med då såklart...
 
  • Gilla
llehs
  • Laddar…
@
rickardg rickardg skrev:
borra/skär litet hål i en av de oanvända stosarna på eldosan under brandvarnaren genom vilket du blåser in "teströk" på sprayburk (i komerciella byggnader testar man ibland brandvarnare med sån) för att få igång varnaren så den använder upp batterit genom att tjuta
Smart! Finns på Kjell o C/o....fungerar inte det så fyll med fogskum ;)
 
Vad är det för utrymme ovanför? Det är inte dags att byta golv där?
 
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Finns det någon risk i att det faktiskt sitter ett batteri kvar i brandvarnaren år efter år inbyggt i väggen?
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
M Maledictus skrev:
Finns det någon risk i att det faktiskt sitter ett batteri kvar i brandvarnaren år efter år inbyggt i väggen?
Knappast, brukar väl vara ett 9V batteri. Om de kan läcka ut något så lär det inte lämna varnaren.
 
  • Gilla
Maledictus
  • Laddar…
Du behöver en sk Krummlauf

Soldat med hjälm siktar gevär genom fönster; gammalt fotografi, Mauser K98 skrivet, jacka hänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Riv taket och byt batteri
 
  • Haha
  • Gilla
Bendish och 7 till
  • Laddar…
Cheesen
H hakan_975 skrev:
Halloj.
Vet någon hur länge en brandvarnare blippar när batteriet håller på att ta slut ??
Vi byggde om för 3 år sedan och då har jag tydligen lämnat min byggvarnare på en regel och nu blippar den 1 gång i minuten.
Gissa om vi har letat....
Och tur att jag har som vana att fotografera under mina renoveringar så jag slipper fundera var den /&%"¤ är.
Två år pep kompisens brandvarnare innan någon lokaliserade den....
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
pappaM och 10 till
  • Laddar…
Finns det någon annan väg in i utrymmet? Ser ju ut att vara hyfsat högt, så det borde kanske vara åtkomligt?
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
En hålsåg/dosfräs så att du kan sticka upp handen och i alla fall plocka ur batteriet och sedan ett doslock på igen? Kanske inte är jättesnyggt med ett doslock extra i taket men tror knappas någon kommer att fundera på det speciellt mycket.
/Krille
Tack för alla bra tips. Trots hagelbössor, krummlaufers och EMPer till trots så tror jag att jag får försöka ta upp ett hål under plafonden och täcka med ett doslock, får bara passa på kablarna.
Jag tror inte jag kan vänta till batteriet är slut, jag har kontoret hemma och det är som kinesikt vattentortyr, fast för öronen då...
'9 månader' Gahh
 
  • Gilla
  • Haha
MichelleW och 11 till
  • Laddar…
Hmm, kanske kan fundera på att hyra ut ett tag? :)
 
  • Haha
  • Gilla
redep och 6 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
pappaM och 8 till
  • Laddar…
H hakan_975 skrev:
Halloj.
Vet någon hur länge en brandvarnare blippar när batteriet håller på att ta slut ??
Vi byggde om för 3 år sedan och då har jag tydligen lämnat min byggvarnare på en regel och nu blippar den 1 gång i minuten.
Gissa om vi har letat....
Och tur att jag har som vana att fotografera under mina renoveringar så jag slipper fundera var den /&%"¤ är.
Välkommen till klubben... Förvisso i sommarstugan, så man hade valet att bara åka hem.. I mitt fall slutade med en lampa med större platta mot taket... Fri tolkning..
 
  • Haha
  • Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.