Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Va?! Laphroaig på dunk?!
Mycket intressant förpackning. :thinking::cool:(y)
 
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Just nu här, ett glas till stroganoffen.
Vad gör man inte för att piffa upp en måndag. ;)
Vin funkar inte till blodpudding, men det blir en liten whisky senare, troligen Oban (som är så dyr så jag njuter av varenda droppe).
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Vin funkar inte till blodpudding, men det blir en liten whisky senare, troligen Oban (som är så dyr så jag njuter av varenda droppe).
Blodpudding var det längesedan.
Ska det om jag kan få med barnen på tåget om jag lockar med bacon. :love:
Lite hårt stekt med vitpeppar på, och lingonsylt.
 
  • Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Blodpudding var det längesedan.
Ska det om jag kan få med barnen på tåget om jag lockar med bacon. :love:
Lite hårt stekt med vitpeppar på, och lingonsylt.
Bacon alternativt sidfläsk, och inte snåla med sylten. Men ingen j**la vitkål till, det fick jag nog av i skolan :sick:
Min bättre hälft tycker jordgubbssylt funkar till blodpudding. Det finner jag intressant, men inte så gott.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Bacon alternativt sidfläsk, och inte snåla med sylten. Men ingen j**la vitkål till, det fick jag nog av i skolan :sick:
Min bättre hälft tycker jordgubbssylt funkar till blodpudding. Det finner jag intressant, men inte så gott.
Barnen är mer för jordgubbs än lingonsylt.
Till detta kommer det drickas mjölk. :p
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Bacon alternativt sidfläsk, och inte snåla med sylten. Men ingen j**la vitkål till, det fick jag nog av i skolan :sick:
Min bättre hälft tycker jordgubbssylt funkar till blodpudding. Det finner jag intressant, men inte så gott.
Hade en jobbarkompis som hade hallon- eller jordgubbssylt till potatisbullar och bacon. Själv skulle jag inte ens komma på tanken att prova :D jag vill ha lingon till. Särskilt till blodpudding.

Och eftersom det är en dryckestråd säger jag mjölk eller vatten att skölja ner blodpuddingen med.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
@Åsa Lund @FredrikR
Starksprit i bag in box går inte att köpa. Den på bilden finns i ett exemplar. Framtagen till en 50-års jubilar. Det är mer än tio år sedan så brottet är preskriberat.

Laphroaig lär vara sjukligt försiktiga med sitt varumärke. Jubilaren hade finsmakarvänner som vid tillfället för firandet presiderade som domare vid den tidens öl och whisky festivaler. De sade att detta får inte komma ut innan de genast sprang till köket på restaurangen för att visa upp kartongen för sommellieren.

Den var kul att göra. Den står i ett vitrinskåp som centrum för mottagarens samling av signatur-whisky även fast den är tom sedan länge.

Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Älska
Saelen och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ah, då behöver jag inte leta ;)
Smuttar på denna goding ur flaska
Äntligen måndag ju
Flaska Longmorn Highland Single Malt Scotch Whisky, 15 år, bredvid glas på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blodsoppen och 2 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
@Åsa Lund @FredrikR
Starksprit i bag in box går inte att köpa.

Mvh Findus
Starksprit i bag in box går att köpa. Vodka, whisky och gin har jag sett.
En kartongförpackning formad som en väska med etikett och bild av Jelzin vodka, 3 liter storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jelzin t.ex, som namnet till trots är en fransk vodka och inte rysk. Smakar bra för övrigt, både som snaps och i grogg.
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Starksprit i bag in box går att köpa.
Bara förutsatt att man kan övervinna sitt inre motstånd :sick: .
Mvh ;) Findus
 
  • Haha
Åsa Lund
  • Laddar…
Blodsoppen
Och äter chips
 
  • Hand håller en ölburk med texten "Norrlans Djup", 6,8% alkoholvolym, mot en mörk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Inviger fredagskvällen med denna till matlagningen :thinking: Barnen ville ha Spaghetti och köttfärssås :rolleyes:
 
  • Ölburk märkt "BIG WAVE Golden Ale" bredvid halvfullt glas. Text på glaset: "PAPPA Du är guld värd".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Gnomeboy Gnomeboy skrev:
Inviger fredagskvällen med denna till matlagningen :thinking: Barnen ville ha Spaghetti och köttfärssås :rolleyes:
Vad tycker/te du om den?
Jag har varit på platsen och då smakade såklart den lokala ölen mycket bra!
 
Maria T Maria T skrev:
Vad tycker/te du om den?
Jag har varit på platsen och då smakade såklart den lokala ölen mycket bra!
Åh se där! Så är det jämt, smakar väldigt bra på plats!

Jodå, den var frisk och lättdrucken så den kommer jag att köpa fler gånger ;)(y)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Ett ölglas nära fullt, "Öresund Beer and Whisky Festival"-logotyp, en flaska stark skotsk ale.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sitter och provar den här.
Riktigt god skotsk ale (y)
 
  • Gilla
Gnomeboy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.