Vilken Polygrip tror du är bäst?

  • Antal röster
    431
  • Omröstningen stängd .
Knipex
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Knipex cobra. Alla andra modeller jag har träffat på är sämre. Fast min stora är faktiskt en amerikansktillverkad sak av typ A som har snedskurna bearbetade hakar i leden och därför fungerar bättre. Den går att använda men bara i brist på pengar till en stor Knipex cobra.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Tror gör man väl i kyrkan, vi som inte tror, vet att svaret är självklart ! Två använda rörtänger med röda handtag på träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Gnomeboy och 6 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Vad använder du till fjädrande slangklämmor tex? Det finns fler tillfällen när man behöver klämma ihop saker med lite kraft.
En slangklämmetång kanske? I brist på det fungerar en hovtång ok.
Svart och röd tång för öronklämmor, Knipex-märke, isolerade handtag, vit bakgrund.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag är dock lite nyfiken på hur lika/olika känslan är mellan en cobra och en polygrip/skiftnyckel-hybrid (som jag tappat namnet på) och om jag faktiskt villhöver ha en sådan också?
Är det Tångnyckel du tänker på? Platta parallella käkar som gör den helt annorlunda än polygripen på tex muttrar eller att hålla fast platta ämnen utan att skada.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Tångnyckel hette den. Stämmer.
Jag tänker på hur sällan en normalsvensson faktiskt använder en polygrip till enbart rör utan glatt använder den till allt möjligt...
För en skiftnyckel är ju antik teknologi.;)
 
VidarH VidarH skrev:
Tångnyckel hette den. Stämmer.
Jag tänker på hur sällan en normalsvensson faktiskt använder en polygrip till enbart rör utan glatt använder den till allt möjligt...
Mitt huvudsakliga användningsområde för polygrip är att klämma ihop skarvarna för gräsklipparrobotens slinga. Enda verktyg jag har som kan ge jämnt tryck med käftarna på lite distans. En vanlig tång klämmer snett.

Vet inte om det är tänkt användningsområde för en polygrip, men den gör det väldigt bra.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Knipexcobran här också. (y)
Enda rätta svaret!
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Mitt huvudsakliga användningsområde för polygrip är att klämma ihop skarvarna för gräsklipparrobotens slinga. Enda verktyg jag har som kan ge jämnt tryck med käftarna på lite distans. En vanlig tång klämmer snett.

Vet inte om det är tänkt användningsområde för en polygrip, men den gör det väldigt bra.
Jag har gått över till lödskarv med krympplast i det läget. Men det fungerar bra med polygrip till skarvklämmorna precis som du säger.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Knipex är fin men alla fungerar. Men jag använder nog polygrip rätt sällan. En Bahco rörtång är bättre när man behöver ta i.
 
  • Gilla
Mrjayser
  • Laddar…
Ja för rör och rundade muttrar och liknande skall det givetvis vara rörtänger i olika storlekar.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Kan inte annat än instämma i lovsången för Knipex...
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Cheesen
T trojlee skrev:
Tillverkar wera polygriper?
Nej det gör dom nog inte, men det var inte poängen med mitt inlägg. Jag ville visa på att om jag ska använda en polygrip så ska det vara en av kvalité med vassa käftar som är härdade.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
VidarH VidarH skrev:
Tångnyckel hette den. Stämmer.
Jag tänker på hur sällan en normalsvensson faktiskt använder en polygrip till enbart rör utan glatt använder den till allt möjligt...
För en skiftnyckel är ju antik teknologi.;)
Ja jag har ju sneglat på en sånhär länge....
31iEdN5wsbL._AC_.jpg
https://amzn.to/3lTaCnW
väntar på att den ska komma på en bra kampanj.. men det verkar vara långt bort. den var inte med på förra knipexkampanjen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Knipex Cobra(y)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.