A
vilket lägge! Synd bara på att ha grannen klistrad på sidan.
 
  • Gilla
martinjarstal
  • Laddar…
Ja, köra hjärtanes. De rike, de kan di....
Notera även att vsiningen enbart varar en timme. Ganska snålt för en affär på 17 mille. Man lär väl knappt hinna traska genom samtliga rum på den tiden.
 
Jag tror inte affären landar på 17, snarare en bra bit över 20 efter budgivning.

Ser man till utbudet i Stockholm finns det en hel del gamla delvis renoverade Djursholms- och Lidingövillor i samma prisklass som har betydligt lägre standard.

...Å andra sidan verkar många falla för socialt tryck och hellre betala överpris för att bo på "rätt" adress än i drömhuset på fin tomt.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 1 till
  • Laddar…
andersmc skrev:
Ja, köra hjärtanes. De rike, de kan di....
Notera även att vsiningen enbart varar en timme. Ganska snålt för en affär på 17 mille. Man lär väl knappt hinna traska genom samtliga rum på den tiden.
Det är väl iof troligt att man ringer och bokar en mer detaljerad visning än så inför en sådan affär ?

Iof skulle det inte förvåna mig om köparen inte ens ser huset innan utan skicka dit sin mäklare/sitt ombud istället :S

/K
 
fresve skrev:
Vättern kan man oxå titta ut över:
[länk]
Hur klarar man Boverkets energikrav med dessa enorma fönsterytor om man nu skulle få för sig att bygga något likande? :)
Men det är väl en parentes i sammanhanget.
 
Ett tips bara beträffande biler på hus: Kopiera bilderna och lägg upp dessa eftersom länkarna till objektdata slutar fungera rätt omgående efter att huset är sålt och att denna tråd blir helt onitressant om två veckor.
 
  • Gilla
jannebmw
  • Laddar…
Snailman
Problemet med det, är väl att det inte är vi som har rättigheterna till bilderna...
 
Mikael_L
Riktigt kul att titta på hus som inte är några dussinhus, häftiga och inte allt för sällan smått vulgära... :D

Donald Trump skrev:
Ett tips bara beträffande biler på hus: Kopiera bilderna och lägg upp dessa eftersom länkarna till objektdata slutar fungera rätt omgående efter att huset är sålt och att denna tråd blir helt onitressant om två veckor.
Jo det tänkte jag med och jag var på väg att skriva nåt om det, men du hann före.
Men Snailman har onekligen rätt.

Men då får man väl titta och låta sig inspireras, och vet man med sig att man har dåligt minne går det ju att kopiera ev intressanta bilder till sin egen hårddisk ! ;)

Det är iofs många andra länkar här i forumet som med tiden blir trasiga, men här sker det dock snabbare och 100% oundvikligt. :surprised:

edit: SH, ja det verkar väl vara samma hus. Undrar om man får ngn schysst rabatt när man låter sitt arkitektritade hus vara referens på hemsidan.
 
[länk]
Läckert hus ... jag tänker stjäla en del idéer härifrån när jag bygger mitt nästa hus ... Titta bara på de fantastiska inbyggda fönstren! Jag letade efter huset när jag var ute och körde på Österlen. Fann visserligen huset men det var stört omöjligt att komma någotsånär inpå det eftersom det ligger otillgängligt för allmän biltrafik. Ett av de vackraste hus jag någonsin sett.

Visserligen är inte detta hus till salu ...
 
Det är grymt vad många fina men alldelens för "dyra hus" det finns.. Kul att drömma sig bort en stund. :)
 
Det jag funderar över när jag ser sådana här interiörbilder är: har rika människor inga prylar? Jag, och de flesta människor jag umgås med, har hus fulla med grejor. Problemet är var man ska göra av allting. Men det är kanske så det är att vara rik? Man behöver inte spara på nånting. Kommer man på att man vill ha någonting är det bara att köpa det igen. Det behövs inget städskåp; städpersonalen får ha med sig utrustning. Man behöver inte ha hyllor fulla med pärmar med gamla räkningar, eftersom man har en revisor som sköter privatekonomin.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.