Ja.
Ett dygn.
Laddaren varit på i en vecka.
Jo, jag får nog hitta nån med bättre felsökningsutrustning.
 
j.f.s
Hade vi bott närmre så hade jag kunnat hjälpa till med INPA.
Om du kör Facebook så kan man ju alltid ansluta sig till BMW Club Swedens grupp. Finns säkert någon vänligt sinnad person där som kan tänka sig att hjälpa till :)
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Öppet fordonselektriskt system, färgade kablar, kontakter, plastkomponenter, delvis demonterad, servicetillstånd, ingen synlig person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Försöker få bort kupevärmarkabeln som man dragit genom elboxen i motorrummet. Hur de lyckats få dit kabeln är för mig en gåta.
 
  • Närbild, elektrisk sladd, plasthölje, mekanisk detalj, oskärpt bakgrund, teknisk inriktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av korugerad slang i fordon, genom vit plastkanal, omgiven av elektronikkomponenter och kablage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägger till ett kort vad jag fick göra för att få bort ventilkåpan. Kan ju hänt nått då med en kabel.
Det är inte en Japan som byggt den här bilen.
Bild av öppen bil motor med synlig kamkedja och delar av motorns inre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ville få ut boxen för att se så den inte varit utsatt för vatten, vilket är ett förekommande problem.
Men den ser ut som ny Ett elektroniskt komponent (troligen en styrenhet) på en trasa i en teknisk miljö. Detaljer och etiketter synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tokslut Tokslut skrev:
:O ja jävlar

"What a terrifying crash, watched live on the feed and was genuinely concerned for you because it took so long to hear you were conscious. Hope you make a full recovery and build another super cool car like that one so I can follow along on your channel. Thanks to 1320video I found your channel and subscribed."
En redig vurpa

 
  • Ledsen
RoTe
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
En redig vurpa

[media]
Satan !!!
Synd, för det verkade ju vara en frisk bil.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
I filmen ser det ju riktigt illa ut, men det ser ju ut som han iaf. inte fått klämskador av dessa bilder iaf.
hqdefault.jpg
 
Tokslut Tokslut skrev:
I filmen ser det ju riktigt illa ut, men det ser ju ut som han iaf. inte fått klämskador av dessa bilder iaf.
[bild]
Nä, buren har funkat riktigt bra.
 
Isakare Isakare skrev:
Här är det tråkigt på bilsidan.
Bytte Valvetronicmotorn på dotterns BMW 120, ganska enkelt jobb in det inte vore för idiotiskt dragna kablar runt motorn.
Hur som, nu går inte bilen alls. DMEn dvs bilens hjärna har ingen kontakt med resten av bilen. När bilen rullade in i garaget hade den en felkod, nu har den typ 50 st, alla utom 2 går att släcka, men dyker upp direkt om man försöker starta motorn.
Stått vid bilen i säkert 10 timmar och felsök, och minst 20 timmar framför datorn för att klura ut om nån annan haft samma fel, eller hur man löser det.
Snart rullar jag ut den ur garaget o ställer den på gatan, tråkigt för dottern bara som nyligen gav 55" för bilen. (Nä, den har ingen garanti)
Jag vet att Bmw ibland (eller ganska ofta) har problem med att hitta saker som varit bortkopplade. Har varit med om många delar som regnsensorer och airbags som man har varit tvungen att programmera in igen bara efter att dom varit bortkopplde en liten stund. Ibland har det krävts Bmws egna datorer för att lyckas.

Annars så är väl ett tips att gå igenom alla anslutningar du haft loss och kolla att dom verkligen är på rätt plats och att dom sitter ihop ordentligt och att ingen av dom ärgat.

Fast du har säkert redan gjort det flera gånger.
 
Är det någon som har erfarenhet av Renault Clio RS 197 (eller 200) eller Suzuki Swift Sport (förra generationen)?

Till hösten är det dags att lämna tillbaka Mini Coopern jag har leasat och det blir ny (begagnad) pendlingsbil. Leasingen blir för dyr. Prio ett är körglädje och i princip behöver den inte vara mer än 2-sitsig.

Helst sugmotor och manuell växellåda.

En annan bubblare är Peugeot RCZ som man kan få för förvånansvärt lite pengar, men 1.6 motorn verkar ha lite problem med kamkedjesträckaren...
 
Redigerat:
Miata?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Miata?
Ja det vore något men dels ligger de högt i pris, och dels avskräcker tygtaket lite för vinterkörning.
Sedan vet jag inte alls hur det skulle funka med RWD då jag bara buskört med det vintertid, aldrig levt med det.
Å så är jag 1,95 lång så Miatan är trång.

Budgeten är 80-130k btw. Skulle vilja hitta ett ex. med runt 8k på mätaren men är det ett fint ex i övrigt kan jag sträcka mig lit längre.
 
galento
S Styrman_jansson skrev:
Ja det vore något men dels ligger de högt i pris, och dels avskräcker tygtaket lite för vinterkörning.
Sedan vet jag inte alls hur det skulle funka med RWD då jag bara buskört med det vintertid, aldrig levt med det.
Å så är jag 1,95 lång så Miatan är trång.

Budgeten är 80-130k btw. Skulle vilja hitta ett ex. med runt 8k på mätaren men är det ett fint ex i övrigt kan jag sträcka mig lit längre.
En bekant körde med en c70 året runt och
det var inga problem med cabben på vintern , provkörde bilen och den gick fint.
 
galento galento skrev:
En bekant körde med en c70 året runt och
det var inga problem med cabben på vintern , provkörde bilen och den gick fint.
Har inte C70 plåtcab?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.