U
Elegant sovrum, obäddad säng, linnekläder, grå vägg, "Happy Fluffy Cloud"-text, skandinavisk stil, minimalistisk design.

Den här veckan har du chansen att vinna 2 fluffiga och lyxiga duntäcken från Happy Fluffy Cloud!
Värde ca: 7000 kr


Sänk värmen och bädda varmt!
Ett duntäcke från Happy Fluffy Cloud är ett klassiskt dunbolster utan sydda kanaler.
Som i alperna, förr tiden! Täcket väger nästan 5 kilo och är varmt men sällan svettigt.
Sömnen under ett så tungt och fluffigt täcke är djup och trygg. Sänk gärna värmen i sovrummet, så kommer du snart till ro!
Happy Fluffy Cloud är ett svenskt varumärke som producerar sina täcken på en liten fabrik i norra Italien.
Varje täcke är fyllt med gåsdun och från matproducerande gårdar i Europa.


Vill du prova att sova som på moln?

1. Svara på frågan nedan:

Vilken storlek på påslakan passar ett dunbolster i? Svaret hittar du här.

2. Motivera varför just du ska vinna dessa fluffiga täcken.

Vinnaren utses fredagen den 24 februari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Happy Fluffy Cloud för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Jessica Frank och 9 till
  • Laddar…
Storlek: Minst 150x210 cm.
Varför jag ska vinna: För att det just nu är ganska otäckt i sovrummet ;):rofl:
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Täcket mäter 150x210cm, men de flesta vanliga påslakan passar.

Detta täcket skulle sitta fint hemma då min sambo är väldigt kall av sig pga sjukdom. Hoppas att ett varmt och fluffigt täcke ger henne bättre sömn.
 
Ett Happy Fluffy Cloud mäter 150×210 centimeter. Det passar i de flesta vanliga påslakan.

Med en familj på 2 vuxna och 2 småbarn som ibland smyger sig in till oss om nätterna samt 4 katter som gärna vill ligga i våran säng och inte minst 2 hundar som enligt sambon bara måste få ligga i sängen så kan det bli lite trångt ibland. Täcket vi har har blivit platt och tråkigt av alla djur och människor så vi är verkligen i behov av ett nytt gosigt täcke.
 
Svar:150x210 cm

Jag skulle så gärna vilja överraska min sambo med en present!
 
Oh vad härligt dessa kalla vinterdagar.
När mörkret kryper in, tänder vi brasan i vår kamin. Den värmer så gott, men inte på vårt loft.
När natten kommer kryper vi upp till sängs, värmer varandra och under täcket vi trängs.

150*210 är täckets storlekar, men det passar så bra i vanliga påslakan och fluffigt till sig härligt.
 
svar: 150x210 cm

Saknar mina fluffiga duntäcken som damen tog med sig när vi gick isär, nu får jag sova med mina gamla fibertäcken igen så hade varit underbart med nya fluffiga täcken!
 
150x210 är storleken.
Om jag blir den lyckliga vinnaren ska jag bädda ner mina små i dessa täcken❤️ Så tålmodiga de varit denna vinter under alla extrafiltar så förtjänar de lite fluff.
 
Storleken är 150cmx210cm
Jag motiveras av den gamla sagan om det fluffiga duntäcket:

Det var en gång en person som hette Sömntuta. Sömntuta hade haft svårt att sova på natten i flera veckor. Han hade provat allt för att förbättra sin sömn: han hade druckit varm mjölk, lyssnat på lugn musik och mediterat, men ingenting hade hjälpt. En natt när Sömntuta låg vaken igen och stirrade upp i taket, hörde han en mjuk röst som viskade till honom:

"Sömntuta, det du behöver för att sova bättre är ett mjukt och varmt duntäcke. Ett duntäcke som omsluter dig som en mjuk kram och håller dig varm och trygg hela natten."

Sömntuta lyssnade till rösten och bestämde sig för att delta i en tävling där man kunde vinna det mjukaste och varmaste duntäcket som fanns. Han var övertygad om att detta var precis vad han behövde för att kunna sova bättre.

Tävlingsdagen kom och Sömntuta deltog med all sin kraft. Han svarade på frågan om vilken storlek på påslakan passar ett dunbolster på ett snabbt och korrekt sätt och visade upp sin passion för god sömn. Till hans stora glädje vann han tävlingen och fick det eftertraktade duntäcket.

När Sömntuta gick till sängs på kvällen kände han sig lite nervös. Men när han lade sig under duntäcket kände han omedelbart hur han slappnade av och blev omsluten av mjukheten och värmen. Duntäcket var precis lagom varmt och Sömntuta kände hur han började sjunka ner i en djup och fridfull sömn. Han sov hela natten och vaknade upp utvilad och full av energi. Från den natten och framåt sov Sömntuta alltid under sitt mjuka och varma duntäcke och kände sig alltid redo för en ny dag.
 
Det passar i dom flesta påslakan, men minst 210x150!

Som många här på forumet så har även vi sänkt temperaturen i huset så ett par fluffiga täcken passar perfekt här hemma!
 
De funkar med alla lakan
Jag vill jätte gärna överraska min fru, som haft jobbigt med hälsan och pratat så gott om detta täcke och önskat sig ett.
 
1. Det passar bäst med 150*210, precis som vanliga täcken

2. Makens gamla duntäcke är SLUT. Han påstår att det går bra, men det har klumpat ihop sig i små bollar i rutorna, och det hjälper inte att fluffa det i torktumlaren enligt instruktion. Och jag har verkligen inte lyckats hitta något täcke som funkar till en klimakterietant med iskalla fötter och svettiga bröst. :oops:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
150x210 är storleken.

Haha, den här tävlingen har perfekt timing. Vi förbereder oss för barn nr 2 med ytterligare en dubbelsäng eftersom barn nr 1 vägrar ge upp att sova med mamman.
Jag håller precis på att montera sängen så här lagom en fredagskväll.

Att dessutom vinna en duntäcke skulle vara toppen :D
 
  • Oupackade IKEA-möbler och en rullad matta i ett barnrum med trämöbler.
Normala 150 +210
Det skulle vara en dröm att ligga på eller under ett fluffigt moln täcke
 
P
Svar:150x210 cm

Vi har precis renoverat två rum så barnen har varsitt eget! Med så fina egna täcken så kanske de även vill sova i sina rum hela nätterna och inte i vår säng :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.