14 December:

Golvläggning i entrén. Jag börjar med att informera om att jag råkade proja fel i hallen gällande golvvärmen, Jag borde ha gått ned i storlek på isoleringen från 70 till 30mm skivor så att jag skulle få plats med en avjämning på 30mm för att det ska hålla för plattsättning. Nu blev det som det blev, stod länge inne på byggvaruhuset, i flera timmar och kikade på olika lösningar. Till slut blev det en nödlösning som jag tror kommer fungera. Finishen blir då en laminat.

Jag tittade på flera olika laminatgolv, valde tillslut en som typ liknar granitplattor. Kollar man i instruktionen från tillverkaren så ska man först lägga en 17mm spånskiva innan man lägger laminaten. Mitt parkettgolv är 16mm och då skulle spånskiva 17mm + laminat 8mm bli 25mm. Jag var inte så sugen på att få en nivåskillnad så min slutgiltiga idé blev att köpa ett annat billigt laminatgolv 8mm som grund och sedan lägga laminatgolvet jag vill ha ovanpå det. Det kanske håller, eller så håller det inte, hur som helst så kostade golven tillsammans ungefär 1100kr så det känns som att jag iaf kan testa, det håller säkert i några år i alla fall. Träkonstruktion, metallbeslag, isolering med tryckta instruktioner, delvis skymd trappa, byggarbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallbeslag fäster två trästycken, skruvar, bubbelplastdel syns, konstruktion närbild, inomhus, hantverk, byggande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett golv under konstruktion med isolering, träimitationslaminatplanka, och synliga fötter i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garageport i trä, öppen inuti, synlig rulltrappa, byggkonstruktion, mörkt, oavslutade väggar, parkettliknande yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum under renovering med ny svart klinkergolv intill befintligt trägolv, halvfärdig gipsskiva på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TickyNucker och 4 till
  • Laddar…
December 16

Det är mycket slangar vid golvvärmeskåpet, jag bestämde mig för att lägga sand istället för att avjämna med spackel eller betong. Om jag skulle behöva göra något med slangarna så känns denna lösning smutt. jag tätar här litegrann med bruk på några ställen så att sanden inte ska flyta iväg.

Byggarbetsplats, rörinstallation, murbruk i hink, putsverktyg, isolerade rör på vägg, ingen person synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet golv med rör, kablar och en hink; byggarbetsplats eller renovering, synligt damm och skräp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag trixade lite med trappen inför golvläggningen fram till trappen i hopp om att jag ska få en bra anslutning.
Hörn av ett rum med skadad vägg, trätrappsteg och spån. Möjlig renovering eller skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering eller skada i ett hörn av ett rum med exponerat golv och trasig vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår, isolering synlig, arbetsverktyg och handske ligger på golvet nära en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
uplj och 1 till
  • Laddar…
December 18

Golvläggning fram till trappen:

Reparationsarbete; handske bärare visad, trasig tröskel, spillda polystyrenkulor, byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat golv och vägg med synlig träkonstruktion och isolering. Renoveringsprojekt eller vattenskada. Oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår, olikfärgade trägolv möts, trappsteg, byggbråte, verktyg syns, osammanhängande struktur, inomhusmiljö, oavslutat arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete inomhus, trätrappa, oskyddade ytor, skräp, byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sand vid rören, det var precis så att en säck inte räckte till :crysmile:
Trappa med kakelarbete i pågång, vita kakelplattor, elektriska ledningar exponerade, byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat utrymme, träliknande golv, trappsteg och oavslutade väggar synliga. Inget tydligt fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Krossade speglar på en trappa, byggmaterial, stökigt renoveringsprojekt syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnfris och 4 till
  • Laddar…
December 19

Mer sand inhandlat, på med ångspärr och golvunderlägget och så var det bara att nöta på med parketten.

En person står ovanför en trappa täckt med plast och tejp för renovering eller måleri inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En trapp ned till ett rum täckt med märkta isoleringsmaterial, omgivet av byggmaterial och en person står överst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oorganiserad arbetsplats med halvlaggt laminatgolv och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete pågår, med golv som delvis är lagt och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golv och värmefördelare i ett rum under renovering, med synlig betongvägg och personens sko.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett pågående renoveringsprojekt med nytt golv, öppna väggar och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnfris och 4 till
  • Laddar…
December 23

Jag hade några ställen kvar att gipsa för att bli klar med undertaket i kök och trapphus, trapphuset var såklart pain in the as* från stege.

Kök
Renovering pågår, gipsskivor i taket, ofärdig belysning, tomma rum, byggmaterial, arbetsområde, konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trapphus
Interiör av rum under renovering, gipsskivor på taket, bar taklampa, oavslutade väggar, frostat fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete inomhus, oavslutat tak och väggar, exponerad ledning, stege, byggdamm, mörkt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnfris och 4 till
  • Laddar…
December 26

Gipstrumma kring ventilationsröret i vardagsrum. Fick förbereda för en liten inspektionslucka då ett eluttag hamnade lite dåligt. Det uttaget förser två andra uttag med el så jag ville inte riva det.
Under renovering, oslipad spacklad vägg, ventilation, tejpade rör, skyddsplast, golvlist, oavslutade byggnadsarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete pågår: ventilationsrör genom vägg, spackel, verktyg och skyddsplast på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen elinstallation med kablar, rör, och vägg utanpåliggande konstruktion, potentiell säkerhetsrisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventilationsrör i en vägg, stödblock i trä, tumstock för mätning, byggdamm och kablage synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en metallkapsling med öppning, rör och kablar synliga, placerad på ett gult och brunt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre hörn av rum under renovering, gipsskivor med spackel, skruvar synliga, ojämt ljus, oslipat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Pågående gipsväggsreparation, spackel, oslipade kanter, eluttagsöppning, skyddstejp på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
December 28

Sovrum1 undertak, förberedelse inför gipsning.
Omfattande renovering, isolering syns, oavslutade väggar och tak, enkla belysningsarmaturer, byggmaterial, oinreddt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett oavslutat rum med isolering, träbjälkar, OSB-skivor och en hängande lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
uplj och 1 till
  • Laddar…
December 29

Vindsluckan monterad
Byggarbetsplats inomhus med uppfälld vindstrappa, byggmaterial och stege. Opåbörjad renovering eller installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En stege leder upp till en öppen vindslucka inuti ett hus under ombyggnad eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusbyggarbetsplats med verktyg, trästege, dammsugare och oavslutade träkonstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnfris och 4 till
  • Laddar…
December 30

Förberedelser för gipsning av undertak i badrum och korridor.

Badrum:
Rå betongväggar, träpaneltak, litet frostat fönster, konstruktionsarbete eller renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt rum med träpaneltak, naken glödlampa och mögel på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träpanel i tak, betongväggar, hörn av ett rum under konstruktion eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träpanel med hål nära en grå yta, perspektiv synes mot mörk bakgrund. Närbild, otydligt, fokus på förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Korridor, här har jag nu tagit bort den gamla vindsluckan, den nya sitter i entrén.
Metallstege leder upp till en ouppfärd vind med isolering synlig. Renoveringsarbete pågår, med oavslutade väggar och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppning i tak till vind, träbjälkar, rör, delvis isolerat, oavslutad vägg med synlig gipsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörk vind med isolering, träbjälkar, och diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggplats, isolering, trävägg, röd elektrisk kabel, osammanhängande konstruktion, husrenovering under process.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörk källare, röda kablar på vägg, träbjälkar, betong, skylt, byggnadsmaterial, sparsamt upplyst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnfris och 3 till
  • Laddar…
Januari 2

Gipsning i sovrum1 undertak

Renovering pågår, gipsskivor i tak, isoleringsmaterial synligt, byggställning, ojämnt ljus, kablar, fönster med rullgardin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inverterat rum, gipsväggar, Stege, trappsteg, lampor, taklampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Zlingo och 3 till
  • Laddar…
Januari 6

Gipsning av undertak i badrum och korridor. Jag har för mig att jag förberedde elkablar för spottar dagen innan.

Bad:
Tak under konstruktion, plastskydd, träbjälkar synliga, frostat fönster, kablar, gråa väggar, oavslutat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusrenovering, nakna väggar och tak, oavslutat elarbete, litet fönster, byggmaterial synligt, behov av ytterligare arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ofärdigt rum med synlig betong och gipsskivor, nakna taklampor, och kablar, sett uppifrån till ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Korridor:
Oavslutad takinstallation, gipsväggar, exponerade elledningar, renovering under arbete, inga möbler, bostadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oavslutat tak med eluttag och öppna elledningar under konstruktion eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gipsvägg med skruvar, orange elkablar, byggarbetsplats, betonggolv, skugga, ofärdigt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
Januari 9

Jag började komplettera skjutdörrsväggen med plywood, viktigt här är ju att man använder rätt längd på skruven för dörrarnas skull, ska väl också tillägga att det kanske är lite onödigt att köra med plywood på en sådan här vägg eftersom du förmodligen inte vill hänga upp något tungt i dessa oavsett, nu ville jag använda det och det är helt klart struligare jämfört med gips eftersom jag behövde förborra plywooden och plåten för att få skruven att dra bra.
En oavslutad inomhuskonstruktion med träskivor, isolering synlig, och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En pågående renovering med oslipade träskivor och gipsskivor i en oavslutad inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Januari 12

Mer plywood på skjutdörrsväggen samt test av själva dörrarna, det fanns ingen beskrivning hur mittdelen av partiet skulle hållas upp så jag ville se hur det fungerade innan jag blev klar med båda sidor av väggen. Jag löste upphängningen i mitten genom att förborra ett hål i skarven emellan skjutdörrspartierna och drog sedan en regäl skruv upp i virket ovanför.

En öppen vit dörr, obehandlad plywoodvägg, fönster, elsladd och gula markeringstejper på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vit dubbel innerdörr, plywoodbeklädda väggar, oavslutat renoveringsprojekt, elektriska ledningar, betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
uplj och 2 till
  • Laddar…
Januari 14

Nu när plywooden var klar på skjutdörrsväggen så började jag gipsa.

Renoveringsarbete inomhus, gipsskivor, byggmaterial, verktyg synliga, halvfärdiga väggar, golvisolering, några svarta sopsäckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt, gipsskivor, oavslutat rum, byggsopor, isolering synlig, golvskydd, inomhus, konstruktionsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett omålade rum med gipsskivor och dubbla vita dörrar, renovering, målartejp på golvet, stege framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag var också på bygghandeln för att hitta något att förstärka räcket i hallen med, det blev en form av fasadplugg/expander. Jag vill att det ska bli starkt i hopp om att det inte ska gå sönder när man sätter sig på fällsitsen jag vill montera i väggen/räcket.

Hand i arbets handske håller röd verktygspenna nära träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träramkonstruktion med metalldetaljer och röda ankarskruvar, inomhusrenovering med osynlig bakgrund, byggprocess i närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
Januari 16

Nu när jag förhoppningsvis löst styrkan i räcket så var det dags att börja slå ihop väggarna.

Trappa till vind öppen, verktyg och renoveringsmaterial synliga, bild tagen upp och ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sned trappa, trä, mätmarkeringar, konstruktion, renovering, verktyg synligt, bild tagen upp och ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träkonstruktion i ett hörn, skruvdragare, skyddstejp, renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa med vit räcke, öppning i vägg, trämönster, renovering pågår, oslipade ytor, skuggor, byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusbyggarbetsplats, trappa och våning med synliga byggnadsmaterial, verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träkonstruktion, skuggor, hörn av ett rum, renovering, skyddsplast på golvet, ofärdigt byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusbyggarbetsplats med träkonstruktion, plywood, verktyg i bakgrunden, pågående renovering eller bygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trapprenovering pågår, oskyddade plankor, verktyg synligt, oavslutat byggprojekt, interiör syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
uplj och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.