RoTe
Tokslut Tokslut skrev:
Är det så illa till och med :(
Tror det var nåt med att kabelhärvan till motorn tillverkades i Ukraina men det verkar ha lossnat lite nu, så här ett år senare.
 
Nu verkar köpgränsen ha följt med inflationen

Bensinpumpdisplay visar kostnad och mängd bränsle, samt pris per liter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Tror aldrig jag ha tankat för mera än 100 euro på en gång i hela mitt liv. Fast jag körde V8 mellan 2004-11

Nu då det är dyrt tankar jag mest 20 euros omgångar om jag inte råkar vara i Vasa eller bättre, Närpes (där är bränslet oftast billigast). Då brukar det att få yarisen full på 60 euro,
 
Blodsoppen
Minns när jag var växte uppoch grannen tankade sin jänkebil. Vet att jag reagerade när han berättade att han tankade fullt och det kostade 800 kronor.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
S
När jag växte upp kostade en Piggelin 4 kronor. Nu kostar en 10 kronor.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Patrik440
Så där ja, då har min Nissan flyttat vidare.

Sålde den igår kväll till neråt Göteborg och de körde iväg den för egen maskin efter att de ställt på den och fixat en försäkring.

Vit Nissan Kubistar skåpbil parkerad i snöig miljö, vintertid, med smutsiga sidor och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild på text, bilannons, beskriver skick, Nissan Kubistar 2004, skador nämns, säljs, emotionell emoji.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


4000:- fick jag så slapp jag å köra den till skroten själv.

:)

/ Patrik
 
  • Gilla
vcx och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nu verkar köpgränsen ha följt med inflationen


[bild]
Fantastiskt! Har börjat tanka vid halvtank för att slippa köra in kortet 3ggr. eller Easy fuel å ett kortsvep.. Inte så stor skillnad nu vintertid då jag brukar tanka vid kvarts tank för att skydda sig mot kyla om man hamnar i stillastående kö. Vägrar sitta och frysa för soppan håller på att ta slut ;)
 
Lite märklig "reklam"

 
Ni föjer väl svenskarna som stridar i Florida denna vecka i Sick week, de kör på bra!

YT kanalen lägger ut klipp dagligen (även han en svensk som bor på östkusten)

https://www.sickthemagazine.com/sick-week

 
Redigerat:
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Ni föjer väl svenskarna som stridar i Florida denna vecka i Sick week, de kör bra!

YT kanalen lägger ut klipp dagligen (även han en svensk som bor på östkusten)

[länk]

[media]
jag skulle precis göra ett inlägg om detta, brukar följa diverse drag and drive åkare via youtube (Steve Morris, Tom B, Cleetus, KSR och kanske någon till) och det svenskarna gör där borta med Stefan i spetsen är anmärkningsvärt. Han vann förra året och verkar åka fort även i år och detta är mot förare med stora budgetar som dessutom kan köra året runt. Svenskarna flyger in bara för detta och får bilen att gå snabbt på bara några få testrundor. Sjukt imponerande.

Sök Classic legends på youtube så hittar du svenskarnas egen vlog.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Sök Classic legends på youtube så hittar du svenskarnas egen vlog.
klicka på YT länken å kika kanalnamnet ;)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
klicka på YT länken å kika kanalnamnet ;)
ah, jag såg bara sickweek länken när jag svarade!
 
F
DennisCA DennisCA skrev:
Då blir man nog intresserad ändå av en V50 om dom lyckas hålla så pass. Har läst om det där med partikelfiltren men förstått dom kan man rengöra själv om man vill.

Den här såg ganska najs ut.
[länk]
Man kan rengöra dom själv men det är rätt slabbigt och det blir kortare tid tills det sätter igen nästa gång. Är det ett rakt partikelfiter som inte är ihopbyggt med katalysator kan man borra ett hål rakt igenom, det är populärt men olagligt. Det kanske bästa förslaget är att köpa ett nytt från Tyskland för 2500kr och montera det själv.
 
richardtenggren
MathiasS MathiasS skrev:
jag skulle precis göra ett inlägg om detta, brukar följa diverse drag and drive åkare via youtube (Steve Morris, Tom B, Cleetus, KSR och kanske någon till) och det svenskarna gör där borta med Stefan i spetsen är anmärkningsvärt. Han vann förra året och verkar åka fort även i år och detta är mot förare med stora budgetar som dessutom kan köra året runt. Svenskarna flyger in bara för detta och får bilen att gå snabbt på bara några få testrundor. Sjukt imponerande.

Sök Classic legends på youtube så hittar du svenskarnas egen vlog.
Dålig koll nu för tiden, men kör Leanders fortfarande? De har ju vunnit några EM åtminstone.
Min kompis brukade vara medlem i deras team när vi pluggade, men nu ses man och hörs så sällan så har ingen koll längre :)
 
Vet ej, har ingen bra koll på dragracing lokalt här, förutom ett besök på Tierp förra året för att kolla Topfuel med dottern så följer jag bara detta online....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.