Flytta hela karmen i sidled i befintligt hål så är problemet löst
 
  • Gilla
DrFrukt
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Flytta hela karmen i sidled i befintligt hål så är problemet löst
Intressant men påverkad inte andra sidan och dörrens läge då? Jag förstår inte hur du menar.
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Av med ramarna i plast och kapa av dom ett par millimeter på högersidan så borde det bli hundra gånger bättre för ögat och hälsan
 
  • Gilla
  • Älska
gasell och 6 till
  • Laddar…
Har dom blandat serier hejvilt?
Borde få att hitta en som är lite mindre har bara exxact hemma så inget att mäta på men det ser ju ut som uttaget är det största problemet
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
O olof63 skrev:
[bild] [bild] [bild] Efter en renovering av tvättstuga på försäkringsskada flyttade byggaren en dörr ca 15 cm för att få en särare inkapsling av inkommande servis som också byggdes in i en låda. De missade att parallellflytta de strömbrytare som satt vid sidan av dlrren. När vi hade avsyn reklamerade jag eftersom brytarna tog i dlrrfodret som inte gick att montera tättslutande mot kaklet. Brytaren tar emot och det ser ut som om fodret sittef löst och ser inte klokt ut. Rent slarv/glönska och jag har haft en lång dialog om att brytaten måste flyttas 1 cm så att fodret får plats. Jag får nu ett mejl från byggaren som vill att jag betalar detta arbete ? Helt orimlgt i min värld, det är en ändring i utförande som jag aldrig bestälkt och som försäkrungsbolaget bekostat, desdutom reklamerad av mig i tid. Vad göra ? Tar jag dit en annan firma och bekostar själv, lär jag aldrig få något tillbaks. Försäkringsbolaget har reglerat alla fakturor utan min inblandning trots att jag är beställaren. Till saken hör att flytten kräver drmonteting av några plattor inkl återuppbyggnad och skarvat tätskikt.
Kan ni inte bara byta foder? Varför bråka om sånna här skitsaker för sakens skull. Byt foder till ett smalare så är det löst…. Vem behöver ett allmoge foder på skithuset?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Workingclasshero och 14 till
  • Laddar…
Det är väl bara att bösa ur dosorna lite i vänsterkanten och skruva tillbaka grejjerna.

Ser inte ens ut att behövas ta ut något ur dosorna då de sitter så pass långt in i väggen.
Om man inte använder dosskruven och istället fäster apparaterna med skruv direkt i väggen så går det nog ordna.

Knappast svårt att få till.
 
  • Gilla
  • Älska
Mrjayser och 2 till
  • Laddar…
Tack, vad betyder bösa ut ?
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
O olof63 skrev:
Tack, vad betyder bösa ut ?
Hugga, rensa, mölja, holka ur.

Kärt barn har många namn.
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Ahh, holka ur, ja det kan ju funka 5 mm…
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Varför kan bara snickare inte fräsa till fodret så det blir snyggt.

Att jacka ur är ju tredje klassens klåparfasoner och ser ju ut som skit
 
  • Gilla
  • Haha
Tomtom79 och 3 till
  • Laddar…
Jacka ur har jag redan avvisat, ser taskigt ut men flytta 5 mm är allt som behövs, skall ta diskussionen med dem så får vi se var det landar, Hur mycket jobb att lossa några plattor till regeln och flytta dosorna 10 och swdsn kakla på igen ? tänker timmar alltså, materialet är nog småpotatis.
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Det där fixar målarn!
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Jah hade kapat av 5mm på fodret längs hela problemsidan. Kört över med fräsen så de blir snyggt och sen måla.
Flyttat uttaget så mycket de går i befintligt hål men ändå så de linjerat.
Och sista flyttat karmen.
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 5 till
  • Laddar…
hsd
Framförallt ska foder ligga mot väggen, inte hänga i luften
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Minnie Mesola
Det gör det väl för att elgrejorna är ivägen?

Minnie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.