Dubbel eluttag bredvid vit dörrkarm på kaklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dubbel eluttag bredvid vit dörrkarm på kaklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit kakelvägg, termostat, trälist, vit dörr, inomhus, värmesystemkontroll, modern, enkel design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter en renovering av tvättstuga på försäkringsskada flyttade byggaren en dörr ca 15 cm för att få en särare inkapsling av inkommande servis som också byggdes in i en låda. De missade att parallellflytta de strömbrytare som satt vid sidan av dlrren. När vi hade avsyn reklamerade jag eftersom brytarna tog i dlrrfodret som inte gick att montera tättslutande mot kaklet. Brytaren tar emot och det ser ut som om fodret sittef löst och ser inte klokt ut. Rent slarv/glönska och jag har haft en lång dialog om att brytaten måste flyttas 1 cm så att fodret får plats. Jag får nu ett mejl från byggaren som vill att jag betalar detta arbete ? Helt orimlgt i min värld, det är en ändring i utförande som jag aldrig bestälkt och som försäkrungsbolaget bekostat, desdutom reklamerad av mig i tid. Vad göra ? Tar jag dit en annan firma och bekostar själv, lär jag aldrig få något tillbaks. Försäkringsbolaget har reglerat alla fakturor utan min inblandning trots att jag är beställaren. Till saken hör att flytten kräver drmonteting av några plattor inkl återuppbyggnad och skarvat tätskikt.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
alejons och 6 till
  • Laddar…
Jag vet inte hur du tänkt att de ska kunna flytta brytarna 1 cm utan att du kommer att se en del av hålet bakom?
 
  • Gilla
Emanuel.Sandstrom och 4 till
  • Laddar…
Går det att byta foder till en smalare modell eller bearbeta befintliga för att lösa problemet?
 
  • Gilla
  • Älska
Moltaz1 och 19 till
  • Laddar…
det räcker med10 mm, så det blir till att lossa plattorna, såga ut, spackla igen och kakla på. Jacka ur listen elle4 byta ser inte klokt ut det skall fölha resten list/fodren.
 
  • Gilla
  • Haha
Soldan och 3 till
  • Laddar…
F
Prata med försäkringsbolaget och be dom reklamera. Sen om dom betalar eller inte kan du ju skita i. Jag antar att byggaren fortsättningsvis är intresserad av rätt välbetalda försäkringsjobb.
 
  • Gilla
Marko9911 och 10 till
  • Laddar…
Redan gjort, men de svär sig fria - ingår inte i skadan. jag har accepterat flytten på byggarens initiativ men inte betalat något extra. Gissar att de inte gjort det gratis heller. Flera förslag emottages tacksamt.
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Enklast är väl att dom får byta till smalare foder bara...
 
  • Gilla
  • Älska
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Funkar inte för det skall vara samma foder som på andra dörren (ur bild)
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 2 till
  • Laddar…
Finns det inget uttag som är smalare som gör att ni slipper riva kakel? En annan ram till brytare i samma serie som ett smalare uttag?
 
  • Gilla
Linda Wiveka Olsson och 1 till
  • Laddar…
brytare kanske, men inte till gvv ?
 
Lättast är väl ändå att jacka ur listen? Eller se om man kan få bort lite plast från ramen. Alternativet att riva kakel känns väldigt omständligt
 
  • Gilla
MichelleW och 32 till
  • Laddar…
Nödlösning som gör att man kan använda samma foder och ser bättre ut än nuvarande är ju att fasa ut fodret på baksidan/kanten just vid brytare och gvv.

Tänkte som så att det tar minst tid, energi och pengar.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Eller byta till smalare foder på båda dörrarna?
 
  • Gilla
Tord Gustavsson och 27 till
  • Laddar…
sir_erken sir_erken skrev:
Eller byta till smalare foder på båda dörrarna?
TS postade ju i inlägg #8 att det inte fungerar pga en annan dörr som inte syns i bild.
Annats håller jag med om att det skulle vara ett alternativ.
Kanske byta foder till båda dörrarna då???

EDIT: Bah det var ju det du skrev .... skämskudde till mig :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Workingclasshero och 15 till
  • Laddar…
Förstår att byggaren inte vill riva ner kaklet för att flytta dosorna 10mm. Smalare foder eller att man drar in fodren mer över karmen.
 
  • Gilla
gasell och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.