Jag är varken rädd för att bila eller bila med bilen och är svensk..
Men ett omvänt problem jag hade med elektriker när de skulle byta elcentral så ville dom smacka upp en skiva över luckan till gamla elcentralen och sätta den utanpåliggande. Tur jag var hemma och kunde stoppa dom. Svenska hantverkare alltså..
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
O
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och dra om stammarna?
Ja! Vad är det med svenskar och rädslan för att dra om lite stammar!
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
B BäverBerra skrev:
Jag är varken rädd för att bila eller bila med bilen och är svensk..
Men ett omvänt problem jag hade med elektriker när de skulle byta elcentral så ville dom smacka upp en skiva över luckan till gamla elcentralen och sätta den utanpåliggande. Tur jag var hemma och kunde stoppa dom. Svenska hantverkare alltså..
Det där är ju standard för att folk inte bryr sig. Galet
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Ja! Vad är det med svenskar och rädslan för att dra om lite stammar!
Hur många grupper brukar man ha. Jag har 12 samt 2 oanvända så 14. 27 lägenheter. 378 stycken. Låter det som en praktiskt lösning?
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är inte bara bilningen som skrämmer. Allt som har med mura, murbruk och putsning tycks vara minst lika skrämmande. Och rackarns om du måste blanda en torr produkt med vatten, svensken får rysningar.
Köpte en förpackning flytspackel från Byggmax. Står såhär i varningstexten: ”P261 Undvik att inandas damm. P280 Använd skyddshandskar / skyddskläder / ögonskydd / ansiktsskydd. P305+P351+P338
VID KONTAKT MED ÖGONEN: Skölj försiktigt med vatten i flera minuter. Ta ur eventuella kontaktlinser om det går lätt. Fortsätt att skölja. P302+P352
VID HUDKONTAKT: Tvätta med mycket tvål och vatten. P310 Kontakta genast GIFTINFORMATIONSCENTRAL eller läkare.”
Nog fan för att man drar sig för att använda skiten…
 
  • Gilla
wd41
  • Laddar…
Claes Sörmland
Renhorn Renhorn skrev:
Köpte en förpackning flytspackel från Byggmax. Står såhär i varningstexten: ”P261 Undvik att inandas damm. P280 Använd skyddshandskar / skyddskläder / ögonskydd / ansiktsskydd. P305+P351+P338
VID KONTAKT MED ÖGONEN: Skölj försiktigt med vatten i flera minuter. Ta ur eventuella kontaktlinser om det går lätt. Fortsätt att skölja. P302+P352
VID HUDKONTAKT: Tvätta med mycket tvål och vatten. P310 Kontakta genast GIFTINFORMATIONSCENTRAL eller läkare.”
Nog fan för att man drar sig för att använda skiten…
Men man sprutar med glädje med alkaliska rengöringsmedel hemma, t ex såpvatten som har liknande riskprofil.

Kanske har vi helt blivit ett okunnighetens och rädslans folk.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur många grupper brukar man ha. Jag har 12 samt 2 oanvända så 14. 27 lägenheter. 378 stycken. Låter det som en praktiskt lösning?
Drygt 2,5 kvm väggyta på vinden.
Skitbra, slipper du en ful plåtlucka i väggen med. Kan du använda ditt hål till att sätta en dyr flaska vin istället.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Men man sprutar med glädje med alkaliska rengöringsmedel hemma, t ex såpvatten som har liknande riskprofil.

Kanske har vi helt blivit ett okunnighetens och rädslans folk.
Jag är inne på ditt spår, diskuterade igår med en kollega som precis köpt en lägenhet.
Hon var rädd för att både måla om och tapetsera, för att inte tala om att borra några små hål i en betong vägg för att sätta upp en hylla.
Detta var alltså i hennes värld i princip omöjligt.

Var lite oklart om man skulle skratta eller gråta åt eländet :)
 
  • Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Drygt 2,5 kvm väggyta på vinden.
Skitbra, slipper du en ful plåtlucka i väggen med. Kan du använda ditt hål till att sätta en dyr flaska vin istället.
Men var ska detta kanske få plats.i hisschaktet?

Drygt gå upp på vinden när jordfelsbrytaren löst ut. Eller vad det kan vara ;)

Det är bra att tänka out of the box. Men detta är fel typ av out of the box. Det är mer någon man skulle brsinstorma fram på morgonmötet på Samhall :)
 
  • Gilla
stilofunk
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men var ska detta kanske få plats.i hisschaktet?

Drygt gå upp på vinden när jordfelsbrytaren löst ut. Eller vad det kan vara ;)

Det är bra att tänka out of the box. Men detta är fel typ av out of the box. Det är mer någon man skulle brsinstorma fram på morgonmötet på Samhall :)
Nej det ska ju givetvis vara på vinden då, eller om ni har källare kanske. Ja det är drygt att gå ett par trappor om man är en dryg jävel som trollar folk på facebook och sen lägger upp en tråd på byggahus.
Är det du som är arbetsledaren i den gruppen på samhall? ;)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men var ska detta kanske få plats.i hisschaktet?

Drygt gå upp på vinden när jordfelsbrytaren löst ut. Eller vad det kan vara ;)

Det är bra att tänka out of the box. Men detta är fel typ av out of the box. Det är mer någon man skulle brsinstorma fram på morgonmötet på Samhall :)
Det är väl mer out of the apartment?
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nej det ska ju givetvis vara på vinden då, eller om ni har källare kanske. Ja det är drygt att gå ett par trappor om man är en dryg jävel som trollar folk på facebook och sen lägger upp en tråd på byggahus.
Är det du som är arbetsledaren i den gruppen på samhall? ;)
Du vet va att varje grupp ska gå i eget VP rör om det ska vara rätt gjort. Mao 378 VP-rör.
 
O
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du vet va att varje grupp ska gå i eget VP rör om det ska vara rätt gjort. Mao 378 VP-rör.
Du har ju enormt bra koll på dina egna förutsättningar. Hur kan du då vara så enormt bortseende för andra människors förutsättningar? Att förstå att olika människor löser problem olika och har olika möjligheter.
 
  • Gilla
Morkl och 2 till
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Du har ju enormt bra koll på dina egna förutsättningar. Hur kan du då vara så enormt bortseende för andra människors förutsättningar? Att förstå att olika människor löser problem olika och har olika möjligheter.
Ett utepåliggande skåp är inte en lösning.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ett utepåliggande skåp är inte en lösning.
Då räknar vi med att du även fällt in köksskåpen och diskmaskinen i väggen :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
BerraBo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.