Va?

När vi blev presenterade basic så var blanda annat säljargumnetet "Ekparkett i hela huset och kakel och kliniker i våtutrymmen!".... menar ni att vi inte får parkett utan laminatgolv?!?!
 
Nej ni har inte fått laminat ni har fått ett trägolv äkta parkett det är bara så att golvet inte går att slippa om om några år när det har blivit slitet. efter som att ytskiktet är så tunt.


/// Kenneth
 
Turbo_Nenne skrev:
Nej ni har inte fått laminat ni har fått ett trägolv äkta parkett det är bara så att golvet inte går att slippa om om några år när det har blivit slitet. efter som att ytskiktet är så tunt.


/// Kenneth
Jo, jag har insett det att det är trä. Kul att A-hus skriver Ekparkett i en äldre broschyr och äkta trägolv i den nya.

Visst, det är ju snyggt. Och som du säger, man slipper ju slipa om golvet, det är ju bara att lägga nytt när det är dags ;-)

/Peter
 
Du har inte fått till nån bra bild som visar hur golvet ser ut? Vad gäller bänkskivan i köket så sa vår säljare att det var av massiv ek, men som så mycket annat han sagt så stämmer väl inte det? Det är väl laminat?
 
Aha.. nu hänger jag med ;)

Bänkskivan i köket är laminat, det har vi fått höra iallafall... blev orolig där med golvet ;)
 
När vi nu ändå är inne på golv, hur är det egentligen med klinkers i entrén? Ingår det? Det står faktiskt så i de papper som vi fått hemskickade men vår säljare hävdar att det är tillval. Hur ligger det till?
 
JoanBaez skrev:
När vi nu ändå är inne på golv, hur är det egentligen med klinkers i entrén? Ingår det? Det står faktiskt så i de papper som vi fått hemskickade men vår säljare hävdar att det är tillval. Hur ligger det till?
Det ingår...

Tvättstugam, Entren är det klinker. Båda badrumen ingår klinker och kakel. Köket är det kakel.

/Peter
 
Det skiljer sig nog lite, beroende på om man bara beställer byggsatsen eller om a-hus ska sätta ihop allt. I LDB 07-04-01 finns inte en rad om klinker eller kakel, så det kanske var det säljaren menade? Det står att alla torra utrymmen har 8,5 mm parkett. Inget mer om golv.
Eftersom vi köper som byggsats vet jag inte hur alla tillval mm. presenteras för nyckelfärdigt.

Vi har väntat en vecka på ritningarna till bygglovet till ett basic 3. Hur lång tid tog det för er att få ritningarna?
 
Hottentott skrev:
Det skiljer sig nog lite, beroende på om man bara beställer byggsatsen eller om a-hus ska sätta ihop allt. I LDB 07-04-01 finns inte en rad om klinker eller kakel, så det kanske var det säljaren menade? Det står att alla torra utrymmen har 8,5 mm parkett. Inget mer om golv.
Eftersom vi köper som byggsats vet jag inte hur alla tillval mm. presenteras för nyckelfärdigt.

Vi har väntat en vecka på ritningarna till bygglovet till ett basic 3. Hur lång tid tog det för er att få ritningarna?

Det tog nog någon månad om jag inte minns fel!
 
Vi har fått leveransvecka idag :D

Vecka 51 blir det!!!! =)
 
Hottentott skrev:
Det skiljer sig nog lite, beroende på om man bara beställer byggsatsen eller om a-hus ska sätta ihop allt. I LDB 07-04-01 finns inte en rad om klinker eller kakel, så det kanske var det säljaren menade? Det står att alla torra utrymmen har 8,5 mm parkett. Inget mer om golv.
Eftersom vi köper som byggsats vet jag inte hur alla tillval mm. presenteras för nyckelfärdigt.

Vi har väntat en vecka på ritningarna till bygglovet till ett basic 3. Hur lång tid tog det för er att få ritningarna?
För oss tog det nästan 2,5 månader för att få våra standard ritningar för bygglovet. Men det är nog mycket beroende på vilken säljare man har att göra med. Vår tappade stinget så fort vi skrivit på papperna.
 
Oj då, ca två veckor sa vår säljare, men jag misstänkte att det eventuellt kunde vara i underkant. Men flera månader... Deras ritavdelning skulle bara rita rent situationsplanen som jag och säljaren ritat, så vi får hoppas att det går lite fortare än så. Vår säljare har iaf varit snabb hittills.
 
Hej alla som bygger Basic-hus!
Vi håller precis på och kollar runt bland alla husföretag vilket hus vi ska ha ... det finns ju en hel hög av hus ... omöjligt att välja. Vi gillar A-hus och Basic-serien ... mkt pga den ekonomiska fördelen. En liten fråga till någon som vet: Hur har det fungerat med byggkrediten under byggtiden för Er. Alltså ... eftersom det verkar vara ganska lång lev.tid på Basic-husen så undrar jag hur det fungerar med lånen ... när ska allt betalas liksom ... har det blivit dyr byggkredit för Er??
Sofie (som håller på å´ väljer tomt i Skaraborg);)
 
Det är nog inte mycket längre leveranstid på a-hus än andra husleverantörer?
Sen ska ju det inte börja rulla pengar (stora summor) förrän grunden kommer.. och snart därefter kommer ju huset, så det är nog inte mer än för något annat hus...
 
Vi ska betala 30 000 efter att bygglovshandlingarna emottagits. Sedan betalas 75% (minus 30 000) 10 dagar efter huvudleverans och 20% 30 dagar efter huvudleverans. Sista 5% betalas vid slutbesiktning.
Vet dock inte hur leveranserna delas upp eller om det skiljer sig vid annan färdighetsgrad (vi beställer endast byggsatsen). Någon annan som har kommit längre kanske vet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.