Såg denna fråga på Facebook

Social media post, user seeking decorative covers for electrical panel and fiber box.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med enbart svar som

En tavla gjord av pappkartong med mönstrad tapet hänger på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och

Ett vitt skåp i ett rum, byggt för att passa under snedtak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Var tvungna och posta det enda rätta svaret :)

Två bilder som föreställer en vit vägg med taklampa, dörr och konstverk. Inlägg syns i socialt mediakontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Kanske helt enkelt inte så många som vill riskera att ta hål i en eventuellt bärande vägg i ett flerbostadshus?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Kanske helt enkelt inte så många som vill riskera att ta hål i en eventuellt bärande vägg i ett flerbostadshus?
Att försänka en gruppcentral i tegelvägg påverkar inte bärigheten. Men är man osäker kan man alltid ta in byggnadsingenjör.
 
  • Gilla
Milla30 och 1 till
  • Laddar…
När jag insåg att jag var tvungen att bila upp golvet vid en badrums renovering så var jag rädd om mitt bromsade släpps skulle klara av att ta allt i ett lass.
Det gjorde det men var knappast lagligt :crysmile:
 
Det är inget fel med din lösning heller. Men den har en helt annan budget än lösningen med en pappkartong.
 
  • Gilla
johanxx_ och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Det kom väl en bra serie med lösningar där.
Varav den som den där Anders Malmgren föreslog var absolut mest off-topic, då det väldigt tydligt, för den läskunnige, bads om "enklare lådor".
 
  • Gilla
  • Haha
SvanteC och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nästan så att man kan misstänka att någon bara ville visa upp sig ... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim654 och 24 till
  • Laddar…
I hyreslägenhet får man inte och brf bör man kontrollera att det får göras (blir en egen tråd med vem som bestämmer det)
 
Generellt tycker jag att svenskar är rädda för alla möjliga sorters maskinanvändning.

Vinkelslipar, skärbrännare, plasmaskärare, svetsar, svarvar, induktionsvärmare, kantvikar, kantpressar, verkstadspressar, timmerfräsar, motorsågar, saxlyftar, excenterpressar, nibblingsmaskiner.
Listan kan göras väldigt lång på maskiner som folk undviker att använda.
En av anledningarna tror jag är att gemene man varken har bilmaskin eller excenterpress.
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim654 och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Helt klart borde de flesta ha en excenterpress och en kantvik hemma.
I sovrummet om det är en liten lägenhet. :D
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 12 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Såg denna fråga på Facebook

[bild]

Med enbart svar som

[bild]

Och

[bild]

Var tvungna och posta det enda rätta svaret :)

[bild]
Blank plåtlucka på en matt vit vägg? Skämmes... ;-)
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim654 och 9 till
  • Laddar…
Jag har lite svårt att förstå de som sätter papp runt eller klär in i MDF. Eller sätter en garderob full med kläder utanför. Är det bara jag som tänker brand? :worried:
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
S sk007 skrev:
Generellt tycker jag att svenskar är rädda för alla möjliga sorters maskinanvändning.

Vinkelslipar, skärbrännare, plasmaskärare, svetsar, svarvar, induktionsvärmare, kantvikar, kantpressar, verkstadspressar, timmerfräsar, motorsågar, saxlyftar, excenterpressar, nibblingsmaskiner.
Listan kan göras väldigt lång på maskiner som folk undviker att använda.
En av anledningarna tror jag är att gemene man varken har bilmaskin eller excenterpress.
Så är det. Man väljer att ha en 200.00mm hög tröskel in till badrummet istället för att bila lite.
 
  • Gilla
krillej19
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Helt klart borde de flesta ha en excenterpress och en kantvik hemma.
I sovrummet om det är en liten lägenhet. :D
Exakt!
Ett tips på vägen.
Bor man i lägenhet tycker jag att man i största möjliga mån ska rikta in sig på tryckluftdrivna grejer, särskilt när det gäller pressar, bilmaskiner och andra bearbetande maskiner. Lägenhetskompressorerna har helt klart kommit ner i pris och är nu i en fullt rimlig nivå även för hemmafixare.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så är det. Man väljer att ha en 200.00mm hög tröskel in till badrummet istället för att bila lite.
Tur att ingen väljer en 200,01 mm hög tröskel, det skulle ju vara förjävlit ... ;)
 
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.