Vad var du på 80-Talet?

  • Antal röster
    51
David Wallin David Wallin skrev:
Jag fattade aldrig MTV. Som jag minns det var det oavbrutet "Yo! MTV Crap" tills man bytte inriktning och bara visade suparsåpor istället. Jävlar vad gammal och bitter jag framstår där! :crysmile::crysmile:
:love:
 
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 2 till
  • Laddar…
galento
Isakare Isakare skrev:
Samma här. Bjöd hem en kompis på middag, vi blev sittande vid TVn med youtube till halv 4 på morgonen.
Kul med dagens teknik när man bara behöver säga namn på låt eller artist så dyker den upp på tvn.
:D så modernt har inte vi ( tror jag :cool: ) utan använder fjärren att söka .
 
Hep Hep skrev:
Rätt måttligt med 80-tal i det kollaget.
Haha, ja beror på hur man ser det
1 ska bort 2st såg/lyssnade jag på medan den 4:de summerar Trådämnet.
Bilden är ifrån mitt musikquiz ”Min Musikresa 72-22”. Där jag valt ut låtar som jag frivilligt eller ofrivilligt lyssnat på genom åren.
Låtar som har/haft betydelse & säkert påverkat min personlighet och umgängen genom tid& rum (lika mycket som Arv&Miljö).
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Rätt måttligt med 80-tal i det kollaget.
Det är intressant det där med när 80-talet börjar och slutar. Musik som släpptes i slutet av 70-talet var ju sådant man lyssnade mycket på under 80-talet, så på sätt och vis började 80-talet typ 1978. Personligen har jag sedan länge ansett att 80-talet tog slut 1987.
 
  • Gilla
Rd 350 och 4 till
  • Laddar…
Jag DJ:ade förresten några 80-talsdiscon under de senaste tio-ish åren. Då brukade jag köra 1978 tom 1989 för att som sista låt spela något från 1990. :D
 
  • Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Det är intressant det där med när 80-talet börjar och slutar. Musik som släpptes i slutet av 70-talet var ju sådant man lyssnade mycket på under 80-talet, så på sätt och vis började 80-talet typ 1978. Personligen har jag sedan länge ansett att 80-talet tog slut 1987.
Jag är såpass autistisk att jag tycker att 80-talet tog slut ungefär vid nyåret 89-90, men det är kanske för trist att tycka det.

I telefonen har jag ett urval av mina vinyl och cd, baserat på min smak just nu och vad som funkar i en bullrig miljö. Med ditt sätt att resonera så är både 60-, 70- och 80-talen fortfarande i gång och Velvet är fortfarande aktiva i snickeriet. Jag gillar din världsbild bättre än min.
 
  • Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Isakare Isakare skrev:
Samma här. Bjöd hem en kompis på middag, vi blev sittande vid TVn med youtube till halv 4 på morgonen.
Kul med dagens teknik när man bara behöver säga namn på låt eller artist så dyker den upp på tvn.
Ja, det kan hända här med:cool:
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Jag fattade aldrig MTV. Som jag minns det var det oavbrutet "Yo! MTV Crap" tills man bytte inriktning och bara visade suparsåpor istället. Jävlar vad gammal och bitter jag framstår där! :crysmile::crysmile:
För mig är MTV 90-talet, när det väl gick att se MTV här i Sverige hade ju nästan hela 80-talet passerat.

Musikvideor i tv:n fick man se på TV1 eller TV2, i Videobeat och Bagen. Och så kollade man på Luciarocken den 13 december :D
 
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
B
Jag gillar många olika sorters musik, med tonvikt på rock, och gjorde det även på 80-talet. Viss syntmusik är OK, Ultravox bl.a., men gillar inte när det blir för mycket "blippande". Det har hänt flera gånger att jag på senare år börjat gilla musik som jag inte alls var förtjust i för 40 år sedan. Judas Priest, t.ex., tyckte jag var sådär i början av 80-talet, men så skaffade jag en samlings-cd med dem för ett gäng år sedan och dj-vlar vad bra de är.
 
  • Gilla
Stugmannen och 1 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Jag fattade aldrig MTV. Som jag minns det var det oavbrutet "Yo! MTV Crap" tills man bytte inriktning och bara visade suparsåpor istället. Jävlar vad gammal och bitter jag framstår där! :crysmile::crysmile:
MTV kraschade ju när de började med hiphop och meningslösa poolpartyn med dansande nobodys. I mitten av 80-talet kändes det som revolution att kunna både höra och SE alla musikvideos. Innan var det ju bara musik på radio eller vinyl. Något år in på 90-talet var MTV fortfarande OK men sedan blev det helt ointressant.
 
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
R Rd 350 skrev:
Dela på synt, hårdrock o punk går ej när man lyssnat mycket på Billy Idol, en av favoriterna
Jag trodde han försvann ur rampljuset någon gång på 90-talet, men upptäckte nyligen att han håller igång än och dessutom har bättre röst nu än på 80-talet.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
R Rd 350 skrev:
Dela på synt, hårdrock o punk går ej när man lyssnat mycket på Billy Idol, en av favoriterna.
Cyberpunk är den enda bra skivan han gjort... ;)
 
kisumisu
Keiller Keiller skrev:
För mig är MTV 90-talet, när det väl gick att se MTV här i Sverige hade ju nästan hela 80-talet passerat.

Musikvideor i tv:n fick man se på TV1 eller TV2, i Videobeat och Bagen. Och så kollade man på Luciarocken den 13 december :D
imported_Benno imported_Benno skrev:
MTV kraschade ju när de började med hiphop och meningslösa poolpartyn med dansande nobodys. I mitten av 80-talet kändes det som revolution att kunna både höra och SE alla musikvideos. Innan var det ju bara musik på radio eller vinyl. Något år in på 90-talet var MTV fortfarande OK men sedan blev det helt ointressant.
Minns ni en kanal som hette "Super Channel"? Tycker den var bättre än MTV. Nu fick vi dock dessa kanaler någong gång 88-89 (minns inte helt hundra när var så pass liten då).
 
Vi som bodde i testområde för AXE, kabel-TV och annat nytt (Sollentuna och Väsby och något ställe mer) hade Music Box redan -84 tillsammans med Super Channel, Sky Channel och någon till. Vi blev tidigt matade med både musikvideos och Doctor Who. En del kanaler kom och gick, bytte namn och slogs ihop så jag minns inte vilka som var med från början och jag vet inte när MTV började sändas till oss, men det var efter Music Box.
 
B Bigfoot skrev:
Jag trodde han försvann ur rampljuset någon gång på 90-talet, men upptäckte nyligen att han håller igång än och dessutom har bättre röst nu än på 80-talet.
Billy Idol lirade på Peace and Love innan festivalen konkade.
Tror han var där samma år som Journey.
White Wedding och Dont Stop Believin på samma gräsmatta utanför folkets park. :love:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.