Snigla Snigla skrev:
TIPS:

Jula har just nu rea på

[bild]

1499 kr för ”julaclub-medlemmar” (utan batteri)

[länk]

Blir lite klen mot grövre sly.. i jämförelse med bensinvarianten.. men fungerar bra ändå! Ja, vi köpte en.. billigaste alternativet till röjsåg med el-start (vi har en annan ”bensinare” som driver oss till vansinne, svårstartad o tjuvstannar dessutom). Har inte provat tråden än!

Men små grässtrån viker sig med röjsågen (funkar troligen utmärkt med tråden..) .. lite tjockare strån, små kvista.. styva nässlor osv.. svochar av helt ok..

Ska se över om andra ”klingor” finns och om det kan skilja nått..(bättre el sämre).

Battetiet glömde jag tajma.. men vi höll väl på en 25-30 min innan det var dags o ladda.
Snigla Snigla skrev:
TIPS:

Jula har just nu rea på

[bild]

1499 kr för ”julaclub-medlemmar” (utan batteri)

[länk]

Blir lite klen mot grövre sly.. i jämförelse med bensinvarianten.. men fungerar bra ändå! Ja, vi köpte en.. billigaste alternativet till röjsåg med el-start (vi har en annan ”bensinare” som driver oss till vansinne, svårstartad o tjuvstannar dessutom). Har inte provat tråden än!

Men små grässtrån viker sig med röjsågen (funkar troligen utmärkt med tråden..) .. lite tjockare strån, små kvista.. styva nässlor osv.. svochar av helt ok..

Ska se över om andra ”klingor” finns och om det kan skilja nått..(bättre el sämre).

Battetiet glömde jag tajma.. men vi höll väl på en 25-30 min innan det var dags o ladda.[/
I
Är du nöjd med den? Har du hu
Någon mer som testat den? Jag funderar på att köpa den då jag vill ha en trimmer med sele i slänten. Hur tycker ni tråden är tillräcklig för gräs i slänt med tillhörande ogräs? Är fundersam eftersom det bara är en tråd.
 
Hej!
Är det någon som vet skillnaden på borrskruvdragare Ryobi ”R18DD3 och ”R18DD4
?

/Mathias
 
M Mapet890 skrev:
Hej!
Är det någon som vet skillnaden på borrskruvdragare Ryobi ”R18DD3 och ”R18DD4
?

/Mathias
Enligt specsen på webben verkar dd3 väga 1,3 kilo medan dd4 väger 2. Dd4 har högsta varvtal 500/1800 medan dd3 har 440/1600. I övrigt verkar de i princip identiska.
Förutom att 4:an verkar tyngre och dyrare och har något högre varvtal.
 
Lufse Lufse skrev:
Enligt specsen på webben verkar dd3 väga 1,3 kilo medan dd4 väger 2. Dd4 har högsta varvtal 500/1800 medan dd3 har 440/1600. I övrigt verkar de i princip identiska.
Förutom att 4:an verkar tyngre och dyrare och har något högre varvtal.
Kan ingenting om dragare, undrar vilken utav dom man skulle satsa på?
 
M Mapet890 skrev:
Kan ingenting om dragare, undrar vilken utav dom man skulle satsa på?
RDD18C

Kompakt och bra prestanda
 
B
R rosenpling skrev:
[länk]

Är det någon som har provat multisågen?

Jag tänker att den kan vara ett bra allround-verktyg. Istället för att köpa cirkelsågen.
26mm sågdjup känns tämligen begränsande. Minisänksåg typ.

Ser ingen vettig anledning att köpa den. Mest frekvent använt för mig:
1. Sticksåg
2. Vinkelslip
3. Kap/gersåg
4. Cirkelsåg
 
  • Gilla
rosenpling
  • Laddar…
R rosenpling skrev:
[länk]

Är det någon som har provat multisågen?

Jag tänker att den kan vara ett bra allround-verktyg. Istället för att köpa cirkelsågen.
Japp jag har den.
Gillar den skaprt- utmäkrt för att sågai skivmaterial, men inget annat.
Är för klen för att såga virke eller reglar.

Otroligt smidig när man lägger golv, sätter skivor, bygger kök osv dock. Längssågning av lister funkar också jättebra.
 
  • Gilla
rosenpling
  • Laddar…
Nån som har en lövblås i one-serien (18V)?
Isf är den bra? :)
 
Snigla Snigla skrev:
Nån som har en lövblås i one-serien (18V)?
Isf är den bra? :)

Jag har bara använt en väldigt kort.Upplevde ingen märkbar skillnad mellan den och andra batterimaskiner. Dvs, funkar till torra löv på mindre ytor. De funkar dock ypperligt till annat som behöver göras, t ex. blåsa bort fnas och sågspån.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Jag har bara använt en väldigt kort.Upplevde ingen märkbar skillnad mellan den och andra batterimaskiner. Dvs, funkar till torra löv på mindre ytor. De funkar dock ypperligt till annat som behöver göras, t ex. blåsa bort fnas och sågspån.
Ju fler användningsområden man har för grejerna.. desto bättre :D

Om jag förstått saken rätt, är den bara blås.. inte sug? (eller finns det olika även inom 18V systemet?)

Klarar mig iof med bara blås (lite prisfråga).. men finns gånger sugen skulle varit bra också..
 
Snigla Snigla skrev:
Ju fler användningsområden man har för grejerna.. desto bättre :D

Om jag förstått saken rätt, är den bara blås.. inte sug? (eller finns det olika även inom 18V systemet?)

Klarar mig iof med bara blås (lite prisfråga).. men finns gånger sugen skulle varit bra också..

Huruvida den har sug eller inte vet jag inte, min gamla nätdrivna Ryobi hade det även om den mest korkade igen var det rätt praktiskt för att komma åt mellan rosbuskarna.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
B
Snigla Snigla skrev:
Nån som har en lövblås i one-serien (18V)?
Isf är den bra? :)
Spontanköpte den på en jula-rea. Funkar väl helt ok men har ingen sug. Blöta löv är ingen höjdare men bra att rengöra garaget från damm mm
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
B Bongtor skrev:
Spontanköpte den på en jula-rea. Funkar väl helt ok men har ingen sug. Blöta löv är ingen höjdare men bra att rengöra garaget från damm mm
Blåsfunktion på dammsugaren (Nilfisk) annars. Funkar på torra löv, sågspån och dammråttor ;)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.