Svar: 48 kg

Motivering: Min åttaåriga son har just upptäckt glädjen med att snickra och såga. Då jag bara har ett par hörselskydd - och vi grejas tillsammans - är jag i behov av ytterligare ett par. Dessa skulle passa perfekt.
 
Svar: 48kg!

Jag håller på med en totalrenovering av både hus & trädgård, så ett par rejäla lurar hade passat väldigt bra!
 
Perfekt för att bevara hörseln vid både högljudda arbetsuppgifter och från barnens batteridrivna leksaker.

Svar: 48 kg
 
Svar: 48 kg

Motivering: Eftersom jag endast äger ett par som är gamla, slitna (och självklart saknar bluetooth) som jag inte trivs med så blir det således att jag drar mig från att använda dem. Vilket påverkar mig både under tiden och kommer påverka mig i framtiden med. Det är en sådan idiotisk grej, om jag nu ska rannsaka mig själv, att slarva med säkerheten bara för att de inte är så sköna eller att jag kan lyssna på musiken jag vill. Men jag lovar, på heder och samvete, att använda hörselskydd om jag vinner dessa.
 
Svar: Tvåmanssågen vägde 48kg

Motivering: Mina nuvarande hörselskydd med radio börja sjunga på sista versen då bara en av högtalarna fungerar så ett par nya skulle komma väl till pass inför vårens kommande byggprojekt men även till trädgårds- och skogsarbetet med väsnande maskiner. Det skulle dessutom vara kul att få ett par hörselskydd med lite finesser.
 
Svar: vikt 48kg

Motivering: Då jag i dagsläget inte är ägare av några schysta hörselskydd så är det väldigt sällan (läsa aldrig) som jag använder mig av något som skyddar hörseln. Därför vore det kul med ett par rejäla hörselskydd med lite kul finesser så man kan spara på hörseln med Stihl ;).
 
48 kg, m a o inget för en pensionär.

Har börjat få tinnitus och sämre hörsel. Är därför rädd om det som jag har kvar.

Att kunna lyssna på p1 medan man jobbar är ett välkommet plus.
 
Blodsoppen
Har ni sett Lars Molinfilmen motorsågen. Bra film för får man lite uppfattning om hur stora och otympliga sågarna var förr
 
Svar: 48kg(!)

Har aldrig ägt ett par riktiga hörselskydd i hela mitt liv. Nu när 50-strecket kommer om några månader vore detta en riktigt bra present till mig att få testa
 
Svar 48kg

jag önskar mig dessa då jag dels behöver skydda mina öron pga tinnitus men också kunna koppla bort det ständiga tjutet med hjälp av självvald musik
 
Fråga:
"1926 lanserades Sithls första motorsåg som var en tvåmanssåg för användning på sågverk. Hur mycket vägde den?"
48 kilo vägde den.
Hörselskydden blir perfekta i verkstaden och vid vedsågning. Gillar att kunna arbete i lugn och ro med lite avkopplande musik, dessa verkar vara perfekta för att skärma av alla störande ljud och skapar en god möjlighet att även stänga ute allt käbbel och tjafs.
 
Svar: 48kg

Motivering: folk säger att jag ser snygg ut i orange, och de skulle matcha min elmotorsåg. =)
 
Svar:48kg

jag vill vinna dessa till min son som går bygg och anläggning på gymnasiet. Han har önskat sig ett par bra lurar länge men är inte särskilt bortskämd med att få allt. Sen är det klart att lite vinning är det även för hans mamma då han sällan vill klippa gräset utan lurar och alltid väntar några extra dagar tills han kan låna sin pappas.
 
Svar 48 kg

Jag borde vinna då jag skulle klä oerhört bra i dessa läckra orangea lurar, spatserandes runt på gården, med grannarnas avundsjuka blickar :cool:
 
48 kg
Ja ett par blåtandshörlurar är perfekt när man ska trimma 10 000 m2 tomt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.