Litengubbe Litengubbe skrev:
Fick maskinen idag, kalasbra leverans av Bauhaus, och djäklars vad jag gillar sågen! Kompakt och stabil, bra anslag. En behaglig maskin helt enkelt.

Det enda jag är ledsen över nu är alla timmar av slit och vrede jag lagt på att klyva brädor med handsåg tidigare, vad poänglöst!;)
”Man lär så länge men lever” (y)
 
  • Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
Litengubbe Litengubbe skrev:
Fick maskinen idag, kalasbra leverans av Bauhaus, och djäklars vad jag gillar sågen! Kompakt och stabil, bra anslag. En behaglig maskin helt enkelt.

Det enda jag är ledsen över nu är alla timmar av slit och vrede jag lagt på att klyva brädor med handsåg tidigare, vad poänglöst!;)
Jag är faktiskt lite bekväm i fritidshuset där jag har den mobila sågen, så det händer att jag klyver enstaka "träbitar" med japansågen, går snabbare.;)
 
  • Gilla
Deltidslantisen och 2 till
  • Laddar…
K
Snubblade över en bordssåg från Pela, till hyfsat pris ändå. Samma som Skil 1340aa som många suktar efter men Bauhaus sägs inte ha i lager förrän efter sommaren.

Vid första anblick ser bordssågen från Pela ganska schysst ut, kuggstång på klyvanhållet à la Dewalten. Om det är exakt samma vet jag inte, men liknande åtminstone. Någon som klämt och känt på den?

https://www.proffsmagasinet.se/mask...537660-bordcirkelsag-med-stativ-1800w-3126991
 
K kniv skrev:
Snubblade över en bordssåg från Pela, till hyfsat pris ändå. Samma som Skil 1340aa som många suktar efter men Bauhaus sägs inte ha i lager förrän efter sommaren.

Vid första anblick ser bordssågen från Pela ganska schysst ut, kuggstång på klyvanhållet à la Dewalten. Om det är exakt samma vet jag inte, men liknande åtminstone. Någon som klämt och känt på den?

[länk]
Är du nöjd fortfarande?
 
K
L ludvig_svensk skrev:
Är du nöjd fortfarande?
Nej. Var inte ens nöjd när jag packade upp den. Gick tillbaka direkt.
 
K kniv skrev:
Nej. Var inte ens nöjd när jag packade upp den. Gick tillbaka direkt.
Du är i den unika positionen att du är ensam på internet om att ha ägt en :) kan du berätta varför du lämnade tillbaka den?
 
  • Haha
kniv
  • Laddar…
K
L ludvig_svensk skrev:
Du är i den unika positionen att du är ensam på internet om att ha ägt en :) kan du berätta varför du lämnade tillbaka den?
Det borde väl kanske också indikera något om det bara är en dåre som köpt den… 😂

Sågklingans tänder hade lödrester på sig, både ovanpå tänderna och på sidan. Går ju att köpa ny eller kanske försvinner vid användning, men tråkig start ändå.

Klyvanhållet kärvade rejält, nöp fast när man flyttade det i sidled och gnisslade något enormt. Samt glappade i längsled (i sågriktningen så att säga).

Indikatorn för måttstocken var typ 2-3mm i varierad tjocklek, så svårt att läsa av avståndet man ställer in anhållet på. Kass platta runt klingan som inte satt fast helt och inte alls låg plant. Och överlag väldigt kasst intryck.

Är väl lite kort vad jag kommer ihåg. Kundservicen var katastrof också, ”en billig såg så sånt får man räkna med” var deras svar.
 
Redigerat:
  • Gilla
ludvig_svensk
  • Laddar…
K
Har nog kanske lite bilder och nån film jag tog bara för att dokumentera det hela, kan leta lite
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.