Svar: Året var 2000
Motivering: Jag tycker att min dotter Tiril (nu 3 år) förtjänar den. Det första ord hon kunde bokstavera och läsa var F-E-S-T-O-O-L. Och vi har spännande planer för barnkammaren. Jag tror att hon skulle bli jätteglad om hon fick en egen Festool (och mamma och pappa kanske får låna den om vi frågar snällt?).

Spädbarn i mörk t-shirt stöttas av en vuxens händer, tittar bort, träbakgrund, suddig bakgrund.
Tiril, här 9 månader
 
  • Älska
KnockOnWood
  • Laddar…
De ändrade namnet är 2000. Jag behöver en bra skruvdragare när jag renoverar min träbåt.
Lars Findahl. illersally@gmail.com
 
Hej
År 2000 bytte man namn.

Inte skulle jag tacka nej till marknadens bästa verktyg, absolut inte.
Mvh
 
År 2000.
Har jobbat som snickare i många år ,.firman körde mest med Hilti,bara hört gott om Festol så det vore en dröm att bli ägare det bästa som finns!
 
År 2000
En önskan om att få äga den bästa maskinen.
 
Har lite väl många skruvar lösa, så det hade varit bra att få lite hjälp att få dem på plats.
 
svar år 2000
Har lite väl många skruvar lösa, så det hade varit bra att få lite hjälp att få dem på plats.
 
U Ulrika M.M skrev:
Vi startar årets tävlingsomgång med ett riktigt fint pris; nu har du chans att vinna skruvdragaren C 18 från Festool!


Kombinationen av Li-HighPower-batteri och borstlös, underhållsfri EC-TEC-motor gör skruvdragaren C 18 stark och uthållig. C-formen ger ergonomisk skruvning och borrning i alla lägen. Tack vare den starka snabbchucken byts olika bitshållare, bits och borr med ett enkelt klick istället för med borrchuckens långsamma upp-/inspänning.
Utöver skruvdragaren medföljer tillhörande batterier, laddare och förvaringsväska.

Värde: ca 6 900 kr


Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna skruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga:
Vilket år ändrades varumärkesnamnet Festo Tooltechnic till Festool?
Ledtråd: Svaret på frågan hittar du genom att läsa om Festools företagshistorik.

Vinnaren utses fredagen den 27 januari.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Festool som sponsrar den här tävlingen.
 
År 2000

Gillar denna ergonomiska designen på skruvdragaren.
Bättre fördelning av vikten när man inte är så stark i handleden. Vill verkligen använda denna när jag skruvar här hemma.
Festool är kvalité rakt igenom. Hoppas...hoppas...
 
Svaret: År 2000
min gamle skruvdragare sjunger på sista versen
 
F
1, år 2000
Nyblivet pensonärspar som äntligen hittade sitt nya boende, ett äldre enlpanshus på landet.
Med ett pris som gör att det är ekonomiskt möjligt att köpa.
Samt bra uppvärmning, jordvärme.
Sen kom ju kallduschen, ELPRISET och räntehöjning.
Inte kul när pengarna går åt på det sättet.
När man skulle behöva lite nya verktyg.
 
Svar: 2000
Känslan blir lättsam och cool med en skruvdragare från Bosch - nä fel - Festool.
 
Svar: år 2000

För sambons skull såklart! Då slipper jag spendera pengar på en ny skruvdragare som hon hellre anser kan läggas på henne
 
Svar: 2000

Jag har aldrig ägt något Festool-verktyg så det skulle vara kul att prova. Har även precis flyttat och hr en hel del skruvande framför mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.