Snigla Snigla skrev:
Underbar ras :) min moster hade en när jag var yngre som jag ofta var hundvakt åt!

Han sprang också över till grannens hund en gång när de var hos vår familj och hälsade på.. och så blev det blandrasvalpar .. ena valpen behöll min morfar o mormor - blev min bästa kompis :D hon var med mig överallt .. alltid när jag jobbade i deras trädgård.. gick bredvid mig när jag klippa gräset och hjälpte mig äta upp deras hallon i hallonbuskarna ;)
Började med labb och efter det blir det nu tredje flatten. Med flatten får man själv tänka i förväg vad deras nästa tanke kommer att bli;) för snabbt går det om man tänkte fel tanke.:cool:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Storsockret
Dalbotant Dalbotant skrev:
Kan inte bestämma mig för om jag skall trycka på ledsen smiley för Pingis sår eller skrattande smiley för Ritas underbara stil.
Relaterar, vet sällan om jag ska skratta eller gråta ;)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Efter att knappt hunnit med annat än jobb och snöskottning var det äntligen dags att inkassera veckans motionstimme.:D Hund springer på ett soligt, snötäckt skidspår i skogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
En photoshoot av Ritas fredagskväll :)

En hund som ligger upp och ner, visar tänderna, ser lekfull ut på en mjuk filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hund ser glad ut, omringad av en fluffig grå filt, visar tänder, lekfull stämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ljusbrun hund med öppen mun och tunga ute, ligger på grå fluffig matta, glada ögon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Liggande hund med huvudet upp och ner, mjuk bakgrund, synliga ögon, nos, tuggar på fluffigt material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En avslappnad hund vilar på en fluffig, grå filt. Visar tänder och tungan, ser lycklig ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liggande hund ser glad ut på mjukt grått täcke, visar tänderna, öppen mun, avslappnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
jocke31 och 14 till
  • Laddar…
Hela vintern har vi haft en ful soffa stående mellan vardagsrummet och köket. Soffan ska till tippen. I soffan ligger dynor till en trädgårdssoffa. Dessa dynor ska till någon lämplig förvaring.

Men Gråa Hunden tycker att det är en oslagbar sovplats som erbjuder det bästa av allt. Höjd, koll på ev tappad mat och gos i soffan. Mörkbrun hund sover på grå soffa inomhus. Lugn, avslappnad miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så... ja den fula soffan står kvar med sina trädgårdsdynor... Och nu är det ju snart vår igen.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Dalbotant och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
Inte så stor skillnad på en lördag

Hund ligger upp och ner, visar tänder, troligtvis i en gäspning, i hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En ljusbrun hund sover djupt och avslappnat på en grå soffa med mjuk filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pingis tycker inte det är nödvändigt att lägga om såret på hans ben

Svart hund med glansigt päls gläntar upp leende mot kameran inomhus; roligt perspektiv visar tandrad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär såg såret ut i måndags för den som gillar (?) sånt, vi tyckte det såg hemskt ut :surprised:. Men veterinär tyckte det såg väldigt fint ut under omständigheterna så vi har fortsatt enligt rådet att lägga om det två gånger per dag med mesitran. Nu ser det mycket bättre ut så det är skönt, men han är lurig så vi får väl se om han lyckas slicka upp det.

https://streamable.com/u3ek83
 
  • Gilla
  • Älska
Dalbotant och 4 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Inte så stor skillnad på en lördag

[bild]

[bild]

Pingis tycker inte det är nödvändigt att lägga om såret på hans ben

[bild]

Såhär såg såret ut i måndags för den som gillar (?) sånt, vi tyckte det såg hemskt ut :surprised:. Men veterinär tyckte det såg väldigt fint ut under omständigheterna så vi har fortsatt enligt rådet att lägga om det två gånger per dag med mesitran. Nu ser det mycket bättre ut så det är skönt, men han är lurig så vi får väl se om han lyckas slicka upp det.

[länk]
Ingen tratt?
Har det blivit från skaren?
 
Storsockret
D dicliff skrev:
Ingen tratt?
Har det blivit från skaren?
Nej det är från början ett skavsår från ett bandage och skor han hade för att skydda ett annat sår. Sen blev det nog värre av skaren.

Vi har en tratt men använder den bara om det är ett absolut måste för han slutar fungera helt och hållet med den på :) Han är oftast väldigt duktig på att låta bli sina sår så det räcker med några varv av lämpligt bandage. Men när han väl kommit fram till att inte vara duktig så är han finurlig.
 
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Såhär såg såret ut i måndags för den som gillar (?) sånt, vi tyckte det såg hemskt ut :surprised:. Men veterinär tyckte det såg väldigt fint ut under omständigheterna
Håller med veterinären, det ser fint ut, rosa och rent. Har lång erfarenhet av diverse infekterade sår på katter. Där är det ju viktigt att hålla såret öppet så att det läker nerifrån annars blir det snart ny infektion, antar att det är lite lika för hundar.
 
Storsockret Storsockret skrev:
Nej det är från början ett skavsår från ett bandage och skor han hade för att skydda ett annat sår. Sen blev det nog värre av skaren.

Vi har en tratt men använder den bara om det är ett absolut måste för han slutar fungera helt och hållet med den på :) Han är oftast väldigt duktig på att låta bli sina sår så det räcker med några varv av lämpligt bandage. Men när han väl kommit fram till att inte vara duktig så är han finurlig.
Man förlåter dem antagligen lätt när de är så gulliga.:love:
 
  • Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Ska vi verkligen gå ut i blåsten?
Jamen om du får en fin sjal på dig kanske det går bra?
Hund inomhus täckt med grönt filttäcke, ser lugn ut, vid en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Dalbotant och 6 till
  • Laddar…
Storsockret
Anna_H Anna_H skrev:
Håller med veterinären, det ser fint ut, rosa och rent. Har lång erfarenhet av diverse infekterade sår på katter. Där är det ju viktigt att hålla såret öppet så att det läker nerifrån annars blir det snart ny infektion, antar att det är lite lika för hundar.
jo precis, vi använder mesitran-salva för att det ska hållas öppet under läkningen
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Patrik440
Hund på röd bil, överraskning, glädje, personlig berättelse, missförstånd, humoristisk twist, bankomatkort, planbok.
Två små hundar framför röd bil på isig väg med snön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Papillon hund i röd bilinteriör ser in i kameran, automatväxelspak, svarta säten, modernt instrumentbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En papillonhund sitter i en röd bilens bagageutrymme, tittar ut, vit med svarta markeringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:)

/Patrik
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Jante och 9 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Ska vi verkligen gå ut i blåsten?
Jamen om du får en fin sjal på dig kanske det går bra?
[bild] [video]
:love:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
En photoshoot av Ritas fredagskväll :)

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild] [bild]
får mig osökt att tänka på.. Sid i Ice Age :p:love:
 
  • Älska
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.