Festool bytte till sitt nuvarande namn år 2000.

Varför jag vill vinna den här skruvdragaren?
Än så länge har jag bara en grön Bosch skruvdragare och vill gärna ha den här "inträdesbiljetten" så jag kan vara med och diskutera i de olika Festool-trådarna här på Byggahus.
 
År 2000
Jag har ingen fungerande skruvdragare för tillfället och det skulle vara intressant att få prova Festool :D
 
Redigerat:
Svar: år 2000

De senaste veckorna har gått till att varsamt riva och demontera vårt badrum, som till vår och hantverkarnas stora förvåning visat sig vara byggt som en plåtlåda (väggar och tak).

När vi nu då efter flera år med renovering i egen regi äntligen kommit fram till punkten att leja ut stora jobb som renovering av badrum och tvättstuga, och "ska bara riva" (mina ord till min fru innan rivningen) så slutade det alltså med ett betydligt mer omfattande jobb. Rivningen blev också nådastöten för min AEG skruvdragare som tackade för sig efter att hålsågat plåt. Så en ny skruvdragare vore verklig balsam för själ, sinne och plånbok.
 
År 2000
Perfekt komplement att ha i lägenheten då alla maskiner oftast är i fritidshuset.
/Hasse
 
Det var år 2000
 
Namnbytet var 2000

Då jag, min bror och min far ständigt håller på med diverse byggprojekt så vore det bra med en riktigt bra skruvdragare att låna runt mellan oss.
 
Svar: År 2000

Jag är trött på handarbete och är i behov av teknisk hjälp med rejäl kapacitet.
 
1: År 2000

2: Man kan aldrig ha för många skruvdragare!
 
Svaret på frågan, året var 2000.

Har bara hört att de är de bästa, en gång Festool alltid Festool!
Skulle vara kul att testa och se om de stämmer.

Mvh
Glad snickare
 
År 2000 ändrades namnet!

Motiveringen är enkel, under mitt 38år långa liv har jag aldrig vunnit i en enda tävling. Så effekten om jag skulle vinna skulle betyda att jag är 38 gånger gladare än alla andra. Det måste vara värt något? :D
 
Redigerat:
År 2000

Jag vill vinna en dragare då jag aldrig lyckats gå segrande ur en tävling likt denna, trots många försök. En skruvdragare behöver väl alla så det ska väl inte behöva motiveras varför jag vill vinna just en sån fin pjäs. :p
 
Det var år 2000 som nuvarande namn togs.
Motevering
Som snickare så har jag nog använt skruvdragare 10000 tals timmar, tyvärr inte många av dom varit med märket Festool.
Om jag ska vara ärlig så har jag skruvdragare som funkar till det mesta men jag skulle alltid vilja arbeta med det bästa som finns på marknaden.
Har jobbat med ett par olika maskiner från Festool under årens lopp och kan bara säga att det är det bästa som finns på marknaden framförallt för inredningssnickare.
Denna maskin har dock stora fördela som jag skulle uppskatta i några framtida projekt, snabbchuck systemet är förträffligt för köks montering och storleken på maskinen är perfekt för montering av bokhyllorna i Mdf jag ska börja med.

Årets första tävling och jag kan nog garantera att det också är den största tävlingen för året med det priset.
 
Ohlssonjanna
År 2000!
 
År 2000
Dags att byta ut min gamla skruvdragare (blå Bosch). Har testat Festool och den ligger bra i handen, känns gedigen och lättjobbad. Hade varit trevligt att få en Festool innan nästa stora jobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.