F fribygg skrev:
Har du provat?
Ja jag har köpt ett halvt hus vid ett par tillfällen.
Har också sålt ett halvt hus.
Har köpt en hel bostadsrätt.
Sålde halva efter ett par år.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Ja jag har köpt ett halvt hus vid ett par tillfällen.
Har också sålt ett halvt hus.
Har köpt en hel bostadsrätt.
Sålde halva efter ett par år.
Affärer med någon närstående eller någon okänd?
 
F fribygg skrev:
Affärer med någon närstående eller någon okänd?
Har också försökt att köpa andel på offentlig auktion men blev för dyrt för mig.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Har också försökt att köpa andel på offentlig auktion men blev för dyrt för mig.
Då har ju dina råd om att köpa ett halvt hus med gubbe i trots allt viss relevans;)
 
E
T tobiast skrev:
Rådet är väl att ligga lågt nu som köpare. 17% ner hittills sedan ifjol, potentialen är väl åtminstone 50% i ett mildare scenario. Givet den ekonomiska verkligheten och att denna till slut slår igenom så bör marknaden ner 70-80% på ca fem års sikt, +/- ett par år. Effekterna av räntehöjningarna har ännu inte slagit igenom på bostadspriserna, det släpar ganska rejält. De ordentliga prisfallen bör komma igång under våren.
Viktigt också att inte lyssna på de ekonomiska experter, oftast från storbankerna eller mäklarintressen, som lyfts fram i etablerade massmedier eftersom dessa har egenintresse i att presentera en för dem förmånlig utveckling.
Den artificiella kreditekonomin ska nu anpassas till den organiska verkligheten och det kan bli en tragisk upplevelse för många som får sina ekonomier förstörda för livet.
Visst kan de gå ned mera men 50% känns inte som ett milt scenario. Måste ju ställa saker i proportion till vad det faktiskt kostar att bygga ett nytt hus. Om man inte vill köpa ett hus ingen vill ha nånstans där ingen vill bo. Men de är ju alltid superbilliga endå. Dessutom osäljbara så alla reparationer är pengarna i sjön.
 
  • Gilla
SirMayo
  • Laddar…
N newdude skrev:
Stod inget i annonsen, inge bilder på ladan alls. Den är fullsmockat med grejer.
Mäklaren sa att gubben skulle ha med den till nästa boende och liften va inte till salu.

Men den är ju fast monterad, brukar inte va fasta skruvade grejer tillhör huset?
Ska gubben ta med sig billiften måste det stå i prospektet att den inte ingår i köpet.
 
F Fideliox skrev:
Amen(y)
Jupp! Så sant!
 
N newdude skrev:
Stod inget i annonsen, inge bilder på ladan alls. Den är fullsmockat med grejer.
Mäklaren sa att gubben skulle ha med den till nästa boende och liften va inte till salu.

Men den är ju fast monterad, brukar inte va fasta skruvade grejer tillhör huset?
Tror jag hittade fastigheten, enda bilderna på ladan är från utsidan.

Verkar ladan vara i bra/hyfsat skick? Ladan verkar vara på drygt 100m2? Det känns som du får mycket för pengarna.

Det verkar vara en del trafik i närheten, inget som stör dig? Jag bor relativt nära en trafikerad 70 väg och det ångrar jag lite idag.

Mvh
 
D rob_t_j72 skrev:
Tror jag hittade fastigheten, enda bilderna på ladan är från utsidan.

Verkar ladan vara i bra/hyfsat skick? Ladan verkar vara på drygt 100m2? Det känns som du får mycket för pengarna.

Det verkar vara en del trafik i närheten, inget som stör dig? Jag bor relativt nära en trafikerad 70 väg och det ångrar jag lite idag.

Mvh
Bor 50m från en tågstation nu, man filtrerar bort ljudet efter någon vecka. Om de är tåg eller biltrafik, hjärnan filtrerar bort de.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
N newdude skrev:
Stod inget i annonsen, inge bilder på ladan alls. Den är fullsmockat med grejer.
Mäklaren sa att gubben skulle ha med den till nästa boende och liften va inte till salu.

Men den är ju fast monterad, brukar inte va fasta skruvade grejer tillhör huset?
Den var ju med på bilderna och även i objektsbeskrivningen. https://www.fastighetsbyran.com/sv/...m_campaign=till-salu&utm_content=farekop-1044
 
TRJBerg
Jag tror problemet är att "säljaren" inte vill sälja. Om det är så och han är envis/beslutsam så lär det inte kunna bli en affär närmsta halvår eller år.
Vad jag förstår så är en utväg att delägaren framtvingar försäljning via tingsrätt.
Så man t ex kanske kan köpa halva fastigheten från delägaren som någon var inne på och gå till tingsrätten.
Men det låter inte som något man vill lägga pengar på.
 
  • Gilla
Ankmamma och 2 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Den var ju med på bilderna och även i objektsbeskrivningen. [länk]
Det där är ett annat hus.
 
F Fefferino skrev:
Om nu TS menar Nordvästra Skåne när han skriver NV Skåne så skulle jag nog tippa på att huset ligger i Klippan, Åstorp, Bjuv eller liknande kommun där man kan få hus för de priserna.
Det trodde jag också , men det enda huset i nora skåne jag hittar på hemnet som har billyft och har 1495 som utgångspris ligger i ÖG.
 
G wojda skrev:
Det trodde jag också , men det enda huset i nora skåne jag hittar på hemnet som har billyft och har 1495 som utgångspris ligger i ÖG.
Inga bilder på insida lada eller billyft, står inget om de i texten heller.

NV Skåne. Inte enbart norra.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Du kan nog lägga ut annonsen utan att vara rädd för konkurrens från forummedlemmar, hade någon här varit intresserad hade de väl redan budat. Jag gissar på 4200 och att alla tre bud är dina. ;) Baserat på pris, storlek samt att det finns både hundsäng och matskålar på bilderna. :D

Ser väl rimligt ut, lite rolig planlösning men bra med två toaletter så man kan greja med den ena och samtidigt använda den andra. Vid renovering är det väl smartast att slå ihop toa och duschrum där i hallen. Väldigt lite fönster i vardagsrummet men det kanske inte är någon tjusig utsikt bakom.
Om det är helt fel hus så vidhåller jag ändå ovanstående åsikter. :cool:
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.