S
Monterat ett Ikea-skåp. :rofl::lying: Metall- och trähyllsystem under konstruktion, verktyg och tillbehör syns, organiserat förvaringsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt, öppet skåp i metall och trä. Kontorsmiljö i bakgrunden. Modernt, minimalistiskt, förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
NickNose och 7 till
  • Laddar…
Håller också på att kämpa med mina stommar. Renovering inomhus med timmerstommar, plywoodväggar, verktyg, arbetslampa, och byggmaterial. Oavslutat projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 2 till
  • Laddar…
S
A atomlab skrev:
Håller också på att kämpa med mina stommar. [bild]
Det där är ju platsbyggt på riktigt. Det slutade man med på 50-talet. ;)(y)
 
A
S sinuslinus skrev:
Monterat ett Ikea-skåp. :rofl::lying:[bild][bild][video]
Vilket pocketsystem är det där?
 
S
mowatom skrev:
Vilket pocketsystem är det där?
Slido F 16 A tror jag det heter, från Häfele.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
S sinuslinus skrev:
Slido F 16 A tror jag det heter, från Häfele.
Tack. Ska kolla, det såg nätt ut.
 
richardtenggren
Vit och svart inbyggd ugn i kök, marmorgolv, ljust trägolv, minimalistisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick hem en kamin idag, en annan lokal butik hade ett visningsex hemma som vi fick köpa istället för att vänta till v49 :D
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 11 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Fick hem en kamin idag, en annan lokal butik hade ett visningsex hemma som vi fick köpa istället för att vänta till v49 :D
Det blir sommarens projekt, då borde de flesta vara i lager igen :)
 
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det blir sommarens projekt, då borde de flesta vara i lager igen :)
Jag beställde min för tre månader sedan och lev i nov -23, bad om levtid för andra varianter i samma serie hos just Contura, leveranstid i början av -24. Så du borde nog beställa snarast :)
 
S
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag beställde min för tre månader sedan och lev i nov -23, bad om levtid för andra varianter i samma serie hos just Contura, leveranstid i början av -24. Så du borde nog beställa snarast :)

Sjukt.

Skönt att man ligger lite före i trendcyklerna. :rofl:
Jag rev fram den igenbyggda murstocken (dold sen 1938 enligt tidningarna att dömma) för några år sen.

En av de bättre trivselinvesteringarna i huset.

Brinnande kamin med synliga lågor, grå vägg, färgglatt draperi, trägolv, vedlåda, metallsopkärl. Varm, hemtrevlig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
David Wallin och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag beställde min för tre månader sedan och lev i nov -23, bad om levtid för andra varianter i samma serie hos just Contura, leveranstid i början av -24. Så du borde nog beställa snarast :)
Har man ett års leveranstid så får man nog stå utan. Då måste man bestämma sig för vilken modell man vill ha :crysmile:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Leveranstider = Toktider!!

Beställde en ny luft/vatten från IVT. Leverans nästa år i december!
Nu gäller det att försöka hålla liv i den 22-åriga IVT-490 frånluftspumpen.
Den larmar random att den inte mår så bra. Talar vänligt med pannan varje dag och berömmer den. Lite smicker kanske hjälper till att hålla liv i den ett tag till!
Pajar den helt så får det bli en billig varmvattenberedare i väntan på den nya pannan. Varmvattnet är vår akilleshäl.
Husvärmen fixar denna dubbelpjäsen!

Modern kakelugn med synliga lågor bakom glas, grå stenimitation, designad för uppvärmning av interiörer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2,6 ton täljsten håller huset varmt 24h efter en ordentlig brasa.
Vi håller tummarna! (y)(y)
Dag
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 9 till
  • Laddar…
richardtenggren
S sinuslinus skrev:
Sjukt.

Skönt att man ligger lite före i trendcyklerna. :rofl:
Jag rev fram den igenbyggda murstocken (dold sen 1938 enligt tidningarna att dömma) för några år sen.

En av de bättre trivselinvesteringarna i huset.

[bild]
Ja, haha!
Ja man skojar inte bort den här leveranstiden, men vår säljare var nog mer frustrerad än oss :crysmile:
Jag plockade ju ner vår originalskorsten för ett år sedan, men den stod fel enligt oss :geek:
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Rivit gipsväggen som satt mot en av ytterväggarna i källaren.
Väggen till vänster:
Tomt rum med tapeter, fönster, radiator, skyddspapp på golvet, oavslutad renovering, spartansk atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

är numera borta:
Renoveringsarbete, röriga rum, exponerade väggar, gammal tapet, träreglar, verktyg på golvet, rivningsavfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träreglar dikt an mot ytterväggen (sen 94 enligt gipsskivorna) i samma skick som när de sattes upp. :)
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Blidväder, då passar man på att putsa fönstren och byta några gamla tätningslister som ruttnat bort från karmen i köksfönstret. :rofl:

Kan verkligen rekommendera Kärchers fönsterputssugare. Trodde det var mest en gimmick, men den suger ta mig fasen soprent. (y)
 
  • Gilla
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.