Det var lättförtjänta pengar för oss att demontera tank och panna själva... Din offert håller dock normalt pris.
 
Masa skrev:
Har precis fått en offert på på att få oljetanken samt gamla pannan.

Rengörning för kassering av oljecistern och demontering av cistern och oljepanna.

Rengörning av cistern för kassering 2,2 m3 Pris  2 300:-

Demontering av oljetank 2,2 m3                 Pris  1 920:-

Demontering av oljepanna 425:- x 3,0 tim   Pris  1 275:-

Milersättning 72:-x 20 mil                           Pris  1 440:-
                                                              Summa  6 935:-

Alla priser är exkl. moms


Bor i Härjedalen så det finns inte så många aktörer att välja på.

Alla priser verkar "normala" utom milersättningen, skulle jag vilja säga. Brukar ligga runt 40 plus moms. Där kanske du kan pruta 5-600 kronor.

/alacs
 
Hej.

Kanske skulle nämnas att skroten brukar vilja ha ett skrotningsintyg på tanken.
Detta är dock inget problem utan du kan faktiskt skriva ett själv.
 
Hej

Ska såga ner tanken själv, kostnad 500:- + 80 L olja, ( till lastbilen )
utrustning Tigersåg,En hög med blad, handskar,svett,tårar m.m.

ett par timmar sa ni, hmmm...

Ska göra den där sågspånsstoryn längre upp, men har hört att efter man tömt på de sista oljan, häller man in sand och lite vatten. Men orka fixa sand när man kan hämta gratis sågspån från sågverket.

/joms
 
Jag sågade ner tanken själv, sög upp det sista med pellets och plåten körde jag till en bilverkstad som gärna ville ha den ;)
 
Vi hade tur som hade en snustorr tank men den låg under entrétrappan.

Jag trodde till en början att vi var tvugna att anlita nån som "sanerade" tanken åt oss men dom gör ju exakt samma sak som en själv...kapar ner skiten!

Vi sågade ned den själva med vinkelslip (det gick ju åt ett gäng kapskivor) och sen sålde vi den nedkapade tanken till skroten. Vi fick nog några hundralappar....

/ PatrikJ
 
Slog ihop trådarna då de onekligen handlar om samma sak
 
Jag anlitade en firma som tog ut min 3 m3 tank.
Delvis nergjuten 1m i marken och sen inbyggd med träväggar inne i mitt trånga förråd.
Dom tog 3000kr för rubbet. Tog bort trä väggarna,sög upp oljan, sanerade tanken,kapade ner den. Och dom tog all plåt och träskrot med sig. Billigt tycker jag.
 
Ni som piper över dyra kostnader..gör det själv ,eller fixa en kompis kompis..alltid finns det någon som orkar nöta lite..

Jag gjorde det gratis åt en bekant mot att jag fick ta oljan som var kvar. (det var hans ide')
En kväll senare hade jag traktordiesel för 7000:- !! på gården plus ett antal m2 prima "bra att ha " plåt i hanterbara storlekar.

Mina utgifter för kalaset var 50:- i soppapengar och en näve kapskivor...
Jobbigt..? Nej inte speciellt, och dom bjöd på lyxmackor och kaffe..
Kladdigt..Nej inte det heller..inte värre än nåt annat.
 
Min kolega skulle göra detta själv.
Nu är han ledig och sanerar källaren efter den brand som upstod i tanken och hela pannrummet och den nya fina CTC pannan som bran upp.
Så man skall nog vara försiktig om man gör detta själv:)
 
Jo en brandsläckare eller två är inte dum och man ska som sagt tömma ur ordentligt
 
Förutom att se till att tanken är riktigt tom så är det också viktigt att ventilera den ordentligt från eventuella brännbara gaser innan man ger sig på att såga ner den. För att effektivisera ventileringen av tanken så kan man använda sig av en dammsugare, dock är det mycket viktigt att man kopplar dammsugarslangen för blåsning och inte sug. Gör man fel där så sugs gaserna från tanken in i dammsugaren och en explosion blir följden. Alltså öppna luckan ovanpå tanken och stoppa ner dammsugarslangen kopplat till blås på dammsugaren samt öppna alla källarfönster och starta dammsugaren.

Hörde förresten om en som hade använt dammsugaren till att suga ner getingar i och därefter, med dammsugaren igång, sprutat in radar i dammsugarslangen. Explosionen blev omedelbar och av dammsugaren blev det bara skrot. Mannen med radarburken klarade sig med blotta förskräckelsen.
 
tompas11 skrev:
Hörde förresten om en som hade använt dammsugaren till att suga ner getingar i och därefter, med dammsugaren igång, sprutat in radar i dammsugarslangen. Explosionen blev omedelbar och av dammsugaren blev det bara skrot. Mannen med radarburken klarade sig med blotta förskräckelsen.
Har man inte huve med sig så får man ha skyddsänglar istället..*S*

En kompis kompis mekade med bilen (En äldre BMW) för ett antal år sedan, och höll på med bensintanken.
Då fick han den blixtrande iden att tömma ur slatten med dammsugaren.......I say no more...föreställ er DynamitHarry i sin bästa form så har ni bilden framför er...

Den projektbilen gick väldigt snabbt till de sälla jaktmarkerna tillsammans med dammsugaren liksom all inredning i garaget som tack och lov var murat så branden blev lokal...
 
  • Gilla
Niskala
  • Laddar…
Min bror betalade 3000Kr + moms och då behöll han all skrot.
Han berättade att allt byggde på att man hittade rätt blad till tigersågen. Han avslöjjade inte vilken sort han körde men hävdade att han provat allt.
 
Om man har ett släp och har metallåtervinning i närheten är det en bra idé att sälja skrotet. Jag fick nära 500 spänn för min tank +ett litet klent tunt badkar (försumbart).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.